Virtualdub audio probleem

vbimport

Ik wil van mijn tv kaart opnemen met virtualdub. Nu krijg ik nadat ik op Capture AVI... druk het beeld te zien en hoor het geluid. Druk ik echter op Capture (F5-6) dan neemt die video perfect op. Het geluid echter ontbreekt. Snap er geen hout van. Heb al wat met instellingen zitten rotzooien. Heb de tips van de vorige posting over v.dub ook opgevolgt. Doe ik iets verkeerd?

ps. Ben er uit!!! heb hem eindelijk aan de praat. kost me wel me nachtrust :slight_smile:

Ik ga slapen. morgen weer vroeg op.

(kon posting helaas niet deleten)

Ik kan de posting wel voor je deleten, maar ik zou liever willen weten wat de oplossing is gebleken!

Nou, ik heb een Hauppauge Wintv kaart met capture mogelijkheid.
Ik vond de oplossing via Google. Het schijnt met deze kaarten veel voor te komen. Er is een klein programmatje AudioSel.exe wat nog wel eens helpt maar ik heb het opgelost door bij het configuratiescherm/geluiden en audioapparaten (XP) bij audio/opname van geluid bij volume line-in te selecteren en een ander apparaat te kiezen. Als ik dubbel klikte op speakertje stond line-in bij opnemen altijd al aan dus toch vreemd.

Heb nu wel weer een ander probleem. Heb de instellingen van Virtualdub op SVCD gezet en heb nu enorme partij dropped frames. Enig idee hoe dit op te lossen. Hoor veel over audio en video los te capturen. Kan dit ook met Virtualdub of zijn daar betere proggies voor?