Video bewerking

vbimport

Hoi, mijn vraag is welke software kan ik het beste gebruiken voor het bewerken van vhs of hi-8. Ben in het bezit van pinnacle 8 maar dit werkt niet goed. Heeft iemand ervaring met magix video deluxe 2005?
Pinnacle weigert af en toe ( krijg dan een foutmelding prog zit vast) en v
vraagt ook meer geheugen. Is 256MB genoeg? :bow: :confused: :o
Alvast bedankt Eljee :wink:

adobe Premiere is wel goed, 256MB is vrij weinig… 1 gig geheugen, en een raid 0 Harddisk is ook wel prettig… Als hobby oplossing is de software van Ulead wel okay…

Heb goede ervarinh met Ulead moviecreator. Voor meer optie is dit programma echter te simpel
Vegas van Sony is dan wat beter.

groet
Huub

Je zou ook eens kunnen kijken naar Premiere Elements van Adobe. Dit is een uitgeklede versie van Premiere pro welke geheel gericht is op de typische thuisgebruiker. Het programma is dus nog steeds voorzien van de elementaire functies, maar niet meer van de talloze filters en fijninstellingen. Ook de interface is aangepast aan de wat minder “die-hard” gebruiker.

256MB is idd wel erg weinig. Toen ik voor het eerst video bewerkte (DV video), toen had ik een 1400Mhz Athlon met 768MB aan geheugen en een standaard IDE schijf. Dat was redelijk te doen. Met minder geheugen werkte het een stuk minder lekker (ik probeerde het eens met 256MB erin, daar werd ik echter helemaal niet vrolijk van).

Gelukkig is geheugen niet zo gek duur ;). Vooral wanneer je veel met dit sort paketten gaat werken kun je hier echt niet langs.

Sorry, ben een tijdje niet online geweest bedankt voor jullie reacties.
Groetjes Eljee