Vissen sport of moord?

vbimport

zolang je vist en ze terugzet is het geen moord

wat die haaienvangers doen is moord

Ben weer eens op de nieuws toer en wat zie ik een of andere rambo die een haaitje vangt…

Nu vraag ik is vissen nu sport of moord???

(En altijd aan jullie topics te zien zijn hier een hoop vissers)

Captured Great White Shark
Near Sicily, Italy
Men stand next to a great white shark that was caught in a tuna net off the coast of Sicily. The shark measures 5.5 meters in length and weighs 3,500 kilograms.

Madmax

[This message has been edited by madmax (edited 03 June 2000).]

En dan nog zoiets gaan ze vissen en dan laten ze die beestjes bijten in een of ander stuk bedorven vis…

Waarom laten ze hem niet uit de hand eten ???

Madmax

Al hij maar op iemands bord terecht komt.

???

Laat portje dit maar niet lezen

Ben benieuwd RNG wat zijn reactie hierop is…

mijn reactie?

no comment

Had je vandaag Kopspijkers moeten zien bij de Vara. Daar was een actiegroep die zich inzette om de goudvis een beter leven te geven.

Vissen zouden in een grotere kom moeten zwemmen. Er was ook een expert uitgenodigd die hier een beetje tegengas gaf. Volgens de actiegroep zou de goudvis een geheugen hebben, terwijl de expert zegt dat dit niet het geval was.

Ik heb met een half oor/oog het programma gevolgd (de rest was met CD Freaks bezig ), maar het was te absurd voor woorden eigenlijk…

Da_Taxman

Goudvissen hebben een geheugen = grotere kom?

ik zei al, heb het maar half gevolgd

Maar het waren twee onderwerpen.
De ‘expert’ was wel eens met de stelling dat een grotere kom met plantjes (voor de zuurstof) en wat ‘speledingetjes’ goed was.
Hij was het echter niet eens met de stelling dat goudvissen een geheugen hadden. Tegen de tijd dat de goudvis de kom rondgezwommen had, was hij al weer ‘vergeten’ dat ie er geweest was, dus daarom maakte het niet uit of het een watertank of een ‘normaal aquarium’ was…

Da_Taxman

elk dier moet met respekt behandelt worden.
of het nou een vis of een hond, paard, ezel of mens is maakt voor mij niet uit.
Ik behandel vissen goed, ik vijl de weerhaken af zodat ik ze zo min mogenlijk verwond.
hierdoor kan ik al onthaken terwijl ze nog in het water liggen.
alleen de grote haal ik even aan de wal om een foto van te nemen en zo snel mogenlijk terug zetten is voor mij een moeten.
De idiote stelling van Madmax komt alleen maar voort uit het feit dat hij niet van vissen houd.
dat hij mogen struikelen en over een reling moge vallen in een grote vijver vol piranha’s.
hij wil alleen maar dat ik bezig blijf met onze forum en er verder niets opna hou.
Letten jullie nou maar niet op hem, hij weet niet beter, die snotneus.

Hoera en Aplaus voor Portje*,vooral voor zijn eerste zin van zijn betoog !! KLASSE !
en … sport is voor dag en dauw met de goeie bullen het water op om die ene snoekbaars te pakken die mij al zo lang in de maling neemt, moord is als je geld teveel hebt,en op Mauritius een boot huurt (1200.= per halve dag !)om een blauwe merlin te vangen
en als je er een hebt een flutfoto te maken,
z’n snuit af te hakken (trofee !) en het schitterende beest op een vuilnisbelt weg te laten rotten!

ik heb gezien dat “sportvissers” hele plastic zakken vol met jonge snoek ( die waarschijnlijk net waren uitgezet ) aan de straatkant hadden gezet.
dat zijn dingen die mij verschrikkelijk raken.
als dit met jonge honden of katten zou gebeuren wat zeggen de mensen dan ?
wie zijn dan de beesten ?

ik zie hoe in “prof.karperputten” de dieren te lijf worden gegaan met materiaal die op zee worden gebruikt.
dieren waar de lippen van afgeslagen zijn en die ook verder zwaar beschadigd zijn en waar ik van over mijn nek ga.
ik heb een hele tijd niet meer willen vissen door dit soort gedoe.

maar goed, dit forum is niet specifiek voor sportvissers ik liet me even meeslepen door mijn emotie’s.

laten de andere CD FReakers dit ff voorbij gaan.

Portje