Voeding vraagje

vbimport

vraagje kheb een system monitor, en die gaat constant over zijn nek, als ik een dvdtje draai of een cdtje brand dan schiet de
-12volt omlaag of omhoog hoe je het zien wilt,
naar -14volt,
is dit nou gewoon een wattage probleem of gewoon een stukkende voeding en wordt je pc er slomer van kan het kwaad ik weet het niet meer kheb er 3 hd's aan hangen een liteon dvd en een liteonbrander oww en de oude (vertrouwde) floppy niet te vergeten,
verders alleen een proccessor koeler want ik wordt gek van de herrie hij staat 24/7 aan,
en met mijn kast dicht wordt hij veels te warm,
maar goed enige suggesties zijn vanharte welkom

greetz sphere man :cool:

Ten eerste en goede (niet verkeerd bedoelde) tip aan Sphereman: gebruik eens wat leestekens en duidelijke zinsconstructies, een verhaal lezen zoals jij dat schrijft zal voor veel mensen niet prettig zijn, hetgeen ertoe kan leiden dat mensen besluiten je verhaal niet te lezen of je niet serieus te nemen :wink:

Om terug te komen op je probleem…
Spanningen mogen tijdens het gebruik fluctueren. Er zijn natuurlijk grenzen hieraan.
Indien de grend overschreden wordt merk je het vanzelf: je systeem raakt instabiel (crashes, blauwe beeldjes, vertekeningen).
Zolang je hier geen last van hebt: lekker laten lopen, dan is het niet ernstig.

Vertrouw ook niet altijd te hard op het oordeel van een dergelijk programma, vaak geven deze programma’s de verkeerde waarden aan. Soms wordt ook een foutieve waarde door de chipset af gegeven.

Denk maar zo: don’t fix what ain’t broken!

nou het geen wat gebeurd is het volgende.

als je bijvoorbeeld op dit forum zit lekker te lezen of zo, En je besluit opeens tegaan branden en je opent nero, dan restart de pc gewoon opeens.

greetz sphere man

Dit kan idd aan de voeding liggen, maar dit hoeft niet het geval te zijn. Mijn tip: probeer eens op een schoon systeem (ff dualbootje aanmaken met 2k/XP) wat testjes te laten lopen!

Mijn voorkeur gaat uit naar SiSoft Sandra’s (www.tucows.com www.download.com) Burn in wizard.

bedankt voor je tip.

maar dat heb ik al gedaan zonder succes moet ik wel zeggen.

vindt helemaal geen problemen in het systeem.

kheb ook een memtest gedaan met memtestx86 of zo en die vondt een hoop errors.

kheb nog precies een zelfde systeem staan met het zelfde geheugen en die had geen errors met memtest, maar wel het zelfde probleem, zodra er een cdrom aanslaat of iets anders van processor kracht dan start de pc opnieuw op.

Het is al eens besproken maar daar kwam ik ook niet echt veel verder mee.

mischien is het wel gewoon een msi probleem.

greetz sphere

koppel eens 1 hardisk los en probeer dan nog eens

Originally posted by damiandimitri
koppel eens 1 hardisk los en probeer dan nog eens

Dat heb ik dus ook al geprobeert, Maar helaas dan doet hij het dus ook.

Ik denk persoonlijk dat het aan het MSI moederbord legt, Mijn vader heeft precies de zelfde configuratie en heeft er ook last van, Lijkt me sterk dat we alle bij een voeding probleem hebben.

op een andere trhead las ik iemand die er ook last van had met een msi mobo, En daar reageerde iemand op die zij dat de aarde niet goed was, Nou dat is het hier wel.

er was ook iemand die vertelde over stukkend geheugen, Ik had wat errors in mijn geheugen en mijn vader geen 1, En die heeft er nog meer last dan ik.

kweet het echt niet.

greetz sphere man

het geheel is niet over-clocked???

in het bios is een functi dat de settings terug set naar…bios defaults…of zoiets…

heb je dat al geprobeerd??

yup kheb alles al geprobeerd en nee hij is niet overgeclocked, En die bios setting kheb er al van alles mee gedaan ook update’s,
Ik krijg echt steeds meer de smaak in mijn mond dat het de mobo is

greetz sphere man

P.S

Ik lees dat jij ook de xp1700+ hebt, Wat voor mobo heb jij en wat is de temp van je cpu, En heb je verders nog problemen.

een goedkope… jetway…bevalt perfect…
weet de temp niet…heb wel een extra grote koeler

hoelang heb je het mobo al???

hmm kan het je niet precies vetellen maar ergens tussen januarie dit jaar en nu :smiley: kheb hem ook al een keer omgeruild

als complete set…of als los onderdeel…ik bedoel heb je je mobo zelf geinstalleerd??

ja ik heb mijn hele pc zelf gebouwd. En heb alleen mijn mobo een keer omgeruild en mijn processor een keer, eerst mobo toen de processor.

Maar het hielp niet.

Ow en niet tevergeten heb ik pas geleden mijn geheugen ook omgeruild.

maar nog steeds geen succes :frowning:

Wat voor OS draai je? WinXP Pro of Win2K Pro? Dan moet je is kijken in je logboeken waarom ie reboot. Hier wordt nm een notitie van gemaakt als de reboot plaats vindt. (configscherm -> systeembeheer -> logboeken)

Verder, wat voor voeding hebbie? Hoeveel watt bedoel ik hiermee. Mijn sys wilde ook nie stabiel blijven. Na mijn 300 watt vervangen te hebben voor een 400 watt geen probs meer gehad. :smiley:

hmm er staat totaal niets over in het logboek. En ik heb een 400watt voeding, En die van mijn paps is een 300watt

greetz sphere man