Verwijderen die shit?!?

vbimport

Ik heb windows 98 en 2000 naast elkaar staan.
Ik zou nu graag overstappen naar windows ME en gewoon windows 2000 al willen verwijderen,maar ik zou niet weten hoe.

Lijkt mij simpel: gewoon vanuit een dos schermpie format *:confused: (* is partitie welke je wilt dellen!)

L8rz…!

Volgensmij kun je met de beveiligingsdiskette een uninstall uitvoeren. Maar waarom winME als je 2000 hebt , winME is zelfde als win98 maar met 2000 uiterlijk.

Greetz Reboq

Je kunt hem het beste gewoon formateren. En alles er weer opnieuw opzetten. Ik zou als ik jou was windows mellenium eropzetten. Hij is zeer relaxt.

of je zet er een bootmanager bij,
kun je het allemaal eens uittesten.

Windhoze 2k heeft z’n eigen partitie nodig…
Verwijder gewoon de hele Windhoze 2000 dir. en alle bestanden van Windhoze 2000 op de root van die partitie…

Je krijgt in’t begin nog wel 't multi boot menuutje…
Pak je Win98 opstartdisk. en voer een systeem transfer uit vanaf de disk.
“sys c:”

Hij schrijft de Windhoze 98 opstart bestanden weer over de “veranderde” bestanden van win2000.
Miss. zou je de bestanden op de c: eerst ff moeten verwijderen… zou kunnen.

Succes

Viper®

http://viper-server.com
“UNIX is like Lego - you can build anything with it.
Windows is like Duplo, it looks nice, but for all practical
purposes, it is f*cking useless!”

Is het nou zo dat windows 2000 standaard een boot manager heeft? Hoe zijn jullie ervaringen met 2000? Zitten er nog veel bugs in?

ja, maar die bootmanager werkt alleen als er al een windhoos op staat en je werkt dan met 1 startpartitie. Je kunt er ook een manager van powerquest opje HD zetten, deze werkt met gescheiden partities, waardoor os’en mekaar niet zien.
er zitten nogal wat bugs in win2000, als ik op de omvang van SR1 mag afgaan.

De nieuwste bootmanager van Partion Magic staat die nou op een eigen hidden partie, of gewoon op je bootpartitie?

Zelf heb ik die versie waar je gewoon een aparte partie maakt. Ze leveren alleeb zo’n monsterlijk opstart scherm, weet iemand daar wat voor?

Wat is eigenlijk windhoos, heeft het iets te maken met Linux?

thanx for any reaction,

greetz Mike

<BLOCKQUOTE><font size=“1” face=“Verdana, Arial”>quote:</font><HR>Originally posted by Mike48x:
[b]De nieuwste bootmanager van Partion Magic staat die nou op een eigen hidden partie, of gewoon op je bootpartitie?
de bootmanager staat op een eigen partitie zonder driveletter van 4-8MB, afhankelijk van HDgrootte.
Je maakt meerdere startpartities, in principe allemaal C, maar je ziet er maar 1 tegelijk, de andere zijn hidden, tot je in het bootmenu aangeeft, dat een ‘hidden’ moet opstarten>die wordt dan actief.

Zelf heb ik die versie waar je gewoon een aparte partie maakt. Ze leveren alleeb zo’n monsterlijk opstart scherm, weet iemand daar wat voor?
dan werk je met de nieuwe bootmanager.
ik gebruik nog steeds BTMAGIC1, die in versie 4 zit; kent maar 2 startpartities, is voor mij genoeg>geeft een simpel schermpje.
nb. als je windows installeert onder een bootmanager, moet de manager gedisabled zijn.
Als je geen ervaring hebt met dat spul, vraag eens aan RNG of hij dat vvor komt doen?

Wat is eigenlijk windhoos, heeft het iets te maken met Linux?
nee, daar wordt windows in al z’n varianten mee bedoeld>je zult wel meer kreten als mobo, moederplank etc, tegen komen.

thanx for any reaction,

greetz Mike

[/b]<HR></BLOCKQUOTE>

Thanx voor de info… hoe zit het eigenlijk met dat Junior Member… wordt je na een tijdje gewoon een member?

<BLOCKQUOTE><font size=“1” face=“Verdana, Arial”>quote:</font><HR>Originally posted by Mike48x:
Thanx voor de info… hoe zit het eigenlijk met dat Junior Member… wordt je na een tijdje gewoon een member?<HR></BLOCKQUOTE>

Deze vraag kan echt bij de top100 allertijden… Bij 100 posts wordt je member.

Misschien wel een goed idee. Een Top honderd aller tijden!!!

<BLOCKQUOTE><font size=“1” face=“Verdana, Arial”>quote:</font><HR>Originally posted by Gamefreak_cd_copy:
Deze vraag kan echt bij de top100 allertijden… Bij 100 posts wordt je member.<HR></BLOCKQUOTE>

<BLOCKQUOTE><font size=“1” face=“Verdana, Arial”>quote:</font><HR>Originally posted by lovendegem:
Ik heb windows 98 en 2000 naast elkaar staan.
Ik zou nu graag overstappen naar windows ME en gewoon windows 2000 al willen verwijderen,maar ik zou niet weten hoe.
<HR></BLOCKQUOTE>
Windows 2000 van je systeem verwijderen vanuit Windows 95/98.

Houd je Windows 98 opstartdiskette gereed, die heb je straks nodig, heb je die niet maak er dan eerst een. En zorg er voor dat je in Windows 98 verkenner ook verborgen bestanden kunt zien dat is nodig om deze straks te kunnen wissen, je kunt dit aanpassen in het menu (beeld, opties) in verkenner. vink de optie ”verborgen bestanden tonen” aan. Volg de stappen 1 t/m 3 om Windows 2000 te verwijderen.

1. Vanuit Windows 95/98 verkenner verwijder je de volgende files uit de root (C:) directory.

NTLDR
BOOT.INI
NTDETECT.COM
BOOTSECT.DOS
NTBOOTDD.SYS (indien aanwezig).

1. Van de Windows 2000 installatie op je Harde schijf verwijder je PAGEFILE.SYS uit de root directory. Verwijder de gehele WINNT directory met alle subdirectories.

2. Start de computer opnieuw op, maar dan met de Windows 95/98 opstart diskette. Als de dosprompt er staat type dan “SYS C:” om de systeem bestanden op de C schijf te herstellen naar de standaard Windows 95/98 boot bestanden. Als dit klaar is kun je de disk verwijderen en de computer opnieuw starten. Als alles goed gegaan is moet de computer normaal weer in Windows 95/98 opstarten.

Hierna kun je eventueel de rest van de harde schijf wissen waar Windows 2000 opstond, Programma’s die onder Windows 2000 geïnstalleerd waren werken niet meer naar behoren onder Windows 95/98. Je kunt ze dus beter opnieuw installeren onder Windows 95/98 en klaar.

Succes :slight_smile: Rob.