Videokaartprobleem

heb een dell optiplex cx 110 online gekocht zonder besturingssysteem
wou er win xp pro opzetten
maar die blokeers telkens omdat de vga driver (vga 64 k)niet goed is geinstaleerd
op drivers.com en de dell site is niets te vinden
xp stopt met instaleren zodat ik nog steeds zonder besturingssysteem zit
hij werkt nog wel op dos
dus bestaat er een driver daarvoor en kan ik die met een diskette instaleren
ik weet zelfs niet welke kaart het is omdat die onboard zit en ik niet weet waar te zoeken
kan iemand mijn helpen voor ik gek word
pentium 3 966 128 geheugen 10 gig hd hp 7500 cd-writer(waar ik wel met kan instaleren maar waarvan ik onder dos niets kan)
beginscherm van win xp werkt maar als hij verder wil met instaleren gaat hij in een oneinige lus en stopt de instalatie
http://www.microsoft.com/technet/treeview/default.asp?url=/technet/prodtechnol/winxppro/reskit/prmd_stp_hyzf.asp
kan nergens diskette’s vinden voor die te instaleren

Hai,

Hmmzz interresant vraagstuk. Wat je zou kunnen doen is het volgende. Ik neem aan dat de videokaart onboard is? Heb je niet ergens een pci videokaart liggen die je kunt gebruiken. Allereerst zul ja dan ook de onboard videokaart uit moeten zetten in de bios vga/pci omzetten naar pci/vga. F2 in het opstartmenu drukken en je komt in de bios. Als dat lukt zou je Win XP gewoon moeten kunnen installeren. Mocht dat onverhoopt nog niet lukken kun je ook nog je bios helemaal resetten. Dat kan door in de bios alles op default te zetten of door de batterij er helemaal uit te halen en hem er zeker een minuutje of tien uit te laten. Misschien dat je hem zelfs kunt resetten op het MoBo zelf. Er is nog wel een maniertje maar die raad ik niet aan aangezien je je MoBo er mee kunt vernachelen als het fout gaat en het gaat niet bij ieder MoBo ( zover heb ik het nog niet bekeken) .

Hoop dat je er wat aan hebt

mzzl Dunedaïn

Ik ben niet gespannen, alleen heel, héél alert.

bios stond verkeerd
hij bleef zoeken naar een kaart omdat hij niet op onboard stond
na verazndering werkte alles als een lier
ff wat troubles omdat ik een zwart scherm kreeg maar de dpi of zoiets verzet in veilige modus(f8) en klaar was ikke
thanx,wist me ff geen raad
cdrom stond ook al uit in de bios
maar ik merkte ff niet op dat je naar beneden kun scrollen!!!
tja,ik heb daarvoor een excuus
ben belg

Hai,

lol geeft niets zo blijkt nu ook weer dat ook Belgen kunnen leren en dus niet helemaal dom zijn. :bigsmile:

mzzl Dunedaïn

Ik mag dan gek zijn maar ik kan wel vliegen.