Voltmods

vbimport

Weet iemand waar je die dingen kan halen? En ook hoe aan te sluiten op me Asus A7V133?
Ik heb een keer een artikel hierover gelezen maar kan ut nie terugvinden! :frowning:

Inmiddels heb ik vernomen dat je een Potmeter (potentiemeter; regelbaar weerstandje) gewoon bij de betere electronicazaak kan kopen! :wink:

Het artikel dat ik zocht heb ik ook gevonden. Voor de geïnteresseerden:
http://www.athlonoc.com/a7vmod_1.php (heb zelf een A7V133 en deze review gaat over een normale A7V, dus ff opletten!)
http://www.athlonoc.com/voltagemod1.php (Dis de review die ik bedoelde!)

Zijn er mensen die ervaring hiermee hebben? Mijne kan nie verder als 1.90V wat nie genoeg is om me 1,4 sneller te laten lopen dan 1610mhz. Dus wil ik het verder opschroeven moet er toch echt gesoldeerd gaan worden! :wink:

Info over dit onderwerp hoor ik graag…

Ik denk dat je tog de soldeerbout erbij moet gaan pakken! :slight_smile: :slight_smile: :slight_smile:

Gaat ik nie zelf doen, nie zoveel ervaring mee! :wink: Beter dan laten voordat me hele mobo met tin bedekt is! hehe! (tin gebruik je toch om te solderen? :wink: )

Originally posted by Wookie
Gaat ik nie zelf doen, nie zoveel ervaring mee! :wink: Beter dan laten voordat me hele mobo met tin bedekt is! hehe! (tin gebruik je toch om te solderen? :wink: )

Misschien met wat S-39 erbij :slight_smile:

Ik wens diegene enorm veel suc6 , want dat zal niet makkelijk gaan , beetje kleine aansluitinkjes lijkt mij.

Originally posted by Mr. Belvedere

Ik wens diegene enorm veel suc6 , want dat zal niet makkelijk gaan , beetje kleine aansluitinkjes lijkt mij.

Check de handleiding op de gegeven links zou ik zeggen. Het is idd een nauwkeurig werkje, maar ik heb diegene al een zeer kleine contactjes enzo zien solderen op laptops met succes. Dus ik heb er alle vertrouwen in! :cool:

Kwestie van een goede bout icm een getrainde en nauwkeurige hand…

Originally posted by Wookie

Check de handleiding op de gegeven links zou ik zeggen. Het is idd een nauwkeurig werkje, maar ik heb diegene al een zeer kleine contactjes enzo zien solderen op laptops met succes. Dus ik heb er alle vertrouwen in! :cool:

Hehe… Ja maar een laptop is iets makkelijker dan een cpu, dat komt idd heel erg precies en 1 klein foutje betekent dat je er weer een “sleutelhanger” bij hebt.

Originally posted by Sorcerer
[B]

Dat komt idd heel erg precies en 1 klein foutje betekent dat je er weer een “sleutelhanger” bij hebt. [/B]

Je moet bij 1 of andere chip solderen dus als het fout gaat is alleen je mobo naar de haaien! Als het tenminste echt niet te herstellen is dan hè! :wink:

Sinds wanneer moet je voor een voltmod aan je cpu solderen?

Originally posted by Dee-ehn

heheh sommige mensen hebben nog nie helemaal verschil tussen mobo en cpu door denk ik :wink: :stuck_out_tongue:

Originally posted by -=HeadLesS=-
[B]

heheh sommige mensen hebben nog nie helemaal verschil tussen mobo en cpu door denk ik :wink: :stuck_out_tongue: [/B]

Loopt mijn mobo dan op 1,2 Ghz? :smiley:

ahem… serieus blijven he jongens :wink:

[B]

Loopt mijn mobo dan op 1,2 Ghz? :smiley:

ahem… serieus blijven he jongens :wink: [/B]

:stuck_out_tongue: Mijne loopt op 1,6 :slight_smile: :slight_smile: :slight_smile:

Lees even op die genoemde link bovenaan…
De voltmod komt op je mobo. Door de weerstand te veranderen denkt denkt het mobo dat het cpu-voltage te laag is waardoor ie meer spanning gaat geven en dus het voltage stijgt!

Ik draai nu 1,61Ghz @ 1.90V. Dit is het max voltage wat ik kan geven in me bios. Ik heb inmiddels het potmetertje gehaald (50.000 Ohm) en met een beetje geluk komt ie er van ut weekend op!