Verschil tussen ATHLON en CELERON processors

vbimport

weet iemand het verschil tussen die 2?
en welke het beste is?

Athlon RULEZ big time !!!
echt waar K7 athlon blaast alles WEG !
zeker als het op het vlak van gaming aankomt!
en nog ietsken die Athlon staat overdreven goedkoop!voor een 650 moet je maar 12 000 frank geven.Een celeron kun je wel het hards overclocken hoor maar Athlon is gewoon het beste!Koop nooit een Pentium III da is nie zo goe.Kheb het allebei en echt mijn Athlon blaast hem weg!Ik ga me niets anders meer kopen dan athlon maar als ik toch een Intel zou moeten kiezen koop ik eerder een celeron dan een stomme P III
want een celeron zwaar overclockt is sneller en veel goedkoper!!!
maar Athlon Rulez !!!

Ik denk dat je wat vergeet:

1. PIII loopt ook op 133Mhz
  2. PIII Chache 256 op procecor snelheid
  3. Door punt 1 & 2 Sneller als de Athlon
  4. Net zo duur

je gaat toch nie naar die stomme cijfers kijken tttttttttttttt
da is bullshit
gewoon athlon is sneller daarmee gedaan
en pentium suckt!!! koop^dan nog beter een lekker goedkope celeron en overclock hem
een pentium III 733 kost meer dan een celeron 533 die je overclockt naar 900
en het kost dan maar de helft ook!
dus liefst nie zeveren tegen mij want ik heb gewoon gelijk

je gaat mij niet vertellen dat een Athlon 550 sneller is dan mijn 550E heh

Ok, daar gaan we weer eens:

1. Athlon heeft net zoals de PIII 512Kb CPU cache
  2. Athlon kan ook 133Mhz FSB, moet je wel een Asus K7V mobo kopen
  3. Athlon is vet veel sneller dan PIII
  4. Athlon heeft geen stomme ID-code of whatever de naam van dat achterlijke ding is (voor de mensen die zeggen dat kun je in je bios uitschakelen: klopt, maar met speciale software kun je daarlangs lezen en ben je nog steeds bekend op websites, wil vast geen een cdfreak!)
  5. Athlon is vet veel goedkoper (K7-700 kost minder dan een PIII-600)
  6. Athlon heeft een gelijkwaardige integer-unit als de PIII, maar de FPU is in sommige gevallen tot 600% sneller (VOORAL MET SPELLEN!)

en zo kan ik wel doorgaan… ik wil wel nog ff zeggen dat ik afgelopen week een CPU test las (ik geloof van PC Magazine US) waaruit bleek dat een K7-600 sneller was dan een PIII-650!!!

Nog niet overtuigd?? Vraag dan maar eens aan Dee-ehn want die vindt zijn Athlon vet rulen!

en Celeron is KUT, dat is gewoon een opgevoerde 286 :-))

Greeeeeeeeetzzzzzzzzzzzzzzzzz

<BLOCKQUOTE><font size=“1” face=“Verdana, Arial”>quote:</font><HR>Originally posted by Dee-ehn:
[b]Ok, daar gaan we weer eens:

1. Athlon heeft net zoals de PIII 512Kb CPU cache
  2. Athlon kan ook 133Mhz FSB, moet je wel een Asus K7V mobo kopen
  3. Athlon is vet veel sneller dan PIII
  4. Athlon heeft geen stomme ID-code of whatever de naam van dat achterlijke ding is (voor de mensen die zeggen dat kun je in je bios uitschakelen: klopt, maar met speciale software kun je daarlangs lezen en ben je nog steeds bekend op websites, wil vast geen een cdfreak!)
  5. Athlon is vet veel goedkoper (K7-700 kost minder dan een PIII-600)
  6. Athlon heeft een gelijkwaardige integer-unit als de PIII, maar de FPU is in sommige gevallen tot 600% sneller (VOORAL MET SPELLEN!)

en zo kan ik wel doorgaan… ik wil wel nog ff zeggen dat ik afgelopen week een CPU test las (ik geloof van PC Magazine US) waaruit bleek dat een K7-600 sneller was dan een PIII-650!!!

Nog niet overtuigd?? Vraag dan maar eens aan Dee-ehn want die vindt zijn Athlon vet rulen!

en Celeron is KUT, dat is gewoon een opgevoerde 286 :-))

Greeeeeeeeetzzzzzzzzzzzzzzzzz [/b]<HR></BLOCKQUOTE>

goed gezegt
Voila gedaan met zeveren
Pentium lovers
ik zeg zelfs pentium stinkt BIG time het is gewoon brol de pentium!!!
Athlon is in alle opzichten gewoon beter
nog ietsken:
het is technisch bewezen dat de athlon 25 procent beter draait voor gamez!!!
dus geen gezever meer athlon is gewoon VET!!!

<BLOCKQUOTE><font size=“1” face=“Verdana, Arial”>quote:</font><HR>Originally posted by Badtobone:
je gaat mij niet vertellen dat een Athlon 550 sneller is dan mijn 550E heh <HR></BLOCKQUOTE>

ttttt
wij lachen jou gewoon verkant uit hoor !!!
zijt gij stom of zo : ik durf zelfs zeggen dat ne stommen pentium III 700 trager is dan nen athlon 600
smijt dienen pentium bucht maar de deur uit
trouwens da is gewoon veel te duren tragen brol!

