Video opnemen

vbimport

als ik video van tv opneem met microsoft
media encoder in .asf formaat
is n 2 uur film 800 mb
en bij die commerciele zenders zit er dan steeds
die f*ing reclame tussen

hoe krijg ik die zooi er tussen uit ?

dan pastie op n cd nl. en das wa prettiger kijken dagikzo

waarom maak je er in godsnaam asf van??? doe dan divx daar heb je stukken meer aan! de kwaliteit is beter en voordat je iets omzet naar divx knip je met Ulead video studio de reclame eruit…

ja idd asf kwaliteit is echt zwaar klote als je eenmaal een divx hebt gezien.
ennuh die reclame kun je ertussenuit halen met miro video studio

Adobe Premiere kan ook leuke dingen doen, maar is een wat zwaarder pakket.
ASF is leuk formaat als je niet teveel ruimte hebt, maar als je kwaliteit wilt dan sluit ik me aan bij de hierboven gegeven adviezen, gebruik DivX (www.mydivx.com of zo)

nou, da komt omdat ik met virtual dub
wilde capturen
maar ik ken geen goede audio compressie krijgen
wel de video.

hij wil perse op “PCM” audio zetten anders doetiehetnie
dus dan krijg ik n divx video .avi met .wav audio
ken je nagaan dat ie dus 1 gb of hoger word
als je 2 uur zit te capturen.

dus dat schiet ook weer nie op

maar waar vind ik miro video studio ?

hoe je aan miro komt kan ik je zo 123 ook niet zeggen maar hij heeft vast wel eens op een twilight gestaan.

ik gebruik een standaard programma dat erbij zit :
ATI all in wonder software
ik record dan in mpeg en dan zet ik gewoon met virtual dub die mpeg om naar Divx :slight_smile:
Divx is dus en zorgt dus voor een zware compressie zowel voor je video als audio file :smiley:
en ik kan dus 2 uur op 1 cdtje krijgen !

• ik heb het voordeel :
    ik kan met virtual dub heel simpel reclame er van tussen knippen ! :slight_smile: je kan met virtual dub gewoon de film ff snel doorspoelen en dan druk je gewoon aan : van dit stuk tot dat stuk en dan druk je op delete frame en de reclame is er van tussen.is dus zeer simpele werkwijze dat ik heb en zeer goede kwaliteit (even goed als video band !)

Adobe premiere heeft zeker eens op TW gestaan… volgens mij is dat wel weer 2,5 jaar geleden maar dat wil niet zeggen dat je er geen leuke dingen mee kunt…
Het is idd een vrij zwaar pakket (toendertijd op mijn p1-133, 32mb was er nix mee te beginnen :)) maar met de huidige hardware moet het toch wel lukken denk ik zo…
Het is ook niet egg makkelijk in de bediening maar als je een tijdje kloot kun je er veel mee en is het een geweldig pakket.
Zelf heb ik er toen enkele uren over gedaan om een tekst door een avi te krijgen scrollen maar eenmaal gelukt is het een geweldig ding :slight_smile: