Vraagje over HD

vbimport

Twee weken geleden is er bij mij kabel aangelegd twee dagen later liep mijn computer vast en kon alleen met de restoredisk (of zo iets)opnieuw worden opgestart zins dien geeft de HD aan dat er nog maar 11 gig op kan in plaats van 40 gig hoe kan ik dit weer wijzigen
Please help me

Als je dergelijke vragen hebt moet je echt meer info geven.
"restore disk " laat vermoeden dat het over een compaq, packard Bell, of iets dergelijks gaat. Die restore gaat dan meestal wel goed, tenzij ondertussen de hardware veranderd is(bv andere harde schijf). Laat eens iets meer weten.

als je denkt dat je HD kapot is raad ik je aan naar de website van je HD te gaan en daar zo’n opstartdiskette om je HD te bestuderen te downloaden (elke HD fabrikant heeft wel zo’n programma)

als je met dat disketje wat testjes doet kan je meestal wel afleiden wat er mis mee is…

Restore Disk is toch die backup optie in winME?!
Zou die nie gebruiken als ik jou was; beter Norton Ghost ofzo! (meel me als je em wilt)

Maar eh, zou het nie zijn dat je op een ouwe Bios draait?! die gaan toch maar tot een bepaalde limiet enzo! Ff nwe biosfile halen en dan ziet ie wel alles!

Hoop dat ik je heb kunnen helluppen! :smiley:

Originally posted by Wookie
[B]Restore Disk is toch die backup optie in winME?!
Zou die nie gebruiken als ik jou was; beter Norton Ghost ofzo! (meel me als je em wilt)

Maar eh, zou het nie zijn dat je op een ouwe Bios draait?! die gaan toch maar tot een bepaalde limiet enzo! Ff nwe biosfile halen en dan ziet ie wel alles!

Hoop dat ik je heb kunnen helluppen! :smiley: [/B]

dat van die bios limiet,
ik denk niet dat het dat is, want die ligt op 2gb of op 8gb en niet op 11gb

Weet ik Masta, maar je weet maar nooit hè! :slight_smile:
Heb je wel alles geformateerd?! Of alleen C: gedaan en de rest vergeten?!

Wat zegt FDISK als je al je bestaande partitie’s verwijderd?

Probeer het anders eens met PTEDIT… dat is een dos proggie dat bij Partition Magic zit…

Originally posted by Robshoek
Als je dergelijke vragen hebt moet je echt meer info geven.
"restore disk " laat vermoeden dat het over een compaq, packard Bell, of iets dergelijks gaat. Die restore gaat dan meestal wel goed, tenzij ondertussen de hardware veranderd is(bv andere harde schijf). Laat eens iets meer weten.

Het is een kast van Sky met een p3 933Mhz processor en Windows ME. Ik heb de HD niet geformatteerd want er staan dan moet ik alles weer opnieuw installeren en van sommige dingen weet ik niet hoe dat moet bijv. @home. De hardware is dus veranderd want er is een modum van @home bijgekomen maar die zat er al twee dagen in.

Heb je scandisk of Norton disk doctor al je hd laten scannen? Misschien is slechts je FAT vernaggelt en kan het simpel gefixed worden door een van deze proggies.

scandisk heb ik al laten draaien en daar gebeurt verder niets mee

is gewoon een kwestie van FDISK in dos en je bestaande partitie van 11gig weg te gooien, en daarna een nieuwe partitie te maken met FDISK…

Gebruik geen restore disk deze zijn meestal heel erg slecht… bestel ergens op het net een win2000 of win98 cd en installeer die en download daarna alle drivers voor je pc!!! Maak daarna een backup met drive image en je bent klaar…

Ow ja, daar kwam dat woord RESTORE DISK me zo bekend van voor!
Is natuurlijk zo’n cd die je bij zo’n kant en klare pc krijgt! Waarmee je in 1 klap je ouwe vooraf geïnstalde troep weer terug krijgt! :stuck_out_tongue:

Waardeloos is dat!