Vraagje over overclockte processor!

vbimport

Ik heb een amd duron 600 mhz en nu heb ik die op 800 mhz staan. Heb een global win wbk38 cooler dus temperatuur zit wel goed. Nu komt mijn probleem want als ik Red alert 2 ga spelen dan gaat die ineens weer terug naar windows en verder loopt die niet vast. Als ik nou mijn processor terug naar 600 mhz zet heb ik nergens last van en ook nergens last van met andere spellen. Het maakt ook niks uit of ik processor op 700 mhz zet want dan heb ik zelfde probleem. Iemand tips?

't lijkt er op dat de videokaart door de hogere bussnelheid niet wil meespelen.

Ja dat zou dan misschien wel het probleem kunnen zijn want mijn fsb staat op 133 en dies videokaart is ook flink overclockt. Nou ja ik zal wel moeten gaan uittesten hoe ik het wel stabiel kan krijgen.

heb je je CPU fsb op 133 gezet ipv 100? dan ligt daar zekers de oorzaak!

Ja maar ik heb wel een abit kt7a-raid moederbord en die zou dat wel aan moeten kunnen. Ennuh ook als ik de fsb op 100 zet en dan processor op 700, 750, 800 zet krijg ik elke keer hetzelfde dat hij dus zomaar terug naar windows gaat bij red alert 2 en verder bij geen enkel spel.

probeer dan via de multiplier over te klokken en die 100Mhz te laten zoals ie is…kan aan je videokaart liggen of je geheugen of ieder ander kaartje wat je erin geprikt hebt :slight_smile:

Als je de CPU op 133Mhz hebt lopen dan maakt dat voor VGA e.d. nix uit daar dan automatisch de PCI divider wordt aangepast.
Als je gewoon je FSB van 100 naar 110 gooit ofzow dan wel…

Of je bord het aankan maakt trouwens nix uit. Het gaat zich erom dat je CPU niet voor is gemaakt…

Zal wel aan die VGA liggen die je ge-oc-ed hebt! :wink:
Als je idd je FSB omhoog gooit dan gaat alles mee, doe je alleen je MP dan gaat alleen je cpu sneller draaien!

Aan het ophogen van de FSB heb je meer dan aan het ophogen van de multiplier (de winst is procentueel gezien hoger), echter is het wel zo dat alleen de CPU gevoelig is voor een ophoging van de multiplier, terwijl bij een ophoging van de FSB veeeeeeeeeeeeeeel meer systeem componenten gevoelig ervoor zijn…

Originally posted by Dee-ehn
Aan het ophogen van de FSB heb je meer dan aan het ophogen van de multiplier (de winst is procentueel gezien hoger), echter is het wel zo dat alleen de CPU gevoelig is voor een ophoging van de multiplier, terwijl bij een ophoging van de FSB veeeeeeeeeeeeeeel meer systeem componenten gevoelig ervoor zijn…

Er gaan idd wat apparaten mee omhoog als je je FSB ophoogt! Nm je AGP slot, je PCI sloten, (ISA evt,) je RAM en je IDE kanaal gaat ook sneller draaien. Mocht ik van de apparaten die aan 1 van die kanalen hangt niet sneller willen krijg je dus problemen!
Bv als je geheugen niet mee wil versnellen dan loopt het zaakje geheid vast! :frowning: (Ik heb eens een Infineon 256 bankje geleend van een collega en kon daarmee een FSB van 145 stabiel draaien!! Gaat nu nie met me NO-name!! :wink: )
Heb bij mezelf daarom maar de MP van 10 naar 12 gezet! Schiet ook aardig op met me Athlon 1,0! :stuck_out_tongue: