VPN local game

vbimport

Ik en een paar vrienden spelen een game in een netwerk he wij zijn allemaal op de router of switsch aangesloten en we nemen op het spel"Playing on a local network" dus dat werkt goed!!! Maar nu he…
We willen ook spelen online als ik hier thuis zit en mijn vrienden thuis dus nemen we “Playing game online” Maar die servers liggen al vanaf 2004 Plat.
Nu de vraag zouden wij een VPN verbinding kunnen opstarten via mijn ftp server en zo iedereen verbinden met mijn ftp-server dat onze pc in een netwerkgroep zitten dus"Playing on a local network" Of gaat het simpeler IPV dat ik vpn moet gebruiken of vpn zonder mijn ftp-server.In ieder geval ik weet niet hoe ik zoon vpn opstart en andere verbinding met maken Dus zou iemand dat Makelijk kunnen uitleggen A.U.B. zodat we op Playing in a local network" Toch kunnen spelen zodat mijn vrienden niet bij mij thuis is Alvast bedankt!!!
:slight_smile:

Ik vermoed dat bij een local network er iemand de server speelt en het spel verwacht dat je allemaal in hetzelfde subnet zit. Doorgaans is dat zo, en het gaat ook goed.

Via het internet lijkt het spel een centrale server te willen benaderen, maar daar kan je denk ik vrij weinig aan doen, mist je zelf zo’n centrale server kunt nabootsen.

Welke game gaat het om?