-= Videokaart upgrade =-

vbimport

Nou wilde ik dus m’n videokaart upgraden (gebruik nu een Voodoo3 2000, dus dat schiet nie op!).

Ik zat te denken aan een ATI Radeon 64MB waar ook een video-in op zit, maar bij de specificaties staat dat die alleen via FBAS gebruikt kan worden! Kan iemand mij uitleggen wat dat betekent?!

Ik wil de video-in gebruiken om een videoband op CD te zetten zodat de kwali nie verder verneukt raakt! :wink: Is dit eigenlijk wel mogelijk om dat dan met deze kaart te doen?!

Ik wil in elk geval wel een kaart hebben met TV-out zodat ik mij DivXies gewoon op een TV kan kijken!
Dus als die video-in van die ATI niks is kan ik natuurlijk ook gewoon een Geforce2 MX (MX toelichting: ik speel nie zoveel games!) nemen en dan een videobewerkings kaart erbij!
De GeForce2 wordt dan waarschijnlijk een Hercules maar dan die videobew. nog! Ik las laatst over een Adaptec kaart die ook een videobew. kaartje hebben uitgebracht; weet hier verder niks vanaf…
Maar kan ik dan ook met zo’n videobewerkings kaart razendsnel een VOB-file omzetten naar AVI?! (DivX-en dus)

Ik hoop dat er mensen zijn die mij het 1 en ander kunnen uitleggen hierover! (misschien zijn er zelfs mensen die zo’n ATI hebben…?)

In elk geval alvast hartelijk bedankt! :slight_smile:

GA VOOR DE ATI RADEON VIVO 64MB DDR, IK HEB ER NAMELIJK OOK EEN EN HIJ BEVALT PERFECT !!

ik heb in een van men pc’s een ati all in wonder radeon steken is een kaart gemaakt om de capturen, in principe hetzelfde, maar net dat ietsje meer.

en hij captured goed, maar maak gebruik van een goede videorecorder waar de spoelkoppen proper van zijn, want anders krijg je net iets wat te veel ruis.

Voor het omzetten van een vob file naar avi ben je niet afhankelijk van je videokaart maar van de snelheid van je procesor, indien je daar aan wenst te beginnen neem dan een kijkje op http://www.gamefreakcdcopy.com daar vind je enkele handige utilities en handleidingen hoe je dat moet doen.

Originally posted by Mattel007
Voor het omzetten van een vob file naar avi ben je niet afhankelijk van je videokaart maar van de snelheid van je procesor, indien je daar aan wenst te beginnen neem dan een kijkje op http://www.gamefreakcdcopy.com daar vind je enkele handige utilities en handleidingen hoe je dat moet doen.

Ik heb al wel vaker DVD’s geDivXed! Maar laatst deed ie over Fight Club gewoon 31 uur!!! Da schiet nie op natuurlijk!
Maar kan dat dan nie hardware matig gebeuren? Dat converten naar Mpeg4?!

Op die amd 450 was dat zeker
is inderdaad aan de erug lange kant.

Het kan bij mijn weten niet hardware matige geencode worden

Ik heb pas vernomen dat sony met stand-a-lone divx speler uitkomt

Matrox Marvel!

Misschien wat minder op gebied van 3D prestaties, maar verder top kaart in 2D en videocapture…

mja ik heb den ATI all in wonder card 128 pro rage
en die captured wel deftig doe :slight_smile:
kmaak er veel tv ripjes mee en de qualiteit is wel OK :slight_smile:
met andere woorden ik ben tevreden van da beest :smiley:

Originally posted by Da_Taxman
[B]Matrox Marvel!

Misschien wat minder op gebied van 3D prestaties, maar verder top kaart in 2D en videocapture…

[/B]

Die had jij toch ook!? Ik wil nog wel wat op 3D kunnen! :wink:
Thnx anyway!

Ik heb em inderdaad, die Marvel.
Hoewel deze niet slecht is in 3D, zal de Radeon op dat gebied veel beter presteren.

Nu weet ik zo even niet hoe de nieuwe Marvel (G450 geloof ik) presteert. De Voodoo3 3500 had ook leuke mogelijkheden en een redelijke 3D.

Maar zoals gezegd, ben er een beetje uit. Vorig jaar had ik een grondige studie gedaan naar de all-in-one kaarten omdat ik zelf zo’n kaart wilde hebben.

marvel g450 presteert slechts een paar procent beter dan de g400
marvel is goed voor te capturen, maar op gebied van 3d is de kaart echter voorbijgestreefd, matrox richt zich nu meer op personen die de kaart vr video bewerking enzo zullen gebruiken dan voor games. Alhoewel de g800 daar misschien verandering in zou kunnen brengen, alhoewel de meeste kenners daar niet echt in geloven

btw mijn matrox marvel 400 tv is al 3 maand geleden teruggestuurd naar matrox wegens een probleem met de kaart, en tot nu toe heb ik daar niks meer van gehoord, van service gesproken! :frowning:

Kijk hier maar eens voor een stand alone DVD DivX player

http://www.thedigitalbits.com/articles/divx0317.html

wel makelijk dat ding

zo heb ik ook een gelijk aardig artikeltje gepost in het mainnews, maar heb ik me waarschijnlijk weer laten vangen :frowning:
dat heb je als je niet te goei wakker bent, ze hebben me daar weer serieus geflamed :(, vind ik niet erg tof, maar jah

you should learn to handle yourself

Ik weet niet hoor, maar volgens mij is die standalone DIVX speler echt vette crap… De divx-codec is een gehackte/crackte codec van microsoft. Billieboy zal wel errug snel een rechtzaak aan de broek van degene die zo’n speler gaat maken hangen.

Het is ook overbodig vind ik. Gewoon een videokaart met TV-uit.

Mzzl,

BitBit3r

Originally posted by BitBit3r
[B]Ik weet niet hoor, maar volgens mij is die standalone DIVX speler echt vette crap… De divx-codec is een gehackte/crackte codec van microsoft. Billieboy zal wel errug snel een rechtzaak aan de broek van degene die zo’n speler gaat maken hangen.

Het is ook overbodig vind ik. Gewoon een videokaart met TV-uit.

Mzzl,

BitBit3r [/B]

ja, maar ik heb nie veel zin om mijn lompe desktop pc naar beneden te sleuren, hem naast mijn tv te zetten, alle kabeltjes weer insteken, filmpje kijken voor 2 uurtjes, kabeltjes weer uittrekken, met de pc weer 2 verdiepingen doen, pc terug op zijn plaats zetten, kabeltjes weer insteken :frowning:

Ik ben nog altijd aant w88 op nen goedkope laptop met tv-out, maar das bijna nie te doen, vanaf als er een tv-out inzit, zijn die laptops weer 20000 fr duurder dan de andere modellen zonder :frowning:

Laten we het bij de topic houden, of anders een nieuwe maken over dat DivX verhaal…

FBAS: Farbbildaustastsynchronsignal (kleurenvideosignaal), videoaansluiting voor coaxkabel (cinchstekker), ÆS-video

L8r…:wink:

Enne…op die kaart zit geen TV-out maar een ViVo d.w.z. Een Video In Video Out ingang!
Die ATI Rocks wat ik heb hem zelf ook. Maar dat weet je al;)

L8r…alligator

Originally posted by King Dingeling
[B]Enne…op die kaart zit geen TV-out maar een ViVo d.w.z. Een Video In Video Out ingang!
Die ATI Rocks wat ik heb hem zelf ook. Maar dat weet je al;)

L8r…alligator [/B]

Dat wist ik idd al ja! :stuck_out_tongue:
Dan maar die ATI halen denk ik; kost toch maar 588 piekies » de retail dan! Maar die retail draait als ik het goed heb zo’n 20mhz sneller als de OEM versie! (die jij hebt dus! :stuck_out_tongue: )

Mzzl!