Vraagje over carkits

vbimport

er zijn veel verschillende carkits op de markt.
nu ben ik nog een student en heb dus niet veel geld, dus ik kijk altijd naar het goedkoopste product.
de goedkoopste carkits zijn natuurlijk geen carkits, maar ik wil er wel een omdat ik veel in de auto zit.:smiley:

zo'n carkit met een aansluiting op de sigarettenaansteker leek mij de beste oplossing, maar omdat ik geen sigarettenaansteker heb in mijn auto, heb ik dus een vraag.

ik wil dus weten of het mogelijk is om zo'n carkit toch te gebruiken, misschien rechtstreeks aan de accu of iets er tussen bouwen zodat de spanning wordt omgezet naar 12 of 24 volt.

of zijn er misschien zo'n sigarettenaanstekers los te koop?

alvast bedankt,

Wouter

beide ,

je zou het direct kunnen solderen op de kabelboom of een sigarettenaansteker er op monteren en via daar werken. In principe is een auto accu altijd 12 volt en een vrachtwagen accu 24. Alleen voor vrachtwagen zou je dus een trafo nodig hebben.

Maar waarom ga je in jouw geval niet op zoek naar zo’n oorplugje met microfoon voor je mobieltje ?

hoef je ook niks in te bouwen en te monteren.

En die dingen kosten nog geen 10 euro. Een beetje betere kwaliteit iets van 20 euro (full duplex).

weet ik, zo’n oordopje heb ik al, maar dat is dus geen doen.

dan moet ik die telefoon steeds ergens neerleggen en veilig is anders. ik weet dat er ook van zo’n soort kliksystemen zijn waar je je gsm in kan zetten, is misschien ook wel een optie, maar ik heb liever zo’n carkit.
een oordopje in je oor leidt toch heel erg af (daar weet ik echt alles van :slight_smile: )

nog een nadeel trouwens van zo’n oordopje vind ik, dat als je je geluid op stil hebt staan (heb een nokia 3310), je dan ook niet hoort of hij afgaat, maar als je je geluid gewoon aanzet, en je hebt dat dopje in je oor zitten en hij gaat over, dan hoor je de eerstkomende paar jaar nix meer.

maar die losse sigarettenaanstekers zijn dus wel te koop?

jep

Ik wil zelf een keertje een Mr Handsfree kopen… heel goed apparaat. Wel 90 Euro. Bij Halfords te verkrijgen of via de TufTufClub.

:wink: De Mr Handsfree heb ik dus al vanaf het begin toen hij uitkwam… Hij werkt inderdaad perfect. Ik heb trouwens de Nokia 3210 op zitten. Ik heb al vernomen dat hij niet zo lekker met de 3310 werkt… Mischien omdat de 3310 teveel ontvangstvermogen heeft wat stoort op de microfoon? Hij gaat namelijk zingen wat behoorlijk vervelend kan zijn. Mijn advies: koop dit ding want hij komt als één van de beste uit de testen qua prijs en kwaliteit. Nog even wat: student zijn en dus weinig geld hebben maar wel veel in de auto zitten… Vreemd…

:confused:

P.s. Ik kan aan dit ding komen voor 80 euro via een handelaartje…

Dus wanneer er mensen zijn die in de buurt wonen van ZuidWest-Friesland email me even… Mischien kunnen we elkaar helpen!!!

ik woon helaas totaal de andere kant op

Originally posted by 81632
[B]:wink: Nog even wat: student zijn en dus weinig geld hebben maar wel veel in de auto zitten… Vreemd…

:confused:

[/B]

LOL :smiley:

Wat je ook kan proberen is om bij enkele garage bedrijven langs te gaan die lease wagens opkopen, vaak wil daar nog wel eens een carkit in blijven zitten die je dan mooi 2e hands op de kop kan tikken.
Nu heb ik het geluk dat een maatje van mij in deze business zit… heb ik dus mooi een Nokia Cark-91 setje voor 20 eurootjes!! FF zelf in gebouwd, wat nog best wel een werk is als je het mooi wilt doen…

die mr handsfree zijn toch universeel he??
kan je gewoon iedere gsm op aansluiten toch??

Originally posted by happy_61
die mr handsfree zijn toch universeel he??
kan je gewoon iedere gsm op aansluiten toch??

Je moet een sticker met het serienummer opsturen naar de fabrikant … dan krijg je een aansluiting opgestuurd voor jouw telefoon.