Voorbeeldscriptje gezocht voor galerij

vbimport

Ik heb voor m’n homepage ongeveer 200 plaatjes, die ik elk afzonderlijk in een .html pagina wil zetten. Onderaan de pagina moeten 2 buttons komen, met vorige en volgende, zodat ie dan naar het volgende plaatje gaat. Ik heb alleen geen zin in om die .html pagina’s elk afzonderlijk te moeten maken. zijn er geen voorbeeldscriptjes van dit soort gevallen?

Niemand???

Volgens mij kan je met PHP zorgen dat elk plaatje in dezelfde page kan laden. Dat scheelt al een hoop werruk!

was da php

Ok, ik ga eens kijken. Nog andere tips?

Originally posted by bmad
was da php

Weet nie precies waar ut voor staat (iets van “… Hypertxt Preprocessor” ofzo) maar je kan er hier meer over lezen!

Hier op het forum is het ook gebruikt! Weet er verder eigenlijk nix vanaf! :stuck_out_tongue:

Ik weet niet of je er wat aan hebt maar met het programma “SimpleThumbs” kan je automatisch een reeks plaatjes invoeren en die worden dan in een soort van raster ingedeeld… klik je op een van de plaatjes opend zich een nieuw scherm met alle knoppen etc. erop. De grootte van de plaatjes kan je ook instellen, en de HTML code wordt ook allemaal geregeld, zodat je dus per pagina 1 foto krijgt etc. Maar je moet dat proggie maak ff zoeken bij Tucows of downloads.com daar heb ik em volgens mij vandaan.

mazzl