Video bewerking

vbimport

sinds vandaag ben ik me gaan bezig houden met mijn homevideo’s op cd te zetten.

het programma dat bij mijn kaart zit om filmpjes te bewerken sucks, daarom zou ik graag weten welk prog. het best en het gemakkelijkst in gebruik is?

Dan heb ik nog een vraag:

23min. avi video nam 1.02GIG in beslag.
ik heb dat gecomprimeerd naar low motion divx en toen was het nog maar 203mb zonder kwaliteits verlies.
Ik heb het ook gecomprimeerd (die 1.02GIG) naar fast motion divx en toen was het maar 74.5Mb.

Nu vraag ik me af ofdat er enige reden zou zijn om het niet altijd te comprimeren naar fast motion divx?
Dan zou er zo’n 3uur video op 1 cd kunnen van 80min.

Mijn computer is een pIII 1000Mhz, 512Ram(133Mhz), Hercules 3D prophet geforce² Gts 64ram met tv-out en een soundblaster Live.
harde schijf van 30 en 60Gig, plextor 12/10/32S, ultraplex 40 en een Aopen dvd speler.
dxr3 mpeg kaart en een pinnacle capture kaart.

Als je op S-VHS captured dan is 5 minuten gelijk aan 1 GB data.

Als je een echt goed programma wilt voor Videobewerking, qua uitgebreidheid en mogelijkheden, dan is Adobe Premiere het beste pakket dat ik ken (wordt bij de duurdere kaarten ook meegeleverd).

Je moet wel even kijken welke kaart je hebt, want sommige kaarten van Pinnacle kun je niet zonder patch gebruiken met Premiere, dat hebben (of hadden ze in ieder geval) ze geblokkeerd.

Je snapt toch wel het verschil tussen Fast- en Lowmotion DivXies?!

De reden waarom video capturen zo groot van formaat is is omdat dit makkelijker is dan realtime caturen onder een compressie.

Vervolgens is der nog een reden meer waarom die grote bestanden handig zijn is namelijk dat je met deze files makkelijker kan bewerken omda je namelijk niet eerst hoeft te decomprimeren dan te bewerken en weer comprimeren. Oftewel als je doet bewerken en je doet dat met grotere files gaat het sneller.

Pas als je je video af hebt dan pas is het wijs om hem te comprimeren met divx mpeg of wat dan ook zodat de file kleiner van formaat wordt.

Ik dacht alleen dat
DV = 5 minuten video 1 Gigabyte (Ongecomprimeert)
S-VHS = 10 Minuten video 1 Gigabyte (ongecomprimeert)
VHS = 20 Minuten 1 Gigabyte (ongecomprimeert)

Alleen zulke S-VHS aansluitingen van zulke capture kaarten hebben regelmatig een een converter ertussen zitten die eigenlijk het s-vhs signaal omzet naar een dv-signaal waardoor vaak lijkt dat s-vhs met 5 minuten video 1 Gigabyte is.

en Adobe Premiere is een goed bewerkings pakket maar ik denk dat in-sync’s speedrazor ook geen slecht pakket is en natuurlijk is der ook nog altijd Ulead Mediastudio.

Originally posted by psyduck
Adobe Premiere is een goed bewerkings pakket maar ik denk dat in-sync’s speedrazor ook geen slecht pakket is en natuurlijk is der ook nog altijd Ulead Mediastudio.

Tis maar net wat ie 4 free kan vinden denk ik! :stuck_out_tongue:

Originally posted by Wookie

Tis maar net wat ie 4 free kan vinden denk ik! :stuck_out_tongue:

Dat is geen probleem, ik kan aan ALLES geraken.

Ik denk dat ik eens Adobe Premier zal proberen

Originally posted by Wookie

Je snapt toch wel het verschil tussen Fast- en Lowmotion DivXies?!

Niet echt, volgens mij is het enige verschil dat je bij fast motion divx’en een snellere computer nodig hebt???

Fast motion loopt bij snelle bewegingen beter als Low Motion, en Low Motion loopt beter bij langzame bewegingen dan Fast Motion!
That’s it basicly!

Hey Snowie, welke kaart heb je en werkt het een beetje cool met effect ed. ik wil er zelf ook mee beginnen…

een kennis van mij heeft een eigen filmbedrijfje voor bedrijfsfilms en huwelijksfilms en hij gebruikt om zijn films te montereren altijd Adobe Premiere 6.0…

Hij heeft daar een hele dure kaart bij en een dual Intel Pentium 800 dus ik "denk"dat het wel nodig is dat je een hele snelle pc hebt zodat je alle effecten die je tussen frames zet heel snel kunt renderen zodat je precies kunt zien wat voor effect sommige wijzingen hebben zonder dat je en kwartier hoeft te wachten voordat alle wijzingen zijn gerenderd/berekend

Voor video moet je volgens mij idd wel een beetje vooruit te branden pc hebben ja! Maar het meeste werk wordt gedaan door de kaart die erin zit uiteraard! Als je nm softwarematig alles moet doen dan schiet het echt nie op! Kijk maar naar DivXies fixen! :wink:

Originally posted by Net_Loony
Hey Snowie, welke kaart heb je en werkt het een beetje cool met effect ed. ik wil er zelf ook mee beginnen…

voorlopig gebruik ik een pinnacle studio PCTV pro.

Ik weet het het is niet ideaal om om iets op te nemen maar ik wil eerst wat experimenteren vooraleer ik een duurdere aanschaf.

/me is in het bezit van de Canopus EZ DV kaart. Een puur digitale kaart waar je dus eigenlijk wel een digitale videocamera met een DV in voor nodig hebt. Als je die hebt is die kaart zeker een aanradertje. Geen gehannes met installatie procedures of irq conflicten etc. Kaarten van Canopus werken altijd.
Je krijgt er een nederlandstalig software pakketje bij voor snelle en goede montages met diverse effecten. Daarnaast gebruik ik Adobe Premiere 6 voor het echte professionele werk.
Voor een overzicht van diverse kaarten kijk verder op http://www.ericvandenberg.nl/ en op http://www.nonlineair.nl/

Voor het capturen van mijn video recorder of DVD speler naar de computer gebruik ik als hardware de Asus V7700 DeLuxe vga-kaart. (composit in en stereo in)
Als capturing software gebruik ik Cyberlink PowerVCD v1.3 dlx (in realtime capturing naar mpeg formaat) en voor het bewerken van deze mpeg file gebruik ik VCDcutter v4.04. Dit gaat perfect en je bent niet beperkt aan de file grote als bij avi (2 Gb), vb. video film van 2 uur en 40 min. stereo (320x240 en 24 frames) kost een schijfruimte van ong. 3,8 Gb.

Link naar Cyberlink PowerVCR II v3.0: http://www.cyberlink.com.tw
Link naar VCDcutter : http://www.seller-club.com/~vcdcut/

check out www.vcdsp.com hier staat een volledige versie van powervcr incl. crack alleen het is een spaanstalige site dus voor de niet spaans kenners onder ons een beetje fantasie gebruiken