Vraagje ivm Norton Ghost Images

vbimport

heb net een image gemaakt van mijn D-partitie (waar de winxp RC1 op staat).

die image is al bij al 1.2 GIG groot en ik zou die graag op CD willen branden .

probleem is alleen : HOE??? :frowning:
ik gebruik norton ghost 5.1 (heb recent de 7.0 kunnen downloaden – retail versie, maar heb die nog niet gebruikt).

in de ghost-helpfiles staat er iets van “Spanning” en die optie heb ik dan ook aangeklikt toen ik voor de tweede maal een image maakte van dezelfde partitie.
resultaat was hetzelfde.
een veel te grote file om op één CD’tje te kunnen branden.

ik zou die image-file graag op meerdere CD’s willen branden, geen probleem , maar dan zou ik graag willen weten hoe ik hiermee om moet gaan (welke progs en zo) EN of nadien bij de reconstructie van de image alles wel blijft zoals oorspronkelijk bij de aanmaak van die image.

hopelijk kunnen jullie me daarin helpen.
alvast bedankt !!!

Als het goed is kan je ergens compressie gebruiken… heb je dat gedaan?! Hoe groot is je XP partitie, bedoel dan hoeveel is er gebruikt door XP?!
Volgens mij kan je de file pagefile.sys wel weglaten. Nadat je XP terug zou gezet hebben zou XP zelf een pagefile (virtueel geheugen) aan gaan maken! Dus lijkt mij geen reden om die ook te backuppen!

mijn XP-partitie is ongebruikt ongeveer 5 gig en met winxp erop en alle nodige drivers geïnstalleerd erbij ongeveer zo’n 2,5 gig!
nu, ik heb de hoogste compressie gebruikt en nog steeds zo’n 1,2 gig groot is die image !

nu, in Ghost Explorer is er wel een functie waarop je “Span” kan aanduiden met de gewenste grootte van de image-spans en dergelijke meer maar wanneer je dat dan doet, dan verandert der hoegenaamd niets :–((((

ik begin hier radeloos te worden.
ik begrijp niet dat er mensen tot 3 versies van windows op één CD’tje kunne zetten zonder schijfruimte te moeten inboeten op de cd???

jeezes kraaist zeg :frowning:

desperately seeking an answer

Misschien kun je de backup optie uit XP gebruiken deze werkt ook heel goed die vind je door naar prog’s, bureau-acc,systeem, backup tegaan zints ik Win 2000,XP gebruik maak ik alle backup,s hiermee dit werkt heel goed je moet eens kijken hoe groot die dan is.Als het niet op een cd past kun je als je schijven groot genoeg zijn ook een backup partie maken waar je deze parkeerd,voor later gebruik werkt ook nog sneller.
Wat je anders ook kunt proberen als je N-Ghost wilt gebruiken is dat je eerst een ghost maakt dan kijk je met Gh-Explorer hoe groot de mappen zijn bijv Programm Files en die apart brand en dan uit die ghost-file verwijderd.Je kunt dan je image terug zetten en dan de cd met bijv. Program-Files.Die Ghost-Explorer vind je in de nieuwste versies ik dacht vanaf versie 6.0
:cool:

Met de laatste Norton Ghost kun je je dump direct op cdr branden.
Het programma gaat vanzelf door op de volgende cdr als de eerste “vol” is.
Kijk…das nou handig !! :cool:

over welke versie heb je het dan?
heb je die zelf ook?

hoe werkt het?

laat me gauw iets weten aub

Originally posted by iammadaboutwarez
Met de laatste Norton Ghost kun je je dump direct op cdr branden.
Het programma gaat vanzelf door op de volgende cdr als de eerste “vol” is.
Kijk…das nou handig !! :cool:

Werkt die ook met NTFS partieties???
:cool:

de versie waar iammadaboutwarez het over had, is volgens mij Norton Ghost 2001. Misschien dat het met de 2000 ook gaat, maar ik ben niet zeker. Met 2001 en een Plexwriter heb’k een backup gemaakt van de harddisk van een laptop. In totaal 7 CD’s en de backup werkte perfect.

Yep, de 2001-versie, volgens mij lukt het ook met versie 7.x

Of je compressie hoog zetten , deze optie krijg je als je een nieuw image gaat maken…

De compressie van de image zette ik altijd op het maximum, maar nog steeds krijg ik images van om en bij de 1,2 GIG !
dat brandt je niet zomaar op een cdeetje :frowning:

ik wil gerust de optie “spanning” gebruiken om de image op meerdere CD’s te zetten maar ik zou niet weten hoe en met wat?

ik heb onlangs Norton Ghost 7.0 Enterprise Edition op de kop kunnen tikken maar helaas was de serial er niet bij, zodus kan ik er niet meer werken.
via de bekende zoekmachine Astalavista.box.sk vond ik ook al niets :frowning:

nu, kan er iemand van jullie zeggen waar ik Norton Ghost 2001 kan downen (PM me effe dan) of waar ik de serial voor de 7.0-versie kan krijgen?

Ook (aan Wannes gericht) zou ik graag willen weten hoe je het voor elkaar hebt gebracht om je image op verschillende CD’s te branden en die dan achteraf te installeren.

Alle helpfiles en websites omtrent dit onderwerp zijn helaas in het Engels en dat moet bij mij dringend bijgeschaafd worden.

alvast bedankt :slight_smile:

Ik heb laatst ook een Ghost image gemaakt (met Ghost 7.1) en die op een andere partitie gezet, want hij had problemen met schrijven naar schijf.
Ik wilde mijn Win2000 partitie naar CD-RW zetten en daarvoor moeten alle CD-RW volledige (dus niet snel) geformateerd zijn.
Toen hij de tweede CD ging schrijven kwam hij een fout op de CD-RW tegen zodat alles weer opnieuw moest.
Nu weet ik dat je de grootte van de images via de commandline op kunt geven. Zodat ze dus daarna op CD gebrand kunnen worden. Ik weet zo snel niet wat deze commando’s zijn en of ze voor alle versies werken.

/
Heb de manual van de Symantec homepage gedownload
Daar staat het allemaal in.
Symantec Ghost Implementation Guide

Om de command-line switches voor versie 5 te zien kun je
ghost.exe -h
of
ghost.exe -?

intikken.

CRE

SVP niet crossposten!

Continue here…