Voeding in Aopen kast

vbimport

weet iemand waar ik een stillere voeding kan halen??? Ik heb een QAopen HQ08 en die voeding die er standaard in zit maakt me een takkeherrie da wil je nie weten!! :frowning: Dus weet iemand waar ik zo een dingetje kan halen??

Thnx

nou, ik heb ook zo’n kast

bij mij was deze geruisloos, totdat ik de cooler op mijn cpu vervangen heb, dat is waarschijnlijk bij jou ook de boosdoener

Naar het schijnt zouden ENERMAX voedingen zeer stil zijn en nog een goede koeling voorzien ook.

Neem maar een kijkje op http://www.thetechzone.com/reviews/powersupply/enermax450/index.shtml

Ben zelf van plan bij mijn volgende PC er zo eentje in te steken

zou het aan de processor fan liggen dan??? Die is pas nieuw zo een cooolermaster voor een AMD Tbird.
Alleen heeft een vriend van mij pas ook zo een kast gekocht en al zen spullen overgebouwd. En die heeft ook zo een herrie. Deze heeft nu een P3 450 met toch een andere cooler… wel wasig zeg ik dnek dat ik maar met een hoofd in die kast ga liggen om te bepalen wat het nu is :):):wink:

kan je igenlijk ook zo een 330 watt voeding erin leggen er zit nu geloof ik 300 in of moet je hem dan op 1 of andere manier instellen?

Net een AOpen HQ45A systeemkast gekocht (met 300 watt Pentium 4-voeding). Na ongeveer vijf minuten begint de voeding een hels lawaai te maken… niet normaal! Zet je de pc uit en terug aan dan begint het liedje van voor af aan. Heb een mailtje gestuurd naar AOpen support maar nog altijd niets gehoord.

Config: Athlon TB 1 GHz (266 MHz FSB) + Coolermaster

Aan de koeling ligt het volgens mij NIET. AOpen maakt gebruik van Fortron-voedingen (www.fortron-source.com) en daar staat een bericht dat er nepvoedingen in omloop zijn.

Iemand ervaring hiermee?

Nitrox normaal maakt het wattage niet uit daar de voeding altijd hetzelfde voltage en amperage uitgeeft maar voor een Athlon kun je best een voeding gebruiken hoger dan 300 Watt. Heb je veel in je tower zitten dan heb je een sterke voeding nodig.

kast zit bijna vol, dus het zou misschien wel handig zijn dan ja… Mijn voeding begint trouwens niet na 5 minuten pas maar gelijk en dat heeft ie ook altijd gedaan… Een nepvoeding is het volgens mij niet anders is het wel heel toevallig dat 4 man in een half jaar tijd allemaal van die nepdingen hebben gehad… Denk dan dat ik maar zo een enermax koop als het niet uitmaakt welk wattage het is…

Mijn syspecs zijn AThlon TB 1,2 256 MB RAM 30 gyg HD ATI Radeon, Terratec DMX Fire, netwerkkaartje, SCSi kaart, PLexwriter, Ultraplex en een Pioneer DVDROM.

Is een voeding boven 300 Watt dan aan te raden???

Heb graag advies hierover want van voedingen heb ik geen verstand :frowning:

hmmm zal dan wel in de tijd van het jaar zitten ofzo :):slight_smile: veel suc6 met schroeven

Bekend verhaal. Ge kunt inderdaad beter alleen die fan vervangen, denk dat er met die voeding zelf niks aan de hand is. K’had er zelf nog een paar ouwe liggen uit een 286 van de jaren stillekes en die zijn lekker stil ( merk Canon ?? ) Kunnen ze dat dan nu niet meer maken, want die ouwe dingen blazen echt wel hard genoeg.