Virtual Dub

vbimport

Wel, nu heb ik iets opgepakt via men videorecorder op men pc, en wil ik dat omzetten in divx met virtual dub. Hij laadt de mpeg file enzo, ik selecteer de gewenste compressie, maar als ik de compressie voor het geluid selecteer, en hem dan laat starten krijg ik de melding, te weinig mpg1 data om te starten, iemand enig id waaraan dat kan liggen?

(wij hebben toch ook een DivX fora op CDfreaks?! Zal je dan vast wel een reden voor hebben om em hier te posten.)

Je hebt neem ik aan wel voor als je audio gaat compressen, Full processing mode gekozen? En als je video gaat compressen dit ook gedaan alleen dan onder video?! En als bij 1 vd 2 dit niet gaat doen dan daar Direct Stream Copy gekozen?!

full processing zowel beeld & geluid

maar geluid wil ie niet mee converten, ook niet op direct stream
met de eerder vernoemde reden :wink:

BTW wookie, tis een software matig probleem :wink: & in het divx forum is engels een vereiste :wink:

Probeer eens met flaskmpeg dat lijkt me makkelijker dan met virtualdub!

wanneer ie de file opent, blijft ie hangen :frowning:

Originally posted by Mattel007
maar geluid wil ie niet mee converten, ook niet op direct stream
met de eerder vernoemde reden :wink:

Je moet ze dus allebei op full processing mode zetten. En onder audio wel AVI audio kiezen! Als je de audio niet wil compressen moet je bij audio Direct Stream kiezen!

Originally posted by Wookie

Je moet ze dus allebei op full processing mode zetten. En onder audio wel AVI audio kiezen! Als je de audio niet wil compressen moet je bij audio Direct Stream kiezen!

Lees je de voorgaande reacties wel ?

full processing zowel beeld & geluid

Originally posted by Mattel007
Lees je de voorgaande reacties wel ?

Uiteraard had ik je reactie wel gelezen, maar wilde even duidelijk aangeven dat je dat alleen hoeft te doen als je dus daadwerkelijk iets met de video of audio gaat doen.
Zie maar in mijn vorige reply.
Maar het is dus nog niet gelukt met die instellingen die ik je zei? Anders raad ik je aan om het eens met Nandub te proberen; is zeg maar een uitgebreidere versie van Virtualdub. Had zelf ook eens problemen met Virtualdub (onder win2k), maar met Nandub waren die problemen voorbij. Nandub is hier te downen. (Met dank aan GameFreak :wink: )