Verschil tussen SCSI en IDE

vbimport

Hallo,

Kan iemand mij mischien vertelen welk verschil het is als je moet kiezen tussen een IDE of een SCSI brander ?? Welke het beste is??

Rush

Scsi is int eerste geval al duurder. Je moet een scsikaart hebben. Scsi bellast je pc wel veel minder dan ide en het is sneller.

Ik zou voor scsi kiezen. Zelf heb ik alles in ide, omdat die scsi dinger veel te duur zijn.

SCSI is heeft een lagere acces time, en is over het algemeen een stuk betrouwbaarder. Een IDE kabel kan namelijk maar data in één richting versturen en door een SCSI kabel kan het twee kanten op waardoor je volledig gebruik kan maken van de capaciteit die je SCSI kaart heeft. Je hebt er dus wel een SCSI kaart bij nodig.
SCSI is een stukje duurder maar is het zeker waard.
Als je naar een nieuwe brander opzoek bent zou ik zeker voor een SCSI Plextor gaan dit zijn de beste branders die er zijn.
In combinatie met een SCSI CD-ROM speler (een UltraPlex van Plextor bijv.) zorgt helemaal voor een optimaal fik setje.

Als je nog meer wilt weten zeg je het maar.

Djewst

neem gewoon scsi dit is stabieler.en zoals reeds eerder gezegd een plex writer,maar als cd rom lezer kan je ook aopen nemen zeer goed en goedkoop en ondersteund door clone cd.
een prima configuratie

Okidoki,

Thanx guy’s.
Moest ik effe weten. Kan ik hiervoor ook mijn SCSI kaart van de scanner gebruiken ??

Rush

het ligt eraan wat voorn scsi kaart je hebt, als de capaciteit van die scsi kaart hoog genoeg is, zodat hij het aankan, kan je een splitkabel aansluiten ipv degene die er nu op zit, en dan kan je er makkelijk 2 apparaten op aansluiten!

L8rz!

SCSI <-> IDE
dit is een snelweg met een zandwegeltje vergelijken.

Ik heb zelf zo’n 4 maanden geleden mijn eerste brander gekocht een Philips 400 serie IDE voor FL460,- bij Norrod (zo’n zwarte met goude klep). Omdat ik een nog geen ervaring had met branden wilde ik simpel en goedkoop beginnen. Maar hij bevalt prima ik heb in die 4 maanden zo’n 250 cd’s gefikt en er is nog nooit wat fout gegaan met fikken zelfs clonecd werkt ermee. Als deze brander op is ben ik wel van plan om een Plextor SCSI pyromaan te kopen, maar als je lekker goedkoop en simpel wil beginnen kan je best wel een IDE kopen. Ik ben er zeer tevreden mee en ik heb de smaak zeker te pakken. I love burnen =D

Mazzel

ne SCSI is het best het copierd cd zoder fouten

Hoi,

Hoeveel kost zo’n splitkabel ??

Rush