Via drivers

Der komen er steeds nieuwe, maar blijkbaar zijn ze niet allemaal evengoed. Is er een versie die als zeer stabiel bekend staat?
Het is voor een ak72 bordje van Aopen, maar misschien maakt dat niet uit??:confused:

Ik moef deze ff naar de software vragen :wink:

Om terug te komen op het topic… over het algemeen kun je ervanuit gaan dat de drivers die op de website van de producent kunt downloaden stabiel zijn. Vooral als ze er al langer dan bijv 1 dagje staan. Een concreet versienummer kan ik je niet geven.
Onofficiele releases zijn trouwens vaak niet zo stabiel…

Dan ff over je mobo: of dit type mobo VIA 4-in-1 drivers nodig heeft weet ik niet. Daar kom je echter makkelijk achter:

1. kijk in de handleiding van je mobo welke chipset je nodig hebt… kijk vervolgens bij VIA eventjes op de site of die chipset wordt aangegeven en of er een driver voor is
  2. kijk op de site van AOpen
  3. kijk op de bijgeleverde CD of daar al drivers op staan… zoja, ga op zoek naar een nieuwere versie van die drivers…

Aopen ak72 heeft uiteraard een via chipset, anders had mijn vraag weinig zin hé. Het is een bord voor slot A athlons ( die met 512kb cache) . Mijn probleem is dat het bord niet stabiel is. Al wat erop zit (geheugen, harde schijf enz. heb ik al vervangen zonder resultaat. Ik wil nu gewoon zeker zijn dat het niet aan de via drivers ligt, vandaar dus mijn vraag.

Gewoon rustig alles testen , memory zou ik eerst doen.

Ik maak zelf gebruik van de laatste via drivers (.28 of zo ?) en dat werkt hier prima op mijn A7V bordje