Virus waarschuwing

vbimport

Virus waarschuwing

Goed middag,
Ik heb uit een zeer betrouwbare bron vernomen dat er morgen 25 – mei 2001 het volgen de virus inwerking gaat treden. Wat of het precies doet weet ik niet, maar het heeft naar het schijnt desastreuze gevolgen.
Je kunt het verwijderen via het menu start en daar de optie zoeken in bestanden en mappen aanklikken, dan zoeken in en daar de C schijf aanklikken.
Dan bij naam het volgende in typen met kleine letters
sulfnbk
en dan laten zoeken.
Dit is een exe bestand dat in mei 1999 om ongeveer 22.00 uur is gemaakt.
Dit betstand moet je verwijderen ook in de prullenbak.
Je zou het op kunnen slaan op een diskette als je het niet vertrouwd.
Bij blijft alles naar behoren werken na diverse keren opnieuw te hebben opgestart.

Succes Tropiesvisje
:eek:

is dit waar? 't lijkt me sterk, op mijn computer heeft altijd al een bestand gestaan, dat sulfnbk heet

Ik kreeg het via de e-mail binnen, als je het niet vertrouwd, dan kun je het altijd opslaan op een diskette. dan is er niets verloren.
Beste mensen,
Kreeg onderstaand bericht binnen en heb ook uitgeprobeerd EN gevonden.

Fred.

Dit onderstaande tekstje kreeg ik toegestuurd van een collega.
Ik had het bestandje op de één of andere onverklaarbare manier ook op
mijn harde schijf staan ! Mijn virusscanner had het dus ook niet herkent
als zijnde een virus !
GEVAARLIJK VIRUS !!!
Zoek het bestand sulfnbk.exe op je harde schijf. Indien dit erop
staat onmiddellijk verwijderen. Dit is een kwaadaardig virus bedacht door
een ex- medewerker van Casema.Het virus treedt in werking op 25 mei 2001. Het
is verstuurd als onzichtbaar bestand naar de adres lijsten van de Casema
en Wanadoo abonnees waardoor het weer automatisch doorgestuurd werd.
Het wordt door geen enkele virusscanner herkend. Treuzel niet, zoeken en verwijderen.

Ook uit je prullenbak.
:frowning:

Is al uitvoerig behandeld op dit forum.Maar voor de duidelijkheid; het is een hoax.

mzzl

Ik dacht er goed aan te doen om dit te melden, ik ben geen deskundige, en kreeg het van een deskundige.
Wat is een hoax.

Originally posted by tropiesvisje
Ik dacht er goed aan te doen om dit te melden, ik ben geen deskundige, en kreeg het van een deskundige.
Wat is een hoax.

http://forum.cdfreaks.com/showthread.php?threadid=30252

Een Hoax is niets meer dan een opgeblazen verhaal dat niet klopt (even simpel gezegd). Veel virusmeldingen die je per mail krijgt zijn het virus op zich als het ware.

Sommige mensen krijgen er een kick van om een mailtje te schrijven met een serieus uitziende virusmelding en deze door te sturen vanaf een belangrijk uitziend mail adres (het is namelijk erg makkelijk om zoiets te vervalsen). De kick zit erin dat ze die mail dan op den duur weer via verschillende wegen terug zien komen en dan weten ze dat de grap geslaagd is. Het enige resultaat is een hoop commotie en een onnodige belasting van het e-mail verkeer.

Ik heb er persoonlijk een hekel aan als mensen dergelijke berichten direct doorsturen zonder ook maar even de moeite te nemen om te kijken of het wel waar is (zo ook met kettingbrieven waar je zogenaamd iets kunt winnen door het zo vaak mogelijk door te sturen). Zodra er onder een mail staat “Stuur dit zo snel mogelijk door naar al je vrienden en kennissen” dan is het in 99,99% van de gevallen nep en dus een hoax (hoax slaat niet alleen op virusverhalen namelijk).

Het is een kleine moeite om even een kijkje te nemen op de site waarvan men zegt dat het vandaan komt, of ingeval van virussen even op de sites die ik in de bovenstaande link genoemd heb, daar hebben ze ook een aparte categorie voor dergelijke hoaxes (en dan weet je gelijk dat het nep is en hoef je de mail niet door te sturen).

Dus als tip, controleer even op de bekende antivirus sites voor je een bericht doorstuurt, kan een hoop ergernis en internetbelasting schelen.

Originally posted by tropiesvisje
Wat is een hoax.

Ongetwijveld met goeie bedoelingen, was ook niet onvriedelijk bedoeld.

een hoax is iets in de wereld brengen wat niet op waarheid berust(hele vrije vertaling)

mzzl

Had in mijn haast de andere topic niet gezien.
Mijn welgemeende excuus voor dit bericht.
Ik zal in het vervolg eerst even kijken wat of het is.
Nogmaals mijn excuus
Deze topic kan gesloten worden
Tropiesvisje