Videokaart uitgeschakeld!

vbimport

Ik heb gisteren iets doms gedaan:rolleyes: , ik heb namelijk bij de optie (videokaart eigenschappen) “videokaart inschakelen/uitschakelen” uitschakelen gekozen. Het gevolg is nu dat bij het opstarten de XP-logo nog even verschijnt, maar daarna krijg ik zwart beeld :a .

De enige optie dat ik zelf bedenken kan is mijn computer formatteren en alles weer opnieuw installeren, maar je begrijpt denk ik wel dat ik dat niet wil doen.

Mijn vraag is nu als iemand weet hoe ik zoiets weer ongedaan kan maken.

Ik weet het niet zeker maar als je de videokaart eruit haalt en dan even de computer aanzetten dan zal je een paar piepjes horen waardoor hij niet verder opstart maar direct afsluit.
En dan opnieuw de videokaart er in steken en dan zou die het moeten doen.
Probeer het maar.

kan je hem niet in veilige modus opstarten?

@ Platvis, bedankt voor de tip, zal het straks even uitproberen

@uruhara het is geen probleem volgens mij om het in veilig modus op te starten, maar al zou ik dat doen dan zie ik als nog geen beeld. Voor de zekerheid zal ik dit ook uitproberen.

Ik meld het wel als het gelukt is …

veilige modus staat alles op standaard dan moet je gewoon beeld hebben

@uruhara
Helaas is dit niet bij mij het geval, bij het opstarten in veilig modus krijg ik zwart beeld met in het linkerbovenhoek een knipperende liggend streepje en dit blijft zo. Geen beeld dus.

@Platvis
Jammer, heeft niet gewerkt :frowning:

Windows XP opnieuw installeren lijkt me wel een goed ide, maar ik zou mijn bestanden willen behouden die op mijn computer zitten. Weet iemand hoe ik dit misschien kan doen?

nog meer ideeën misschien?

Een knipperend streepje links bovenaan is normaal bij het opstarten in veilige modus.
Je moet gewoon geduld hebben.
Het kan 5min. duren, maar ik heb ook al pc’s gehad waar het tot 15min duurde tegen dat ie opstarte.

Eenmaal in veilige modus, gewoon je vga-kaart verwijderen en opnieuw opstarten.
Daarna zal ie hem opnieuw installeren en zal alles weer in orde zijn.

Beste SdragonX;

Ik heb het aan een systeembeheerder gevraagd voor je en die zegt;

Dat je naar je bios moet gaan en daar je kaart moet verwijderen- dan computer afsluiten en kaart eruit halen - 220 snoer eruit halen dan 30sec op de aan/uit knop van je computer met drukken - dan videokaart er in doen en dan opstarten .

Hij zegt dat die het dan weer doet zonder problemen…

Iedereen bedankt voor jullie hulp, had geen geduld meer en heb mijn XP over de oude heen geinstalleerd. Jammer dat ik niet eerst had gekeken naar de andere tips van jullie, had er zeker wat aan gehad en zou nu niet zoveel werk hebben aan het opnieuw installeren van mijn programma’s.

@snowie

Had niet zoveel geduld en heb hem na 3 minuten weer restart, in het vervolg zal ik hem wel wat langer laten staat op dat “knipperede streepje”. Ben toch benieuwd als het wel was opgestart in veilige modus als ik hem wat langer had aan laten staan.

@Platvis

dit vindt ik zo’n boeiende methode dat ik wellicht nog een keer mijn videokaart uit zal schakelen(deze keer express dus), alleen maar om deze methode uit te proberen :stuck_out_tongue:

Nog bedankt voor ieders hulp

owke laat ons weten of het werkt :slight_smile:
en succes met experimenteren :slight_smile:

Ik moet eerlijk zeggen dat ik het heb uitgeprobeerd omdat ik dit had gehoord van de systeem beheerder en het werkt inderdaad.
Exact gedaan hoe ik het vertelde en perfect het lukte…

oké dan, dan weet ik er iets bij. In het vervolg weet ik dan wat de oplossing ervoor is …