Verslag Pinkpop dag/deel 3

vbimport

Nou omdat ik van Dee-Ehn nix heb gehoord zal ik maar een stukkie vertellen over dag 3 PINKPOP.

Maandag 4 juni 2001

Na eerst uitgeslapen te hebben (we waren moe, of het nou kwam door de joint of door het bier of door de muziek, geen idee) werden we wakker van de ZON. Jaja niet te geloven, na eerst 2 dagen best kut weer gehad te hebben fikten we de derde dag de tent uit.

De eerste 3 optredens hebben we gemist (semi sonic, sunna eeuh ik bedoel die plaatsvervanger want sunna kwam niet, en JJ72). Naderdacht dacht ik eraan dat ik JJ72 de vorige dag op de radio had gehoord en dat die volgens mij wel relaxed klinkte maargoed daar doe je nix aan.

We begonnen rustig met een ontbijtje op het terrein bij camping B (waar wij stonden). Een broodje gezond… natuurlijk al het super gezonde eraf geklikkerd (tomaat en dat soort shit). Ook nog ff snel een paar smsjes gestuurd bij de wanndoo stand… (tja je moet je vriendin en DoMiN8ToR :wink: ook op de hoogte houden :slight_smile: )

Daarna weer 15 minuten lopen naar het festivalterrein. Kwamen we daaraan stond er een tering rij. Hadden we natuurlijk kunnen weten want alle fake-pinkpoppers komen maar 1 dag, en das dus de maandag (1 dags kaart). Gelukkig stonden we toch binnen 15 minuten binnen (goede organisatie!) en hoorden we 3 doors down door de luidsprekers galmen.

We zijn toen in de menigte geinfiltreerd zodat we onderhand helemaal vooraan stonden voor het volgende optreden: anouk. Helemaal vooral was het voor ons toch iets te druk dus we gingen maar een stukkie naar achter staan (20m van podium).
Het optreden van anouk vond ik zelf een beetje tegenvallen. Het leek wel een verplicht nummertje voor haar te zijn. Ze zong 10 nummers en ze nokte hm weer… weinig interactie met het publiek. Ik was toevallig een week ervoor in Groningen naar een optreden van haar geweest en dat was veel beter. Daar lulde ze de hele zaak aan elkaar. Maargoed de nummers van anouk blijven goed.

We zijn maar op die plek blijven staan voor de manic street preachers. Tja wat moet ik daar van zeggen. Niet onaardig, maar ook niet van wat je zegt toppie. Je moet ervan houden.

Ondertussen zijn we nog ff wat bodem gaan leggen en de eerste biertjes vlogen onze buik in.

Vervolgens HET optreden van PINKPOP 2001: LIMP BIZKIT

Ok ik geloof dat mijn kleine broertje altijd naar deze muziek luisterd en persoonlijk vind ik t kut muziek maar goed. Het optreden was echt VET. Het begon al met z’n eigen spandoek die hij ophing over het podium. Hij begon ook 8 minuten te vroeg. Was dat de bedoeling of had ie gewoon schijt aan iedereen? :slight_smile: Maargoed hij ging op de nek van een bodyguard gewoon het publiek in!!! Hij haalde 2 kleine kids uit het publiek en zette hij op het podium neer. Het was een hele show met vuurwerk, danseressen en de hele mikmak. Ook werden er papiersnippers over het hele publiek geblazen met lucht. Echt vet goed geregeld allemaal. Naja daar stonden wij dus bijna helemaal vooraan… en dan MOEST je wel meespringen/beuken anders lag je al snel op de grond :slight_smile: Maar dat moet je ook eens meegemaakt hebben he :slight_smile:

Naja na dit alles konden we zeker wat te drinken gebruiken dus daar hebben we dan ook goed voor gezorgd :slight_smile:

Daarna hebben we ff basement jaxxx gehecked en dat was ook vette muziek. Wisten we natuurlijk al.

Bij radiohead zijn we iets eerder weggegaan omdat we de tenten nog moesten inpakken en opruimen ed, en dat is toch best kut in het donker. Radiohead vond ik toch een beetje slapjes… We zijn daarna in maastricht gaat pitten (kwamen uurtje of 2 ? daar aan). 's-ochtend alweer om half 8 op om een presentatie in tilburg te gaan geven AAAAArgh :slight_smile:

Maar ookal vond ik de muziek niet altijd even goed, PINKPOP roelz wel :slight_smile:

De 2 leukste optredens waren toch wel limp bizkit en papa roach (die tot crowdsurfing opriep terwijl dat verboden is :slight_smile: )

Enne dee-ehn heb je nog gezocht maar kon je nergens vinden :slight_smile:

Originally posted by MP|3
[B]We zijn daarna in maastricht gaat pitten (kwamen uurtje of 2 ? daar aan). 's-ochtend alweer om half 8 op om een presentatie in tilburg te gaan geven AAAAArgh :slight_smile:

[/B]

Niet eens tijd om jezelf te scheren zeg…tis toch wel erg :smiley:

Originally posted by Da_Taxman

Niet eens tijd om jezelf te scheren zeg…tis toch wel erg :smiley:

Dat was best goed te zien he ? :cool:

Originally posted by MP|3
[B]

Dat was best goed te zien he ? :cool: [/B]

Jep, zag het meteen…zodra ik je zag…de tranen schoten me in de ogen…maar dat is weer heel ander verhaal :smiley:

MP: ik heb je ook niet kunnen vinden :frowning: :wink:

Ennuh Limp was idd zeeeeeeeeeeeeeer vet, radiohead was wel aan het zuigen en the offspring was ook vet!

En Pinkpop roeleert!!

Verdomme, volgend jaar ben ik daar toch ook!:cool:

Oh ja, en als jullie nog een kampeerplaats in het uiterste Zuiden zoeken, ik heb een grote tuin(1100m2). Vader heeft andere dingen om zich zorgen over te maken…

ok ikke was ook daar :slight_smile:
zeker 45 minuten voor het hek gestaan lekker in het zonnetje trouwens…was ik ook tijdens het optreden van 3doors down binnen ik heb het niet meer helemaal meegekregen maar dat wat
ik zag/hoorde was supergoed…
daarna anouk…ik viel bijna van m`n stoel (als ik die had ) van ellende wat kan dat mens bleren zeg…viel echt heel erg tegen…
daarna the offspring, die beukten meteen erop los en dat was echt mega goed, en zoals mp3 al zei daarna limp bizkit…dat was echt meeeeeeeeeeeeeega goed de show de muziek de sfeer alles was gewoon perfect aan dat optreden…
daarna wilden we nog tool gaan kijken maar dat was toch iets te druk in de 3fm tent…er stonden zeker 20.000 man alleen al om de tent heen…
radiohead als afsluiter was ook wel kut kwa muziek dan, maar dat was te verwachten maar toch was het supergezellig tijdens het optreden, er hing gewoon een heel relaxt sfeertje en de kampvuurtjes maakten het alleen maar gezelliger…
ff kort samengevat kan ik maar 1 ding zeggen Pinkpop rulez vet en iedereen die er niet was heeft echt heel wat gemist…
en ik weet zeker dat ik volgend jaar weer ga…