Vervelend probleem hp-printer

vbimport

Ik ben nu enige tijd in bezit van een hp deskjet 3816 (gekocht als Aldi-aanbieding). Erg tevreden over afdrukkwaliteit, echter…

Ben afgelopen 2 maanden voor mijn werk veel weg geweest. Printer heeft hierdoor het volledig genoemde tijdsbestek stilgestaan. Met veel moeite de nog nagenoeg nieuwe inktpatronen aan de gang geslingerd (juist even daarvoor nieuwe patronen geïnstalleerd). Uiteindelijk van mening dat alles weer correct werkte. Tegendeel blijkt nu waar te zijn. Wanneer ik in gray-scale afdruk is het resultaat een met roze accenten bedrukt geheel, wat er op zich helemaal niet verkeerd uitziet, maar wat niet de bedoeling is.

Aan het googlen geweest, maar kom dit probleem niet onmiddelijk tegen. Vandaar hier de vraag: wat doe ik hieraan…?
Vermoedelijk nieuwe inktpatronen, maar is het hiermee opgelost.

Ik denk dat je injectors verstopt zitten met droge inkt. Mijn Lexmark heeft de optie om de injectors te reinigen of anders de patronen deruit halen en de injectors beetje nat maken met tissue en dan poetsen. Ik weet niet helemaal zeker of het fgoed is voor die dingen maar bij mij hielp het.

mzzl Dúnedain

Probleem had ik ook met mijn epson printer. Omdat de printkop in de machine zelf zit en niet in de cardridge, kon ik het onmogelijk herstellen. Kortom, weggooien was mijn enige optie. Als de koppen in de cardridge zitten dan kun je ze eenvoudig weer op krijgen door ze in een ultrasoon cleaner te houden gevuld met water en een beetje oplosmiddel.

Tis trouwens al mijn tweede Epson bedenk ik me nu… mijn Stylus 800 is zo ook aan zijn eind gekomen…

De printkop van mijn HP printer (een 710C destijds) heb ik ook wel eens verstopt gehad. Bij een HP printer is dat natuurlijk gemakkelijk te verhelpen door de cartridge te vervangen, maar verre van ideaal. Ik heb destijds de cartridges met de kop in heet water gelegd… na een half uurtje eruit gehaald, goed afgedroogd en ens flink geprint. Na een paar keer was alles weer zoals het moest!

Let er wel op dat niets nat wordt, electronica oudt hier niet zo van. En… dit is allemaal op eigen risico he!

bedankt voor reacties. ga het vanavond meteen proberen