Vraagje over de prijs van een isdn modem

vbimport

wat is een mooie prijs voor een interne isdn modem 2e hands???
mijn baas wil er eentje en heb er eentje liggen maar weet niet wat ik er voor moet vragen

ligt eraan wat voor een merk het is, je hebt goedkope, die kosten iets van 75 piek, maar je hebt ook de duurdere (zoals Fritz) en die kosten nieuw wel 500 piek dus het ligt er maar net aan welk merk het is

lol kwam uit de pc van mijn schoon ma die ze bij kpn had gekocht(ja in die winkel) celeron 800 20 gig hd en dan die isdn modem dus zal wel niet veel zijn.

Originally posted by Stranger_Style
lol kwam uit de pc van mijn schoon ma die ze bij kpn had gekocht(ja in die winkel) celeron 800 20 gig hd en dan die isdn modem dus zal wel niet veel zijn.

Ow in dat geval zal het wel niet veel zijn. Hooguit iets van 50 piek aangezien je voor 75 piek al een nieuwe hebt.

even tussendoor.
Er bestaat geen ISDN Modem

Het is een ISDN adapter…
Sorry, maar dat moest ik even kwijt :wink:

De ISDN adapter die voor mij altijd prima gewerkt heeft was een E-Tech Dolphin (128k; dus kon duallijn) en die koste jaar terug 59,-! :cool:

Originally posted by Da_Taxman
[B]even tussendoor.

Het is een ISDN adapter…
Sorry, maar dat moest ik even kwijt :wink: [/B]

Sorry hoor, maar die betaat dus wel… Althans dat heeft’ie ooit wel gedaan! US Robotics heeft ooit een courier analoog/digitaal uitgebracht met ISDN en V34,X2 enzo… (:smiley: heheh ff miereneuken)

Originally posted by Da_Taxman
[B]even tussendoor.

Het is een ISDN adapter…
Sorry, maar dat moest ik even kwijt :wink: [/B]

leg uit. geen modem maar adapter?

[B]

leg uit. geen modem maar adapter? [/B]

Modem staat voor MOdulater DEModulator. Grofweg gezegd zet een modem een digitaal signaal (gegevens) om naar een analoog signaal (geluiden).
Een ISDN adapter daarentegen hoeft dat niet te doen aangezien de transmissie van ISDN al digitaal plaatsvindt, aangezien het ISDN netwerk digitaal werkt.
Gevolg is dus dat een ISDN adapter niet meer dan een soort van omzetter is van PCI/ISA/USB signaal (om het zo maar ff te noemen… zeer onproffesioneel btw) naar ISDN signaal. Er wordt echter niets gemoduleerd/gedemoduleerd. Daarom is het geen modem…

Tnxx dee ehn, een isdn adapter maakt dus ook niet van die vage geluiden?

Tnxx dee ehn, een isdn adapter maakt dus ook niet van die vage geluiden?

nee, en het inbellen gaat ook stukken sneller, met een seconde of 5 ben je online

Originally posted by siebeduin
[B]

nee, en het inbellen gaat ook stukken sneller, met een seconde of 5 ben je online [/B]

als je pech hebt ja, meestal gaat het gelukkig veel sneller :cool:

Originally posted by Crazy Bob
[B]

als je pech hebt ja, meestal gaat het gelukkig veel sneller :cool: [/B]

Inderdaad, met Superdial icm ISDN en 2 lijnen tegelijk inbellen haalde ik ongeveer 150 a 180 dpm (dials per minute)!!

Hebben jullie die radio reclame van Primafoon al gehoord?

“Koop nu een ISDN Modem!” :smiley: :smiley: (stelletje eikels, daar…)