Virus Hoax (nepbericht dus)

vbimport

Onderstaande tekst kreeg ik binnen vandaag. Er is weer een of andere gek bezig geweest met een berichtje waarin melding wordt gemaakt van een virus en waarvoor een bestandje verwijderd moet worden (sommigen herkennen het nog wel van sufnbl.exe (of zoiets)). Dit is weer een neppert en ik adviseer je dan ook om dit niet te doen:

Momenteel waart er een e-mailbericht rond waarin wordt gewaarschuwd voor een virus. Het virus bestaat echter niet en de instructie die in het desbetreffende mailbericht staat, mag niet worden opgevolgd. Doet u dit wel dan wordt er een bestand van de computer verwijderd waardoor u niet meer in staat ben het Internet te benaderen.

Het nepvirusbericht is herkenbaar aan de volgende of soortgelijke teksten:
We hebben een boodschap ontvangen van een van onze contacten dat ons adresboek wel eens geinfecteerd kan zijn door een virus (genaamd jdbgmgr.exe), dat niet gedetecteerd wordt door de Norton of McAfee antivirus scanners.
Het virus slaapt ongeveer een 14 dagen voordat het je computer gaat beschadigen. Het wordt automatisch doorgestuurd naar je contacten uit je
adresboek, of je nu hen een e-mail stuurt of niet. We hebben hetgecontroleerd en het gevonden in c:\windows\system" en verwijderd.

't Is wschl niet correct om dit te zeggen, maar als mensen nu nog steeds in dit soort mails trappen, dan verdienen ze niet beter. Er circuleren 1000en van dit soort mails op het net en heb al dikwijls tegen vrieden gezegd dat dit allemaal flauwe kul is. Maar luisteren ze? Nee, ze geloven eerder een mail omdat daar toevallig de naam van een paar grote bedrijven in staat.

Lulkoek inderdaad, indien er iemand toch deze file gedelete heeft: geen man overboord… na een herstart maakt windows 'm zelf weer aan…
Sjeeeee, iets positiefs van windows !!!

Elke mail waaronder staat dat je em aan zoveel mogelijk mensen moet doorsturen is een fake…

Ik heb er een hekel aan als mensen dit soort onzin doorsturen. Ik heb onderhand het hele internet al geblocked op mijn Hotmail account (vanaf hotmail of yahoo heeft het ook geen zin meer om mij een mail te sturen :wink: )

Ik zie de lol er niet van in…
De maker is vast erg eenzaam.

Netzoiets als die zuigmeeltjes die als je hem maar genoeg mensen doorstuurt je veel geld krijgt of een geluksdag hebt en bla bla…
Krijg ze nog wel eens van vage kennissen maar ik neem niet meer de moeite om ze eea duidelijk te maken… ze zoeken 't maar uit.

w00t sorry nie gezien toen ik dit postte :slight_smile:
Smart@ss; cynistische aap :smiley:

http://forum.cdfreaks.com/showthread.php?s=&threadid=46276

thx 4 closing :smiley:

Ik kreeg em ook vorige week ergens. En het ergste is dat de mensen van wie ik em krijg echt geloven wat erin staat! Zucht