Virus Scanner Of Firewall

vbimport

Hallo

Ik heb vorige week dat sircam virus gehad :frowning: en nu heb ik mijn pc geformateerd.
Nu zou ik geen virus meer op mijn computer willen hebben.
Maar ik heb hier een paar vragen over.

Vraag 1 :Maar wat is een goede virus scanner :p?
Ik heb nog nooit een virus scanner gehad dus vandaar dat ik niet weet watvoor een ik moet nemen.

Vraag 2 :Wat is een firewall :rolleyes: en wat voor een is een goede ik weet niet wat een firewall is dus kunnen jullie dat meteen uitleggen.

Met vriendelijke groeten,

Mr Me

1. zoekfunctie doet wonderen
  2. AVX van Central Command is goed, Norton Antivirus is ook erg goed (maar was wat later geloof ik met patch tegen SirCam virus deze keer)
  3. Firewall: ZoneAlarm (Pro) van ZoneLabs of Norton INternet security (zit ook antivirus in)

Norton is zeker een van de betere vind ik. Je kunt zo een trial downloaden die je ook regelmatig kunt upgraden. De firewall van Norton is ook wel goed, maar ik weet alleen niet of je die ook gratis kunt gebruiken :frowning:

ook is het heel belangrijk dat je regelmatig een upgrade download. zo ben je bijna altijd beschermd tegen alle tot dan toe bekende virusen.

Het is beter om beide te instaleren 1 voor de virus de ander om niet binnen te komen op je PC check deze link en laat je PC checken https://grc.com/x/ne.dll?bh0bkyd2 (Night Hawk
ik heb deze ook niet van me zelf :stuck_out_tongue: :stuck_out_tongue: ) schrik niet welke porten er allemaal open staan, daarom heb ik beide van Norton er op staan en jawel zowaar zijn deze eerlijk gekocht in de winkel :stuck_out_tongue:
Ik heb de trail versie geprobeerd en deze kon ik niet meer van PC afkrijgen maar werkte in eerste instantie wel goed alleen na mijn trail tijd wou ik hem er afhalen en dit lukte niet toen heb ik de orginele gehaald en kreeg ik de melding dat ik trail er eerst af moest halen van pure elende heb ik mijn PC maar schoon geveegd en alles er opnieuw er op gezet en nu werkt alles weer perfect.

Gr Cord

Een klein nadeel van Norton is dat deze nogal veel van uw systeem eist voor een proggietje op de achtergrond vind ik. Ik blijf Mcaffee één van de betere vinden. Je vind deze bijna overal (tucows bijv.) en er zijn genoeg cracks beschikbaar.

Voor firewall neem zonealarm (=gratis) & blackice

Voor meer info volg da-taxman zijn raad op en kijk eens bij de search functie

blackice = worthless
die laat nog vanalles door, heb hem vroeger ook nog gebruikt en ondervonden :frowning:

zou ik echt nie nemen (toch niet dit alleen)

Nu er toch al naar de site van Steve Gibson verwezen is. Op volgende link kun je lezen over de Denial of Service attack tegen grc.com. En voor hem heeft Blackice Defender ook duidelijk afgedaan (Anyone want an “only used once” copy of BlackICE Defender?). Het is wel in het Engels :
The Strange Tale of the Denial of Service Attack against grc.com

Voor firewall dan toch maar iets anders nemen ? Maar dat is recent nog behandeld in een andere topic :
http://forum.cdfreaks.com/showthread.php?s=&threadid=32992

Ik een vraag werkt een Firewall zonealarm ook als je een netwerk hebt, en is deze ook in het Nederlands, ik denk het niet. Maar ik zou hem graag instaleren maar dan werkt mijn netwerk niet meer, en kunnen we niet bij elkaar op de computer. Is daar een oplossing voor of heeft iemand daar ervaring mee

Gr tropiesvisje
:mad:

Originally posted by tropiesvisje
[B]Ik een vraag werkt een Firewall zonealarm ook als je een netwerk hebt, en is deze ook in het Nederlands, ik denk het niet. Maar ik zou hem graag instaleren maar dan werkt mijn netwerk niet meer, en kunnen we niet bij elkaar op de computer. Is daar een oplossing voor of heeft iemand daar ervaring mee

Gr tropiesvisje
:mad: [/B]

Je kan ook bij Zonealarm geloof ik gewoon IP’s ingeven die wèl doorgelaten worden. Dus dan geef je het IP van de andere PC in en dan kan diegene gewoon “binnen” komen! Het is niet zo dat hij dan niet gezien wordt hoor, je ziet dan gelijk dat er aktiviteiten zijn! :stuck_out_tongue:

Gewoon Norton downen…crackje derover en eindeloos updaten! Of zorg gewoon dat je genoeg backupped en dan heb je nix van die onzin resource-vretende-shit nodig :wink: :stuck_out_tongue:

Bij een netwerk werk je toch meestal al met SyGate om internet te sharen.
Neem dan ook gelijk SyShield firewall.
Werkt echt prima samen.

Vuurmuur : Zonealarm (Pro , crack , whateva)
Anti Virus Scanner : Inoculate IT , McAfee , evil norton
Zoekmachine : www.google.com

Of je koopt een gameboy

Originally posted by Mr. Belvedere
[B]…

Of je koopt een gameboy [/B]

LOL :stuck_out_tongue:

In the end there will be only ONE Operating System !!

Nintendo O.S. !

4 buttons , 1 on/off switch , START , PAUSE

Just because i’m a schizofrenic paranoid person doesn’t mean i’m not out there to get me !

Ik werk zelf met MCaffee, is goed in te stellen.

Firewall: Dit heeft alleen maar zin bij kabel. Hier zijn diverse progs. voor. Een aantal helpen alleen niet tegen virussen.

Originally posted by RaSta
[B]Voor firewall neem zonealarm (=gratis) & blackice

Voor meer info volg da-taxman zijn raad op en kijk eens bij de search functie [/B]

Ik heb momenteel de ZoneAlarm Pro 2.6nogwat… Maar sinds mij laatste upgrade heb ik ineens een 30 dagen trail versie?!? Iemand nog een tip hiervoor?

TIA