Virus

vbimport

Een neef van me beweerd dat hij virus niet in z'n pc kan, en ik zeg van wel, heeft er niemand zoiets zodat ik gelijk heb ? hoe erger hoe liever :wink: anders weddeschap verloren :bigsmile: :smiley:

Ik neem aan dat je hetvolgende je vraag is:

Mijn neef wedt dat zijn PC niet vatbaar is voor viri. Ik wed van wel… etc etc

Je taaltje is nogal warrig ;).

Antwoord: dat een PC totaal niet vatbaar is voor een virus, is totale onzin. In principe is iedere software systeem voor een virus. Natuurlijk kan het zo zijn dat op het OS waar die PC op draait nog geen virus gevonden is, maar het zal zeker mogelijk zijn.

Ga ik er vanuit dat hij een standaard PC heeft (zeg maar een “MS-PC”) dan kan ik je met vrij grote zekerheid zeggen dat zijn PC niet virusdicht is. Door gebruik te maken van 1 of meerdere scanners kun je je PC vrij goed dicht spijkeren, maar absolute perfectie (100% waterdicht) haal je nooit…

Uiteraard kan een systeem virusvrij blijven, maar dan moet je niet: internetten, software instaleren en geen schijven in de computer steken.
Als je de computer op die manier gebruikt (quarantine) dan blijft ie wel virusvrij, maar ik denk niet dat er veel mensen zijn die op die manier hun computer gebruiken

(zelfs op officiele software kan een virus zitten, als voorbeeld een powerpuff girls dvd met een virus erop die via de officiele kanalen werd verkocht)

Originally posted by Crowley
[B]Uiteraard kan een systeem virusvrij blijven, maar dan moet je niet: internetten, software instaleren en geen schijven in de computer steken.
Als je de computer op die manier gebruikt (quarantine) dan blijft ie wel virusvrij, maar ik denk niet dat er veel mensen zijn die op die manier hun computer gebruiken

(zelfs op officiele software kan een virus zitten, als voorbeeld een powerpuff girls dvd met een virus erop die via de officiele kanalen werd verkocht) [/B]

Opzich heb je daar gelijk in… maarja dan blijft de PC vatbaar voor een virus… hoe dan ook :wink:

De weddenschap gaat eigenlijk over een virus die iets kan doen in z’n pc Bv emails verwijdere, ofzo, of pc formatere als da bestaat ofzo dit z’n al een paar tips en dit zoek ik dan voor hem als z’n pc toch zo close is :wink:

Originally posted by Dee-ehn
Je taaltje is nogal warrig ;).

Virus :confused:

De kans dat andere computers besmet raken als jij die weddenschap gaat winnen is voor mij genoeg reden om hier niet aan mee te werken…

Nies maar eens een keer over de voeding heen , moet je eens kijken wat er met die pc gebeurt.