Via AC97 audio Chipset

Hai,

Ik probeer een onboard soundcard (via ac97 audio) te installen. Ik heb na lang zoeken een aantal XP drivers gevonden waaronder de a1u340bp3.exe

AMD Athlon KT133 ATX, merk moederbord is mij onbekend
OS is XP

Bij de installatie krijg ik de volgende melding:
‘VIA AC97 Audio Chipset is nog disabled on this system! Please enable it first on the Bios then run this setup again’

In de Bios bij Advanced Chipset Features staat de OnChip Sound op Auto. Verder weet ik niet waar ik anders de chipset op enable kan zetten.

Wie kan helpen?

Heb ik de juiste driver te pakken of heeft iemand een betere?

thnx a lot!

Originally posted by Danoontje291275
Moederbord is AMD Athlon KT133 ATX

Een moederbord van AMD ?

Ik weet niet wat het dan zou moeten zijn??

Doorgaans herkent Windows XP AC97 sound vanzelf en hoef je hiervoor geen drivers te installeren. Zou dit niet werken, dan zou ik je willen aanbevelen even uit te vissen welk moederbord er in dit systeem zit. Een goede manier om dit te doen, is met systeminfo.

Start -> Uitvoeren -> cmd
Je krijgt nu een dos-prompt te zien. Tik hier in: “systeminfo”

Je krijgt nu een lijstje met systeeminformatie te zien. Kijk naar de waarden die staan bij Computerfabrikant en Computermodel. Bij veel computers kun je hier al uithalen wat voor moederbord er in je systeem zit.

Voorbeeld: MSI MS-6535 (de pc op mijn werk).

Weet je eenmaal wat er voor hardware er in je pc zit, dan kom je via de website van de fabrikant van je moederbord waarschijnlijk een heel stuk verder. Succes!

KT serie is toch van MSI? (correct me if i’m wrong)

Computerfabrikant is I.T. Works
Computermodel is VT8363

Originally posted by Danoontje291275
Computerfabrikant is I.T. Works
Computermodel is VT8363

VT8363 is hoogstwaarschijnlijk de chipset (NorthBridge) van VIA , maar niet het merk moederbord.

Waar in de Bios moet ik verder kijken om te enablen??