Videorecorder

hallo ik wil mijn videorecorder, aan sluiten op mijn computer kan dat, ik heb een leadtec ti4600 128mb, met my vivo is met video in en video uit geloof ik, en wat voor progie ben ik nodig voor het opnemen van de beelden op mijn computer

is me niet zo duidelijk wat je wilt. Wil je bestaande vhs band in je computer opnemen met capture kaart (voor digitale bewerking)en daarna in je pc bewerken?
Zo ja, dan weet ik misschien het antwoord

ja ik wil een bestaande vhs band over zetten op mijn pc en daarna op cd zetten:bigsmile:

Ik kreeg bij mijn Aopen Aeolus GeForce 4 Ti4200 met ViVi daarvoor Intervideo’s WinProducer meegeleverd.

De geinstalleerde driver kun je ook gebruiken om van je VHS recorder een webcam te maken overigens :slight_smile:

Het belangrijkste dat je nodig hebt is een zogenaamde WDM-driver. Die zegt windows dat er een capture-device in je pc zit. Als dat geregeld is, dan kan je in principe eender welk programma gebruiken om te capturen (VirtualDub, AdobePremiere, bijgeleverde software, VidCap,…) En zoals Belvedere al zei; programma’s als Netmeeting of Eyeballchat kunnen eveneens deze driver gebruiken als bron voor webcam.
Je zou dus in de Video-in ook een cam kunnen aansluiten (via S-VHS/composiet) en echt als webcam gebruiken. (maar daar ging het hier niet om :))

Hoe het met zo’n Vivo kaart precies zit weet ik niet. Het zou kunnen dat er alleen VFW-drivers bijzitten (die werken doorgaans minder goed dan WDM). Zoek dus best ff met google of op de site van leadtec naar WDM-drivers.

die WDM drivers heb ik al geinstalleerd nou ben ik alleen dat programma nog nodig om het beeld vast te leggen

hoi,

heb vaker vhs tape (film van mijn kinderen) naar pc gecaptured en op cd gebrand.
Dit is wat ik gedaan heb:

(Ik heb een film camera gehuurd met dv-in en out en met analoog in en uit).

met een scart schakelaar uit en in, (kost ongeveer 10 euro of minder) die schuif je naar “uit” verbind je de video/audio cable naar je camera.

met je 1394 cable verbindt je de cable in de dv-in ingang van de camera naar je pc.
(je camera moet wel ingesteld zijn op menu: vcr set: a/v dv out)
en… je kan capturen

Ik hoop dat het helpt…

P.S.: Als je capture card een analoog in en uit hebt kan het ook met coax cable (heb ik begrepen, alleen weet ik niet hoe dat gaat)

De methode die yanglimaywen beschrijft is ook een zeer goede mogelijkheid, maar ff voor de duidelijkheid: die maakt geen gebruik van je Leadtek Geforce Vivo. Dus ook niet van de WDM-drivers.
De videorecorder verbind je dan via de (gehuurde) camera met een Firewire-poort. Voor je ergens zo’n camera haalt, controleer je dus best of je ergens zo’n poortje hebt ;).
Het eigenlijke “capturen” (analoog -> digitaal) gebeurt door de chip in de camera. Het opgenomen “bestand” wordt dan door de firewire gekopieerd naar je harde schijf. Zelf heb ik dit nog niet geprobeerd, dus ik weet niet met wat voor kwaliteit zo’n chip kan capturen. Maar ik vermoed wel dat de kwaliteit een stuk beter zal zijn dan met een Geforce Vivo (vooral de capture-resolutie ligt in principe veel hoger bij de camera-methode). 3D-kaarten met een capturechip leveren slechts een matige kwaliteit ('t gaat hem vooral om de 3D/games kracht en de Vivo-functie is een leuk gadget, maar verwacht geen wonderen). Da’s een beetje vergelijkbaar met een GSM waar je foto’s mee kan maken; leuk, maar je gaat er niet je trouwfoto’s mee maken :stuck_out_tongue:

Je hoeft helemaal niet zo moeilijk te doen.

Ik heb ook mijn video op de pc aangesloten. Ik heb dat gedaan door een scart te kopen met een out/ingang zonder schakelaar. (In Breda €2.00 ).
Normaal krijg je bij je video kaart ook een kabelthe als een verloop. die kan je dan aansluiten op de scart en capturen met alle denkbare progjes.

Hoop dat je er wat aan hebt

D@RKNeSS

hallo ik heb alle benodigde software geinstalleerd ik heb mijn
s-video cabeltje aan gesloten zet de video aan maar krijg geen beeld op mijn computer wat doe ik verkeerd

Ik heb dat gedaan door een scart te kopen met een out/ingang zonder schakelaar
die heb ik ook daar heb ik mijn s-video cabeltje op aan gesloten