Voltage instellen >1.85?

vbimport

Mijn mobo+cpu:
MSI KT266 Pro (MS-6380) + TB 1,4

Ik heb 3 biossen geprobeerd:
1.0
1.6
1.7

In geen van de drie kan ik het voltage van mijn CPU hoger instellen dan 1.850 V. Ik heb meerdere mensen gezien met een voltage van 1.9V oid. Ligt het aan mijn MSI bordje dat ik het voltage niet hoger kan instellen, is er misschien een andere bios?
Temperatuur is nu op 1466 MHz@1.85V 47 graden C.

BVD
ZKHbaldo

Het ligt idd aan de fabrikant tot welk voltage hij voor een CPU ondersteund. Dat is echter niet alles wat er aan de hand is, veel overclockers hebben een zogenaamde voltage mod op hun bord gesoldeerd waardoor spanning over de 2v mogelijk worden. Dat verklaart dus ook die 1,9.

Ik heb een Asus A7V133 die standaard ook maar 1.85V aankan. Maar als ik hem daarop instel gaat ie autom. naar 1.9V! Ik wil nog verder klokken maar dan moet ik idd het voltage verhogen en dus een voltmod aansluiten. Aangezien ik zelf nie ga solderen op m’n bordje laat ik het iemand doen, maar dat schiet nie echt op.
Ieg heb ik deze link voor je waar je kan zien hoe ze bij verschillende borden een voltmod aanbrengen. Als jou bord er niet bijstaat kan je die gast ff mailen staat erbij, wat jij dus zou moeten doen, als je een voltmod zou willen monteren dan. :slight_smile:

Hmmmm… leuk, maar ik ga toch maar niet solderen :wink:
thx n3wayzz

ZKHbaldo

Originally posted by zkhbaldo
[B]Hmmmm… leuk, maar ik ga toch maar niet solderen :wink:
thx n3wayzz

ZKHbaldo [/B]

Ik heb laatst ook gehoord dat er een manier is om zo’n mod erop te “klemmen”. Hiervoor zou je speciale klemmetjes nodig hebben. Vriend van mij heeft dit laatst op die manier toegepast maar ik heb nog geen uitslag hierover gehad of het gelukt was of te niet.
Dit vind ik dan ook een stuk interessanter als solderen. :smiley:

Ik heb een MSI k7t266 pro 2 waar me xp 1800+ standaard op 1,85v draait!