Via 4 in 1 drivers

vbimport

Heb dus die drivers erop staan (nieuwste), maar hoe kan ik nou iets instellen daarin?! Of zijn het echt alleen maar drivers zonder instelmogelijkheden!? Omdat er nm stond van dat je DMA ermee kon in/uitschakelenā€¦
Ben een beetje :confused:

normaal kun je dat toch instellen tijdens de installatie, niet ?

Ja precies bij de installatie kun je alles kiezen. Bijv turbo mode inschakelen en inderdaad ook dma inschakelen en dat moet je zeker wel effe doen!!!

Zal em dan nog eens installenā€¦ was ik zeker weer te snel met ja,ja,ja kiezen hehe! :wink:

Hmmā€¦ hij vraagt alleen wat ik wil installen, nergens vraagt ie om DMA in te schakelen! :frowning:
Wel zit er bij dat Via4in1 pakketje een mappie waarin setDMA.exe staat maar als ik daarop klik krijg ik een error: error: canā€™t open scsi base key! (ik heb geen scsi, enkel 2 HDā€™s aan ATA100 controllers aangesloten!)

Hier kun je er meer over lezen.
Je bent niet de enige die er last van heeft.

met sommige versies had ik hetzelfde prob. totdat ik deze installeerde, toen was het probleem opgelostā€¦ ook geen verzoek meer om een ā€œcatā€ file op te zoeken (die ie nooit kon vindenā€¦) misschien is dit je oplossing :slight_smile:

Jongens DMA kun je toch ook instellen via instellingen apparaat beheer dan cdrom selecteren dan rechtermuisklik eigenschappen dma aanvinken (bij 95/98). Bij Windows 2000 wordt dit zelf geregeld Die via 4in1 is toch alleen maar voor de chipset van het moederbord te actieveren laat me even weten wat voor windows versie je hebt .
Greetings Night Hawk

W98SE
AMD @ 1200
512 MB RAM

en ja ik weet dat ik win2K moet installen; next time :stuck_out_tongue:

Met 4.31 heb ik tot nog toe geen problems gehad :slight_smile:
Alleen die Buffer die niet gevuld blijft in CloneCD :frowning:

Heb je geprobeerd om de DMA aan te zetten via aparaat beheer??

Originally posted by Night Hawk
Heb je geprobeerd om de DMA aan te zetten via aparaat beheer??

In WinME heb ik geen probs, want daar kan ik DMA aanzetten. Maar onder Win2K kan ik dat dus niet aanzetten en daar loopt die buffer dus elke keer leeg! Heb dan wel gelukkig burnproof maar een cd bakken duurt daardoor gewoon wel 12 minuten!!! Damnā€¦ @12 speed! :frowning:

Kijk eens even of je je Cd-Rom/Brander op de zelfde kabel zitten anders verander je dat even.
Greeting Night Hawk

Kijk eens even of je je Cd-Rom/Brander op de zelfde kabel zitten anders verander je dat even.
Greeting Night Hawk

Dit is niet het geval, me brander zit als master op IDE1 en me lezer (DVD) zit als master op IDE2.
Me HDā€™s hangen elk aan een eigen ATA100 (UDMA5) kanaal.

Het gaat fout als ik vanaf DVD brand maar ook als ik van HD brand!

Ik ga dit verder uitzoeken geef me even een paar dagen de tijd.
Hou deze topic in de gaten.
Greetings Night Hawk

Ik ga dit verder uitzoeken geef me even een paar dagen de tijd.
Hou deze topic in de gaten.
Greetings Night Hawk

Ik ga het ook verder uitzoekenā€¦ DMA moet nm aan!! :frowning:

Kon me nog iets vaags herinneren dat er eens een progje was dat aan me vroeg of ik DMA wilde inschakelen. Heb dit progje gevonden.
Probeer het eens uit zou ik zeggen! Bij mij vraagt ie na reboot elke keer weer of ik het wil inschakelen terwijl ik de keer ervoor juist ja gezegd had! :frowning:
Hier te downen!

Had laatst pik-splinter-nieuwe pc bij iemand ge-installed, maar de hd stond als niet goed ge-installedā€¦ikke de 4 in 1 drivers deroverheen gezetā€¦maar nix dan ellende gehadā€¦uiteindelijk heel windows2000 over heen moeten installen en hij draait nu zonder de 4in1 driversā€¦:confused:

Dag Wookie wat dat programma betreft mij vraagd die dat niet bij het opbooten.
En wat betreft HeadLesS doet je USB chipset het ook en hoe zit het met AGP 2x/4x ???
Zonder die drivers.
Greetings Night Hawk

Dag Night Hawk, zonder de drivers loopt alles primaā€¦USB werkt en AGP staat gewoon op 4x standaard in biosā€¦en no problemoā€™s!

Nou, het is nou dus eindelijk toch gelukt!! :slight_smile:
Nadat ik me writer aan IDE1 als master had gehangen stond na reboot DMA plots gewoon al aan!
Wat perfect bakken als gevolg had dus!! :wink:
Problemo solved! :stuck_out_tongue: