Virtueel condoleanceregister voor slachtoffers vuurwerkramp

vbimport

GRONINGEN - De 18-jarige webmaster die eerder een virtueel condoleanceregister voor Toon Hermans maakte, heeft op internet nu ook een condoleancesite voor de slachtoffers van de explosie in Enschede geopend.

Op de site www.icondolement.com kunnen mensen hun steun betuigen aan de getroffenen en de nabestaanden van de overledenen. Daarnaast biedt de site middels een chatfunctie de mogelijkheid met anderen over de ramp te prate

De jongen kwam op het idee toen hij las over de condoleanceregisters die de gemeente Enschede overal in de stad heeft neergelegd. "Nederlanders in bijvoorbeeld Amerika hebben daar weinig aan", aldus Gert van Braak. "Je moet ook tijdens dit soort rampen profiteren van het wereldwijde bereik dat internet biedt."

Het is het tweede virtuele condoleanceproject van de jongen. De site voor de onlangs gestorven cabaretier (move.to/toonhermans) trok in twee weken tijd bijna vierduizend hits. Meer dan vierhonderd mensen lieten een laatste persoonlijke groet achter voor Hermans.

Namens mijzelf wens ik Eschede veel sterkte toe.

Ik heb hem getekend namens mij en de cd freakers.

Zo juist getekend

Misschien wel ‘leuk’ (is niet het goede woord) (maar kon geen beter bedenken) om, indien je tekent, erbij te zetten dat je via Cdfreaks er naar toe bent gesurfd.

Zodat we ‘samen’ als Freakers ons medeleven betuigen?..'t is maar een idee.

Heb ik gedaan, zie onder D.

<BLOCKQUOTE><font size=“1” face=“Verdana, Arial”>quote:</font><HR>
Namens mij en veel anderen van het cdfreaks forum heel veel sterkte toegewenst in deze moeilijke tijd. Wij denken aan jullie.
<HR></BLOCKQUOTE>

Goed plan zal zeker aan mee doen.

ps.

Zal het dadelijk via 't meest bekende ‘talkshow’ te Curaçao bekend maken.

[This message has been edited by xinixs (edited 15 May 2000).]

Goed initiatief, gelijk gedaan

Ave…
PGN/iNERTiA

Ook getekend, zo hoort het. CD Freaks zijn het juiste soort mensen, dat blijkt maar weer…

Djewst