Vraagjes over jpeg en paint

vbimport

hi freaks!

Ik heb een klein probleempje ik ben bezig met screenshots aan het maken voor een stukie van een website maar welke extensie is nou het beste nu gebruik jpeg maar er is toch ook een extensie die wat kleiner er is hebben jullie een paar sugesties en dan als ik een screenshot maak met welk progamma moet ik ze dan opslaan paint kan je alleen *bmp opslaan en paintshop pro heb ik liever niet wat gebruiken jullie ??

greetz arjan

Als je bij Paint opslaat heb je toch ook de mogelijkheid om als .jpg op te slaan. Bij het ‘opslaan (als)’ geef je bestandsnaam en daaronder ‘opslaan als type’. Mogelijkheden zijn o.m. .bmp,.jpg en .gif. Default is wel .bmp.

nou bij mij niet dus ik vond het ook al vreemd ik d8 dat het vroeger wel werkte maar dat was op me oude computer maar welke exentsie is nou het kleinst voor het gebruik van plaatjes met veel kleuren?

Originally posted by arjanneumann
nou bij mij niet dus ik vond het ook al vreemd ik d8 dat het vroeger wel werkte maar dat was op me oude computer maar welke exentsie is nou het kleinst voor het gebruik van plaatjes met veel kleuren?

Volges mij *.gif. Je moet maar eens wat gaan klooien met LviewPro of Photoshop. En dan wat vergelijken.

Download ACDSee ff hierzo das het makkelijkste…en als het foto’s zijn moet je .jpg gebruiken en bij getekende plaatjes gebruik je .gif

ps. painter sucks :stuck_out_tongue:

ACDSee is een viewer ik kan nergens een soort of paint vinden ofzo of de screenshot te plakken…

ACDSEE 3.1 , Picture aanklikken in Explorer Window style en dan ‘convert’

—> JPEG

Image Quality : 100% compression
Encoding : Optimized Huffman codes

en dan ‘OK’ :wink:

greetz

Bytes4U

Originally posted by arjanneumann
ACDSee is een viewer ik kan nergens een soort of paint vinden ofzo of de screenshot te plakken…

Dan zou ik toch maar es 1 van de nieuwere versies downen, want ACDsee zou het denk niet zo aardig vinden als je em alleen maar vieuwer noemt! :stuck_out_tongue:

screenshots kun je perfect maken met snagit! (=ScHaarWAaR)

Wil je een website maken…? Sterkte!

Ik zal het proberen uitteleggen

.jpg gebruiken bij afbeeldingen met veel kleuren, kleurverlopen ed. zoals foto’s (.jpg heeft max 16miljoen kleuren)
Bij *.jpg kun je de compressie ratio instellen van 0 tot 100 %

.gif gebruiken bij afbeeldingen met weinig kleuren, kleurverlopen ed. zoals tekst vlakken (.gif heeft max 255 kleuren en 1 transparant)
Bij *gif kan je het aantal kleuren wijzigen (niet meer als 255 maar wel minder)

Nou weet ik ook nog waarom onderandere *.gif beter geschikt is voor afbeeldingen met veel grote kleurvlakken, bij *.jpg word de kleur van elke pixel in de afbeelding afzonderlijk omschreven, bv. pixel 1 is geel, pixel 2 is groen enz. enz. en bij *.gif word gekeken uit hoeveel pixels van dezelfde kleur een vlak bestaat, bv. een lijn van 400 pixels lang is dus niet zoals bij *.jpg, pixels 1 is zwart, pixel 2 is zwart, maar gewoon 400x pixel zwart.

Zoiets was het volgens mij :wink:

Als je voor het editen en maken van je afbeeldingen photoshop gebruikt, kun je je bestanden opslaan met de functie “save for web” en daar kun je je afbeeldingen zo tweaken en vergelijken welke het beste resultaat geeft bij de kleinste bestandgrote.

En btw. acdsee is ook goed geschikt voor het converteren van afbeeldingen. :slight_smile:

Originally posted by DaFox
[B]Ik zal het proberen uitteleggen

.jpg gebruiken bij afbeeldingen met veel kleuren, kleurverlopen ed. zoals foto’s (.jpg heeft max 16miljoen kleuren)
Bij *.jpg kun je de compressie ratio instellen van 0 tot 100 %

.gif gebruiken bij afbeeldingen met weinig kleuren, kleurverlopen ed. zoals tekst vlakken (.gif heeft max 255 kleuren en 1 transparant)
Bij *gif kan je het aantal kleuren wijzigen (niet meer als 255 maar wel minder)

Nou weet ik ook nog waarom onderandere *.gif beter geschikt is voor afbeeldingen met veel grote kleurvlakken, bij *.jpg word de kleur van elke pixel in de afbeelding afzonderlijk omschreven, bv. pixel 1 is geel, pixel 2 is groen enz. enz. en bij *.gif word gekeken uit hoeveel pixels van dezelfde kleur een vlak bestaat, bv. een lijn van 400 pixels lang is dus niet zoals bij *.jpg, pixels 1 is zwart, pixel 2 is zwart, maar gewoon 400x pixel zwart.

Zoiets was het volgens mij :wink:

Als je voor het editen en maken van je afbeeldingen photoshop gebruikt, kun je je bestanden opslaan met de functie “save for web” en daar kun je je afbeeldingen zo tweaken en vergelijken welke het beste resultaat geeft bij de kleinste bestandgrote.

En btw. acdsee is ook goed geschikt voor het converteren van afbeeldingen. :slight_smile:
[/B]

klopt als bussie…ennuh Save For Web Roelz BT!! :cool: :stuck_out_tongue: