Voor welke prijs zou jij je muziek cd's LEGAAL kopen?

vbimport

Na een aantal uitspraken van mensen in mijn naaste omgeving ben ik deze poll maar eens begonnen.

Veel mensen zeggen namelijk dat er zoveel gekopieerd wordt omdat de legale cd’s in de winkel zo duur zijn ten opzichte van een kopie.

Een standaard muziek cd kost 44,95 en een kopie is eigenlijk al voor 1,00 te krijgen maar dan mis je natuurlijk wel heel veel zoals covers en het is niet legaal

Nu is mijn vraag bij welke prijs ga jij je muziek cd’s legaal kopen?

De muziekindustrie heeft naar mijn mening zelf in de hand gewerkt dat er zoveel gekopieerd wordt, en het is eigenlijk al haast legaal want je betaalt de auteursrechten zo’n beetje met het kopen van een cdr… …de helft gaat naar dat soort producenten. Dus mensen die alleen backuppen betalen veel te veel voor hun cds :frowning:
Mensen die eenmaal illegale cds kopen voor laten we zeggen 10 piek met covers (ik krijg ze, als ik de cd in de auto wil luisteren, bij een vriend voor 3 piek, met covers…) dan gaan ze ook voor 20 piek geen cds meer kopen denk ik… …bij die Poll hoort eigenlijk: Nooit, illegaal rulez :slight_smile: en bijv. ik koop vuurwerk cds en alles illegaal, dus nooit legaal :)…
MAarja da was ff mijn mening…

25 piek vind ik in principe een rie-ele prijs! :wink:

MAAR ik vind dat upcummin talent wel meer per cd mag vragen, omdat the big artists het toch al gemaakt hebben en dus ook minder per cd hoeven te “verdienen” …binnen zijn ze toch al :stuck_out_tongue:

heb me ooit eens laten wijsmaken dat het maken van cdeetje met hoesje ongeveer 40 Bef kosten (iets minder dan 2 gulden) Dus hoe goedkoper hoe beter voor mij

Originally posted by RaSta
heb me ooit eens laten wijsmaken dat het maken van cdeetje met hoesje ongeveer 40 Bef kosten (iets minder dan 2 gulden) Dus hoe goedkoper hoe beter voor mij

sja als je een cdtje laat maken in de oostbloklanden ben je idd maar 2 piek kwijt…goedkope kr8en, maarja in NL betalen we de mensen toch ietsjes meer per uur :stuck_out_tongue:

Ik koop ze ook wel als ze 45 piek zijn, mits ik de CD interessant vind. ALs ik weet welke CD ik wil hebben loop ik altijd even verschillende winkeltjes af om te kijken of er nog prijsverschil in zit (scheelt vaak toch wel 5-10 piek).

Heb vorige maand toch weer meer dan 200 piek aan CD’s uitgegeven…

Maar het is wel zo, als de CD 30 piek zou zijn dan koop je ze sneller. Ik denk dat ik dan in absolute bedragen ook meer aan CD’s uit zou geven. Lagere stuksprijs en dus toch meer omzet…misschien komt de winst niet eens onder druk te staan, maar dat hangt weer af van een aantal andere factoren. (maar laat ik hier geen economische theorieën uitschrijven :D)

Sja… …ik heb wel s spelen gekocht voor 50 piek (davilextroep;))… …maar verder heb ik altijd ff geleend van de bieb om iets te spelen; want ik speel nooit games… …kijk s in de krantjes hoeveel omgebouwde playstations er te koop zijn, die kopen echt nix legaal…
Maar voor 30 piek zou ik de goeie cds ook nog wel kopen, net als de cds die ik origineel hier heb, om de artiesten toch maar een beetje te steunen he… …goeie cdz download je misschien eerst, maar koop je dan later nog echt. Doet lang niet iedereen…

Het probleem met cd’s is bij mij, dat ik alleen de nummers wil die ik mooi vind. Zoek dat maar eens in een audiozaak.

Daarom download ik alleen nummers, gewoon omdat ik die wil hebben, en geen anderen.

Als een cd goed is koop ik die zekers. Ik heb alle cd’s vanTupac origineel. Andere cd’s van andere rappers als dre en snoop dogg ook origineel, maar M.O.P. weer niet.

Ik koop alleen goede cd’s. Geen hitzone ofzo want die ben je na 2x draaien ook al weer zat. Ik d/l ze eerst en daarna koop ik ze. Heb ik al gedaan met D-12 en Brainpower.

