Video stuff

Wie heeft er ervaring met een Miro DC10+?
Ik heb die kaart geleend, maar op mijn PII 300 met 64MB 100mhz en 10gig 7200 schijf loopt het niet echt lekker. Doe ik iets fout of hebben meer mensen daar last van?
Heeft iemand nog een goed NL montage software pakket? Wat bij Miro zit is niet echt veel s soeps vind ik. Misschien Ulead Media Studio Pro ofzo... Ik hoor het wel.

GreeTzZ..
The Force

Wat is precies het probleem…bij mij doet (deed) hij het prima…

*** You were kicked from #RedLand by MaStEr (MaStEr)…

Mijn probleem is, als ik video ga capturen dat ik schokkend beeld krijg. Dacht dat een PII300 wel voldoende zou zijn, wat voor systeem gebruik jij dan als ik vraguh mag MaStEr? Ik hoorde dat Ulead Media Studio wel goed was. Als hij het bij jou wel goed doet, op welke resolutie capute jij dan?
'k hoor het wel,

GreeTzZ…
The Force

Ik weet niet of je hier wat aan hebt, maar ik heb een oude DC20 (PCI) en die werkt perfect in mijn PII266. (de DC20 is ouder dan de DC10+ ; hij is nog ontwikkeld voor Windows3.1 en Win95)

Ik gebruik wel SCSI- harde schijven.
De hoeveelheid RAM-geheugen is ook heel belangrijk.(128MB is eigenlijk echt nodig)

Ik dacht dat de maximale resolutie waarmee ik capture 768X576 is, maar ik ben niet zeker.(kan ook iets zijn zoals 640X480).
Het beeld is altijd vloeiend en ik heb geen “dropped frames”.

Je kan misschien eens proberen om alleen het beeld te capturen (dus zonder geluid).
Dan gebruikt de PC minder geheugen en CPU en zal het beeld in principe vloeiender zijn.

Ach ja, de software die ik gebruik is Vidcap32 (gedownload van de miro-site;miro heet nu pinnacle) en Adobe Premiere (v5).

De .avi’s converteer ik dan naar .mpg’s met XingMpegEncoder 2.20; bijna antiek, maar het werkt echt schitterend.

succes!

Bedankt BhackStage voor je reactie.

Ik gebruik zelf een IBM 10gig 7200 schijf.
Gee scsi dus, misschien zit het hem daarin. Ook gebruik ik 64 mb. Misschien moet ik maar’s kijken of ik nog ergens 64mb vandaan kan krijgen, al is het vandaag de dag met al die prijsstijgingen niet meer te betalen zowat. Ik zal ook eens die nieuwe vidcap32 downloaden, misschien gaat het dan ook iets beter. Op een PII300 moet het toch mogelijk zijn lijkt me.

GreeTzZ…
The Force

I heb een P2-266, 64 MB, “gewone, 5500(?) IDE” HD… Ik gebruikte de gewone software die bij de kaart zat (Win98)… De resolutie die ik gebruikte was 720x576 geloof ik… Maar 352x288 ging zeker goed…

*** You were kicked from #RedLand by MaStEr (MaStEr)…