Vraagje over XP

vbimport

Allereerst … ben geen topper op computergebied, maar ben leerende en heb me daarom aangemeld bij The club.

Zit met een vervelend probleem. Ben een half jaar geleden mijn pa verloren aan een vervelende ziekte. We zijn nu pas bezig al zijn spullen uit te zoeken en mijn opdracht is zijn pc uit te pluizen. Hij heeft XP pro draaien op z’n pc, maar ik weet zijn wachtwoord absoluut niet … Tuurlijk kan de hele boel wel formateren, maar daar gaat het niet om. Hij schreef veel en dat willen wij graag behouden. Hoe omzeil ik bij het opstarten die inlog ??? Please help me hiermee, want ik zou echt flippen als er geen andere mogelijkheid is dan … formateren.

Grtjs $toney …:rolleyes:

$toney74, ten eerste: welkom op het board en condoleances betreffende de dood van je vader.

Maargoed, je probleem is dat je geen toegang hebt op een computer. Je hebt een grote kans dat alles opgeslagen is op een niet-versleutelde schijf en zodoende makkelijk uit te lezen is.

Er zijn allerhande methoden; het makkelijkste is uit te pluizen of toevallig er nog een gast account of administratoraccount zonder wachtwoord beschikbaar is. Zodra je op het inlogscherm komt, druk 2 maal control-alt-delete. Geef dan als gebruikersnaam gast (of guest) in, zonder verder een wachtwoord op te geven. Werkt dat niet, probeer dan de naam “administrator” eens.

Werkt dit niet? Dan geef ik je weinig kans om in XP in te breken (zonder dat je het wachtwoord moet kraken). Het makkelijkste is het om te starten vanaf een diskette die toegang heeft tot NTFS partitties. Ik weet niet of je met MS Dos om kunt gaan, anders zou je eens de NTFS bootdisk van www.bootdisk.com kunnen proberen…

Ik wens je veel succes en hoor wel als het niet wil lukken…!

En als je ook nog de beschikking hebt over een ERD Commander 2000 CD dan is het helemaal makkelijk. Stop de CD erin met die tool en verander het wachtwoord van het administrator account. Daarna Windows XP opstarten en in loggen met het administrator account.

Er zijn ook andere tools om het wachtwoord te veranderen.

Hier een linkje.
Hier nog een linkje.

Deze tools zijn niet gratis.
[removed by mod]…[/removed]

Nog een andere TIP en misschien wel de makkelijkste.
Sluit die XP schijf in een andere PC met een OS (het liefst XP) dat NTFS ondersteund en haal dan de files eraf.

King Dingeling

Heb vanmorgen ERD Commander 2002 CD getest werkt als een speer dat programma.
Binnen 10sec pas veranderd .:bigsmile:
Maar programma kan veel meer als dat alleen zie http://www.winternals.com/products/repairandrecovery/erdcommander2002.asp?page=detailed

Thanks voor de tip. :slight_smile:

Originally posted by NightHawk
[B]King Dingeling

Heb vanmorgen ERD Commander 2002 CD getest werkt als een speer dat programma.
Binnen 10sec pas veranderd .:bigsmile:
Maar programma kan veel meer als dat alleen zie http://www.winternals.com/products/repairandrecovery/erdcommander2002.asp?page=detailed

Thanks voor de tip. :slight_smile: [/B]
Goh…jij bent de zoveelste al. :wink:

Ik gebruik het proggie al een poosje. Eerst ERD Commander 2000 en nu ERD Commander 2002. Die overigens een hele verbetering is tegenover 2000. Die 2002 roelt de pan uit!:bigsmile:
Dit is op dit moment de beheertool voor administrators.

Dammit !! Jullie hebben me echt goed geholpen … probleem helemaal verholpen. Family blij, ik happy … TOOOOOPPP !!!

Greetzzz $stoney:bow:

Originally posted by $toney74
[B]Dammit !! Jullie hebben me echt goed geholpen … probleem helemaal verholpen. Family blij, ik happy … TOOOOOPPP !!!

Greetzzz $stoney:bow: [/B]
Er gaat niets boven een blijde familie!!!

Maar eh…Wat heb je dan gedaan???

Ja, share your knowlegde, daar hebben we allemaal profijt van.

Ik heb die commander gebeuren gebruikt. En daarmee kon ik er zo in … was wel even goeds lezen enzo. But it was worth it …

:bigsmile: Latersss … $toney (Enjoy your weekend!!)

gadver is dit freeware ofzo??

Originally posted by RaSta
gadver is dit freeware ofzo??

Neej hiervoor dien je $399 (per admin) in te leveren…