Die zijn het geld dubbel en dwars waard…

En ik maak ook wel een aantal mix cd’s met nummers die goed zijn en die je over een tijdje nog es een keer kan draaien… :smiley:

Als de cd’s 30 piek zouden zijn, koop ik meer origineel.

Das mijn mening t.o.v. die onderwerp…

beetje incomplete poll…voor 25,- zou ik nog geen originele cd kopen misschien voor 10,- maar dan moet het ook wel een heel
erg goeie cd zijn.

25gld is een mooie prijs dan zou ik er ook meer kopen.
Nou koop ik ook nog wel eens een cd maar dan moet ik hem echt graag willen me laatste aanwinst was 2pac dat is gewoon een cd die je org moet hebben net als anouk,limbzikit die ik daar voor aanschafte ook al koste ze rond de 40gld.

Vermits de muziekindustrie (Ifpi) mij nogal hard heeft aangepakt voor iets waar ikzelf niets aan vond… koop ik nooit nog een LEGALE cd oppernieuw. En pas op met het overnemen voor ‘goede vrienden’ , één van mijn beste vrienden heeft mij verklikt dus dat zegt genoeg… maar ben wel van principe oog om oog tand om tand :wink:
Hoorde laatst trouwens dat ze bij BSA in België 200 mensen moesten laten ‘afvloeien’ omdat ze ze niet konden betalen :stuck_out_tongue:

Voor 25 a 30 gulden dan koop ik wel orginele cds. Maar nu heb ik het geluk met mijn muziek smaak. Ik hou van rock en punk en veel van beginnende bands en dan zit ik snel onder de 30 gulden. en ken dan ook nog iemand bij een cd winkel en krijg dan als ik dat netjes vraag 15% korting:)

eerst waren ze een tijdje 19,99 (gulden dus) bij de Mediamarkt, maar van die prijzen zijn ze helaas ook weer af… nu zijn ze meestal 29,99 of 32,99 daar. bij de FRS moet je helemaal niet komen, die Van Breukhoven is echt ziek in z’n hoofd, nu met de euro zijn de prijzen verhoogd naar 50,66 ofzo… (21,99 euro)

toen ze 19,99 waren bij de Mediamarkt stond ik elke week met een stapeltje daar bij de kassa, nu ga ik weer veel naar de CD-verhuur…

Als ik een CD echt wil hebben en ik kan em nie viavia krijgen dan koop ik em gewoon hoor. Voor 45 piek desnoods! Tuurlijk graag zo cheap mogelijk, maar het kan nie altijd natuurlijk! :wink:
Koop toch eigenlijk nooit orig cd’s hoewel ik er echt wel heel veel orig heb. Hak liever ff een LiveSet in stukkies en fik die dan! :wink:

Originally posted by Wookie
Als ik een CD echt wil hebben en ik kan em nie viavia krijgen dan koop ik em gewoon hoor. Voor 45 piek desnoods! Tuurlijk graag zo cheap mogelijk, maar het kan nie altijd natuurlijk! :wink:
Koop toch eigenlijk nooit orig cd’s hoewel ik er echt wel heel veel orig heb. Hak liever ff een LiveSet in stukkies en fik die dan! :wink:

Waarmee hak jij livesets in stukkies als der geen cue bijzit?

ps. hoe staat het met de peltiers!

Voor 2,50 want dat kost het downloaden, branden en printen ook ongeveer :slight_smile:

Originally posted by syndicate2001
Voor 2,50 want dat kost het downloaden, branden en printen ook ongeveer :slight_smile:

maar jouw cds gaan dan maar 30 jaar max mee…hehehe en echte silveren toch wel ietjes langer… 3 piek dan maar heh :stuck_out_tongue:

Waarmee hak jij livesets in stukkies als der geen cue bijzit?

Kan je gewoon zelf schrijven zoeen cue file. erg simpel :slight_smile:

een cd huren (bij de bib) een leeg cd’tje een voor/achterkant en labeltje printen, kost bij elkaar uhm:

huur : 3,25
labels : 1,75 :stuck_out_tongue:
cdr : 4 (philips)

totaal dus 9 gulden, dan heb je dus geen “inlay” en ook geen boekje, als ik voor 15 gulden het cd’tje zou kunnen kopen dan doe ik natuurlijk niet al die moeite en daar gaat het toch wel om als je ut mij vraagt als ut erg goed cdtje is dan wil ik best 20 piek betalen, maar hoger dan dat, dan zie je mij weer bij de bib hoor :stuck_out_tongue: