Voedingstroubles?

vbimport

Kan het zijn dat als je een cheapass voedingkie hebt van 300W je troubles krijgt met stabiliteit van windows?
Heb nu al paar keer BSODs gekregen onder het fikken bijvoorbeeld. Ik verdenk mijn voeding ervan…vooral omdat ik pas ben overgestapt naar een 1,4Ghz…alles werkt verder en hij wordt niet te heet…alllen de V12+ voltage wil nog wel es in de rooie zone komen als ie stressed is…in harware sens monitor…

Ennuh ik gaat toch een nieuwe kast kopen…zal ik dan voor Enermax gaan of wat anders?

Originally posted by -=HeadLesS=-
[B]Kan het zijn dat als je een cheapass voedingkie hebt van 300W je troubles krijgt met stabiliteit van windows?
Heb nu al paar keer BSODs gekregen onder het fikken bijvoorbeeld. Ik verdenk mijn voeding ervan…vooral omdat ik pas ben overgestapt naar een 1,4Ghz…alles werkt verder en hij wordt niet te heet…alllen de V12+ voltage wil nog wel es in de rooie zone komen als ie stressed is…in harware sens monitor…

Ennuh ik gaat toch een nieuwe kast kopen…zal ik dan voor Enermax gaan of wat anders? [/B]

Ik heb er een in zitten deze
http://www.dansdata.com/eg651p.htm ben er zeer tevreden over kunt je natuurlijk ook een lichtere kopen maar ben je over een jaar weer bezig deze kost in Duitsland 330DM.
Dit is een zeer stabiele voeding.

Tja het kan wel natuurlijk, maar ik heb zelf nog niet meegemaakt dat een voeding niet genoeg capaciteit had voor een Athlon. Laat ik mijn eigen computer als voorbeeld nemen:

Athlon 1.2, 3x CD drive, 3X hdd, Gf2MX, ISDN, Nic, SB Live, SCSI, fdd en 7x fan… en dat op een el cheapo 300W voeding zonder enig probleem…

Ik denk niet dat de Athlon 1.4 erg veel meer stroom vreet dan de 1.2… of heb je je kast nog voller dan mij?

PS je kunt natuurlijk testen of je voeding de oorzaak is. Men neme een oude AT voeding. Daarmee voedt je dan heel simpel je hdd’s, fdd, cdrom’s etc etc… zodat dus eigenlijk alleen het moederbord en de fans op je ATX voeding draaien en de rest op die AT voeding. Dan merk je wel of het probleem bij je ATX voeding ligt (ik ga er ff vanuit dat je wel ergens ff een AT voeding vandaan kunt halen…)…

He, die enermax 550V voeding heb ik ook! Zeker een aanrader. Je kunt hem in Nederland ook kopen bij oc-shop

Originally posted by Dee-ehn
[B]Tja het kan wel natuurlijk, maar ik heb zelf nog niet meegemaakt dat een voeding niet genoeg capaciteit had voor een Athlon. Laat ik mijn eigen computer als voorbeeld nemen:

Athlon 1.2, 3x CD drive, 3X hdd, Gf2MX, ISDN, Nic, SB Live, SCSI, fdd en 7x fan… en dat op een el cheapo 300W voeding zonder enig probleem…

Ik denk niet dat de Athlon 1.4 erg veel meer stroom vreet dan de 1.2… of heb je je kast nog voller dan mij?

PS je kunt natuurlijk testen of je voeding de oorzaak is. Men neme een oude AT voeding. Daarmee voedt je dan heel simpel je hdd’s, fdd, cdrom’s etc etc… zodat dus eigenlijk alleen het moederbord en de fans op je ATX voeding draaien en de rest op die AT voeding. Dan merk je wel of het probleem bij je ATX voeding ligt (ik ga er ff vanuit dat je wel ergens ff een AT voeding vandaan kunt halen…)…
[/B]

Mwaaa nee mijn stroomverbruik is niet meer…denk ongeveer hetzelfde…ook 3hds…3cdspeler…maar Geforce GTS Pro dus die sucked wat meer als die mx…maar jij hebt weer meer fans…
zal wel ff sjekken…thx anyways…d8 dat het wel goed aan voeding kon liggen…zeker omdat ie +12V altijd in het rood zit!

Originally posted by Sorcerer
He, die enermax 550V voeding heb ik ook! Zeker een aanrader. Je kunt hem in Nederland ook kopen bij oc-shop

Wel beetje duur, maar uhh gaat je stroomverbruik dan ook niet weer verder omhoog…zit nu al aan de 50 piek per maand alleen voor men pcs aan stroom…:eek:
Of is het zo dat ie alleen gebruikt wat ie nodig heeft…?? :slight_smile:

Of is het zo dat ie alleen gebruikt wat ie nodig heeft…?? :slight_smile:

Jepz… je voeding gaat pas meer stroom trekken als hij meer moet leveren…

[B]

Jepz… je voeding gaat pas meer stroom trekken als hij meer moet leveren… [/B]

hmmz…ok…had al zon vermoeden…maar dan nog…best veeel geld voor alleen een voeding…denk denk denk…:o

[B]

hmmz…ok…had al zon vermoeden…maar dan nog…best veeel geld voor alleen een voeding…denk denk denk…:o [/B]

Daar heb je gelijk in. Ok je krijgt er wel een goede, stille voeding voor terug… maarja… het kost flink wat.

Misschien is het een optie om ipv 1 voeding 2 voedingen te gaan gebruiken. Heb ik wel eens vaker gezien dat ze dit doen… veel goedkoper dan een enermax… al neem je een AT voeding (krijg je vaak voor 15 piek…)…

[B]

Daar heb je gelijk in. Ok je krijgt er wel een goede, stille voeding voor terug… maarja… het kost flink wat.

Misschien is het een optie om ipv 1 voeding 2 voedingen te gaan gebruiken. Heb ik wel eens vaker gezien dat ze dit doen… veel goedkoper dan een enermax… al neem je een AT voeding (krijg je vaak voor 15 piek…)… [/B]

Hmmmm maar als je het dan een beetje goed wil wegwerken heb je wel weer een, waarschijnlijk, vrij dure kast nodig ofniet?
Nahh ik denk dat ik voor de Chieftec Dragon Serie ga…denk dat het de DA-01W gaat worden…hmmm ik ga veeel geld kwijt zijn voor onderdelen die eigenlijk nie zo heel veel met de prestatie van de pc zelf te maken hebben :o

al neem je een AT voeding (krijg je vaak voor 15 piek…)…

aanrader van iemand, die eens weer niet weet, waar ie over praat…zal echt niet werken

Originally posted by wilma

aanrader van iemand, die eens weer niet weet, waar ie over praat…zal echt niet werken

waarom niet dan? lijkt me logisch als je een zooi apparaten op een aparte voeding aansluit dat de eigenlijk voeding dan minder output nodig heeft? of moet de voeding perse door het mobo aangestuurd worden? nee toch?

[B]

waarom niet dan? lijkt me logisch als je een zooi apparaten op een aparte voeding aansluit dat de eigenlijk voeding dan minder output nodig heeft? of moet de voeding perse door het mobo aangestuurd worden? nee toch? [/B]

ggrr, dat ik dat nog moet uitleggen…
In AT voeding zitten GEEN 3,3 Volt lijnen, ze zijn gewoonlijk niet groter dan 150 Watt, dus hoe je denkt met 2x AT voeding ATX configuratie aan te sturen, waar 1x ATX 300W al niet toekwam is mij een raadsel.

ehm …
2 - 0 voor wilma :wink:

DAt nou net de vrouwen dit beter wisten … tssss

Vote voor wilma… “wilma in het cdfreaks team”

Originally posted by wilma
[B]

ggrr, dat ik dat nog moet uitleggen…
In AT voeding zitten GEEN 3,3 Volt lijnen, ze zijn gewoonlijk niet groter dan 150 Watt, dus hoe je denkt met 2x AT voeding ATX configuratie aan te sturen, waar 1x ATX 300W al niet toekwam is mij een raadsel. [/B]

uhm maar het was de bedoeling om NAAST de ATX een AT voor paar apparaten te gebruiken om zo de “druk” van de ATX af te halen! ff lezen heh wil… :wink:

Originally posted by Ruff-Next_Gangsta
[B]ehm …
2 - 0 voor wilma :wink:

DAt nou net de vrouwen dit beter wisten … tssss

Vote voor wilma… “wilma in het cdfreaks team” [/B]

sja vervelend heh die vrouwen die zoveel weten van pc’s ed. :wink:

Originally posted by Night Hawk
[B]

Ik heb er een in zitten deze
http://www.dansdata.com/eg651p.htm ben er zeer tevreden over kunt je natuurlijk ook een lichtere kopen maar ben je over een jaar weer bezig deze kost in Duitsland 330DM.
Dit is een zeer stabiele voeding. [/B]

Vervolg (had vanmorgen geen tijd meer:eek:

Omdat je net als ik binnen niet al te lange tijd je computer wil ombouwen naar waterkoeling is het misschien verstandig om nu een goede voeding te kopen want je hebt kans dat je er nog een peltier bij komt het zetten deze dingen gebruiken minimaal 72watt(de kleinste) en je kan natuurlijk ook een kleinere Enermax kopen.

:cool:

Euh ja ff reactie op Wilma:

Het was idd mijn bedoeling om de hdd’s, cdroms, casefans op een losse AT voeding te laten draaien. Daarvoor is zo’n 150W voeding van 15 piek (van de Regenboog, www.regenboog.net) prima voor.
Dat het niet DE oplossing is weet ik ook wel, maar het is wel een toereikende goedkope oplossing…

dussuh niet zo snel schreeuwen dat ik niet weet waarover ik het heb he… :frowning: :wink:

[B]

uhm maar het was de bedoeling om NAAST de ATX een AT voor paar apparaten te gebruiken om zo de “druk” van de ATX af te halen! ff lezen heh wil… :wink: [/B]

Thanx 4 ur support :slight_smile:

[B]

Thanx 4 ur support :slight_smile: [/B]

men need 2 help men :stuck_out_tongue: :wink: