Videocassettes omzetten naar harde schijf Powerbook Apple

Ik ben een volkomen leek maar heb videomateriaal op cassettes dat moet omgezet worden op dvd of op de harde schijf van mijn powerbook Apple. Is hier iemand in thuis en die me wegwijs kan helpen. Much obliged! : :doh:

Welkom aan boord :slight_smile:

Om dit om te zetten, zul je het beeld afkomstig van een videorecorder moeten capturen. Voor zover ik weet heeft een Powerbook standaard geen videoingang, dus zul je hier voor moeten zorgen. De gemakkelijkste manier is om een extern capture apparaat te kopen. Dit is een apparaatje wat je via FireWire of USB met je computer verbonden wordt en waar op de andere kant een videobron is aan te sluiten. Met software (voor Windows PCs vaak bijgeleverd, bij MacOs kan dat nog wel eens anders liggen) kun je de opname verzorgen en meestal ook de transfer naar DVD toe.

Ik weet niet om hoeveel uren video het gaat, maar indien het om beperkte hoeveelheden video gaat, is het vaak interessanter om in plaats van zo’n hardware aan te schaffen, je dit beter met een stand alone DVD recorder kunt doen. Heb je er zelf geentje, dan kun je wellicht bij een kennis terecht (of bij de Media markt ;)). Koop je een beetje redelijk apparaat, dan krijg je hier een goede beeldkwaliteit uit en ben je veel sneller klaar dan wanneer je dit via de computer doet.

Thanks! En een goede reis naar “La bella Italia”!

Graag gedaan :wink:

Ging ik maar op reis btw… ik ben gewoon weer eens vergeten (beetje decadent ;)) om dat te veranderen toen ik in augustus terug kwam. Mooi land hoor :slight_smile:

Ik ga er nu dan ook meteen wat aan doen!