Athlon Rulez!!!

• Hier was ooit een groot athlon logo -

[This message has been edited by TheNetMech (edited 22 May 2000).]

Yeah baby
rule rule rulez !!!
pentium is duur en brol

graag een URL met die test data wat je hier vermeld.

bvd
BadToBone

Intel Roeleert gewoon.
Athlon zuigt

P]I[ 550e @ 760 Mhz 4848 3DMarks

oh ja btw mijn 550E is nog altijd sneller dan een 533 celeron op 900 mhz kan ik er niets aan doen

<BLOCKQUOTE><font size=“1” face=“Verdana, Arial”>quote:</font><HR>Originally posted by Badtobone:
oh ja btw mijn 550E is nog altijd sneller dan een 533 celeron op 900 mhz kan ik er niets aan doen <HR></BLOCKQUOTE>

Een 550E sneller dan een celeron 900 op 100 Mhz? Dacht het niet.

[b]graag een URL met die test data wat je hier vermeld.

bvd
BadToBone

Intel Roeleert gewoon.
Athlon zuigt

P]I[ 550e @ 760 Mhz 4848 3DMarks

oh ja btw mijn 550E is nog altijd sneller dan een 533 celeron op 900 mhz kan ik er niets aan doen [/b]<HR></BLOCKQUOTE>

Gij zuigt gewoon !!!
gij zijt den enigsten dommerik die durft zeggen dat Intel beter is dan athlon
en dan nog durven zeggen ook dat uw stommen 550 sneller is dan een celeron overclockt naar de 900
tttttttttt
da zegt al genoeg wat ge ervan kent

Of de P3-550E sneller is dan de 550 Athlon? Hem mijn twijfels. Of ik voor het zelfde geld van een P3-550E een Athlon 700 kan kopen ja das een feit. En die laat de 550E of p3-550X of Y mooi stof bijten.

Athlon met celeron vergelijken heeft geen zin natuurlijk.
Een Athlon is over het algemeen sneller dan Intel, en is nog goedkoper ook. Op sommige gebieden is Intel echter weer sneller.
Maar ik zal hier niet verder over uitweiden aangezien, anderen hier positieve geluiden over Intel blijkbaar niet kunnen slikken.

Hou het alsjeblieft wel een beetje netjes jongens, een hoop mensen claimen gelijk te hebben in deze topic, maar uit hun argumenten blijkt al dat ze niet weten waar ze het over hebben.

Djewst

Hum, ik kom hier niet beweren of pentium beter is dan athlon maar ik heb zelf een pentium 3 en heb daar nog geen enkel probleem mee gehad, ook nie voor games.
Wat ik wel even kwijt wilde is dat een kameraad van mij een Celeron processor heeft en ik moet eerlijk zeggen dat zijn pc eerder gelijkt op een overclockte 486 dan op een celeron 300 mhz

jongens heb je weer niet goed gelezen.

staat toch duidelijk “P]I[ 550e @ 760 Mhz 4848 3DMarks” in mijn posting en als je naar Anandtech gaat en de reviews ff goed doorleest dan is een 550E al is het op 750 a 800 mhz sneller dan een Celeron 566/600 @ 900 mhz mede doordat ie maar 256 cache heeft en de celly maar 128.

zo nu ben ik klaar en ken08 je zuigt wat uit je duim. ik wacht nog steeds op een URL waar ik kan zien dat de FPU van een Athlon in sommige gevallen 600% sneller is dan die van Intel (ken08)

ene paultje heeft nog geen antwoord op zijn vraag

[This message has been edited by Badtobone (edited 21 May 2000).]

[b]jongens heb je weer niet goed gelezen.

staat toch duidelijk “P]I[ 550e @ 760 Mhz 4848 3DMarks” in mijn posting en als je naar Anandtech gaat en de reviews ff goed doorleest dan is een 550E al is het op 750 a 800 mhz sneller dan een Celeron 566/600 @ 900 mhz mede doordat ie maar 256 cache heeft en de celly maar 128.

zo nu ben ik klaar en ken08 je zuigt wat uit je duim. ik wacht nog steeds op een URL waar ik kan zien dat de FPU van een Athlon in sommige gevallen 600% sneller is dan die van Intel (ken08)

ene paultje heeft nog geen antwoord op zijn vraag

[This message has been edited by Badtobone (edited 21 May 2000).][/b]<HR></BLOCKQUOTE>

heeft paultje geen antwoord?
dat denk jij hij heeft me al lang gemailt dat hij voor de athlon gaat!
Tjonge jonge ik ga er nie meer woordfen aan vuil maken hoor je ziet zelf wel aan de andere replies wie er gelijk heeft
mmmmm 10 man tegen 1 ???

hmmm… hangt er van af, voor het algemeen gebruik zal de Athlon sneller zijn, maar als je nu de testen van momenteel de 1 Ghz processoren bekijkt zal je merken dat Intel weer een stapje voor is (door z’n dye-on), en dit tot eind Juni (geloof ik) dat komt athlon athlon ook met een dye on op de processor en gaat die weer een ietsje sneller draaien. Maar ja als je naar de prijzen kijkt is het duidelijk Athlon ,en nog eens Athlon. Maar of ze op termijn betrouwbar zijn, dat valt nog af te wachten.
Grtz

harstikke bedankt voor jullie replays.