Vrede, de overtreffende trap van hypocriet?

Las ik zonet op Fok…

Een advocaat is afgelopen dinsdag gearresteerd omdat hij weigerde zijn T-shirt uit te trekken.
De man, Stephen Downs, droeg een T-shirt waarop de tekst “Give Peace A Chance”* en werd door de beveiligingsmedewerkers verzocht zijn T-shirt uit te trekken of het winkelcentrum te verlaten. Toen hij dit weigerde, werd de hulp van de politie ingeroepen en de man werd gearresteerd.
Volgens Down probeerde de politie hem ervan te overtuigen dat hij fout zat, en dat het ‘winkelcentrum een privé-terrein is’. Hij gedroeg zich volgens de politie niet goed in het winkelcentrum.
Stephen Downs bleef volhouden dat hij niets verkeerds had gedaan en werd uiteindelijk, nadat hij zijn eigen borgsom had betaald vrijgelaten.
Downs wordt op 17 maart 2003 verhoord en riskeert een gevangenisstraf van maar liefst een jaar.
*Geef Vrede Een Kans

Hier krijg je toch grijze haren van… die man zou beloond moeten worden voor zijn initiatief en motto… belachelijk :Z

Ik heb zo’n flauw vermoeden , dat :

a) Dit niet een losstaand incident is
b) Dit in the US of A gebeurde
c) Dat die man zich WEL onbehoorlijk gedroeg
d) Er vast wel een dieper liggende relatie tussen die man en dat winkelcentrum is.

Zelfs de Telegraaf website geeft gedetailleerder nieuws dan dit kopje :wink:

Kweetniet B, maar aangezien CNN het rapporteert denk ik wel dat het verhaal redelijk betrouwbaar is…

Originele bericht:

NEW YORK (Reuters) – A lawyer was arrested late Monday and charged with trespassing at a public mall in the state of New York after refusing to take off a T-shirt advocating peace that he had just purchased at the mall.
According to the criminal complaint filed Monday, Stephen Downs was wearing a T-shirt bearing the words “Give Peace A Chance” that he had just purchased from a vendor inside the Crossgates Mall in Guilderland, New York, near Albany.
“I was in the food court with my son when I was confronted by two security guards and ordered to either take off the T-shirt or leave the mall,” said Downs.
When Downs refused the security officers’ orders, police from the town of Guilderland were called and he was arrested and taken away in handcuffs, charged with trespassing “in that he knowingly enter(ed) or remain(ed) unlawfully upon premises,” the complaint read.
Downs said police tried to convince him he was wrong in his actions by refusing to remove the T-shirt because the mall "was like a private house and that I was acting poorly.
“I told them the analogy was not good and I was then hauled off to night court where I was arraigned after pleading not guilty and released on my own recognizance,” Downs told Reuters in a telephone interview.
Downs is the director of the Albany Office of the state Commission on Judicial Conduct, which investigates complaints of misconduct against judges and can admonish, censure or remove judges found to have engaged in misconduct.
Calls to the Guilderland police and district attorney, Anthony Cardona and to officials at the mall were not returned for comment.
Downs is due back in court for a hearing on March 17.
He could face up to a year in prison if convicted.

Originally posted by Dee-ehn
Kweetniet B, maar aangezien CNN het rapporteert denk ik wel dat het verhaal redelijk betrouwbaar is…

CNN en betrouwbaar gaarne niet in 1 zin gebruiken :slight_smile: :slight_smile:

Naja , als het echt zo gegaan is , dan vind ik het nogal belachelijk dat die twee bewakers aanstoot geven aan zo’n tekst.

Ik wil wel eens een screenshot zien van dat t-shirt :slight_smile:

Normen en waarden zijn prima , maar als bewakers mij die gaan opdringen , ga ik ook tegenwerken.

Ah , even snuffelen op FOK! en het is me duidelijk :

Door GielP - donderdag 6 maart 2003 @ 06:01 (+1 - Normaal)

Hey mensen,

Ik loop stage naast dat winkelcentrum waar dat is gebeurd. Zelfs Jay Lenno maakt er grapjes over op de nationale televisie. Wat er precies aan de hand was is het volgende: Alle Highschool studenten liepen hier in Albany vandaag over straat met soortgelijke T-Shirts. Er waren ook een hoop van die mensen en studenten in het winkelcentrum. Iedereen heeft ontzegging gehad in het desbetreffende winkelcentrum. Daar wist die man niks van en had dat shirt daar net gekocht.

Linkje 1 met meer nieuws
Linkje 2 met meer nieuws

Overigens vind ik dit stukken meer “spooky” en “1984”.