Vraagje

vbimport

1 AOpen Miditower ATX HQ45 Blue 250Watt 149,00 149,00
1 Cooler Master DP5-6H51, FCPGA, Socket-A, 29,00 29,00
1 256MB PC133Mhz SDRAM 169,00 169,00
1 Maxtor DiamondMax Plus 60 40.9GB 7200RPM 429,00 429,00
1 Asus A7V133, Socket-A 409,00 409,00
1 AMD Athlon Thunderbird 1200Mhz (266Mhz) 509,00 509,00
1 Asus AGP-V7100 GeForce2 MX Pure 32MB 289,00 289,00
1 **** ASSEMBLEREN **** 50,00 50,00
1 Orderkosten 25,00 25,00

Dit heb ik een tijdje geleden gekocht.
Alles werkt perfect alleen mijn writer(aopen 1232a)
Wil niet op 12 speed fikken, omdat dan de buffer underrun is!
Is dit op te lossen…

Ik ben van plan om de onderstaande writer te kopen en mijn aopen daarom te verkopen!

Plextor 16/10/40 (OEM)

Heb je deze problemen met alle brandprogramma’s of alleen met bijvoorbeeld CloneCD? CloneCD heeft namelijk een hekel aan VIA, ALI of INTEL drivers (in jouw geval dus VIA) als je die geïnstalleerd hebt… Ik denk niet dat het probleem bij de brander ligt maar meer aan een software of instellingen probleem.

En over die Plex16x:

De Plex 1610 is zeker een goede writer, maar hij kan een aantal dingen niet.

Hij kan zoals al gemeld alleen back-ups van SafeDisc 2 beveiligde spellen maken die in de brander werken. Dat is één. Daarnaast kan deze Plextor brander geen SubChannel Data lezen wat nodig is voor CD-Text, SecuROM en LaserLock beveiligde spellen. En PlayStation spellen (LibCrypt beveiliging) kun je ook wel vergeten met deze brander.

Ik zou zelf liever gaan voor de ACER 16x. Deze kan wel SafeDisc 2 kopiëren. Voor de rest is die gelijk aan de Plextor (kan ook geen SubChannel Data lezen).

Let er wel op dat:
Zowel de Plextor als de ACER wel de SubChannel Data kunnen schrijven! Alleen lezen is dus een probleem, maar als je hier een andere drive voor hebt die dat wel kan, kun je hier met CloneCD de image mee maken en met de Plextor of ACER branden

ik heb het bij alle programma’s

nero/clone cd/ easy cd creator

10 speed wil wel met clonecd…

maar moet meestal op 8, bij nero etc.

Hmm dan is er een ander probleem. Heb je voor alle apparaten de DMA aanstaan? Dus ook voor de harde schijf? Deze zou snel genoeg moeten zijn voor 12x.

En een update voor je IDE busmaster drivers als je die geïnstalleerd hebt kan ook geen kwaad. Defragmenteren kan ook wel eens helpen maar ik denk niet dat dit bij jou het probleem is aangezien een 7200rpm harde schijf daar niet zo veel last van zou moeten hebben.

Uit je post blijkt niet duidelijk hoe je writer en je andere componenten zijn aangesloten op de IDE-kanalen en om wat voor cd’s het gaat;
is het bij kopietjes van cd -> cd of van mp3 -> cd of via image van harde schijf?
Kijk eens na hoe alles aangesloten zit; de writer zit best als master op het secundaire IDE-kanaal, de HD op master op het primaire IDE kanaal. Eventueel zet je dan een CD-ROM op slave op het primaire IDE-kanaal, zodat je ook copietjes van cd -> cd kan maken. De snelheid van je harde schijf wordt dan wel trager… (snleheid valt terug op die van je cd-rom)
En zoals G@meFre@k reeds zei, kijk in je configuratiescherm na of DMA is aangevinkt.

Veel succes!

opgelost~!!!

ze stonden niet op dma!

bedankt