Verplichte electronische aangifte?

vbimport

Minister Zalm van Financiën wil een verplichte elektronische belastingaangifte. Het bedrijfsleven is als eerste aan de beurt, binnen twee jaar. Particulieren krijgen wat langere respijt om de belastingdiskette te moeten gebruiken, aldus Zalm dinsdag in een vraaggesprek met de Volkskrant.

Minister Zalm geeft particulieren nog iets meer tijd.
“We gaan het bedrijfsleven verplichten tot elektronische aangifte. Dat kan binnen een à twee jaar, want bedrijven hebben immers allemaal een boekhouder met een computer”, meent de bewindsman.

Zalm geeft de gewone burger iets meer tijd: “Particulieren zullen hier iets minder snel toe verplicht worden. Een groot deel van hen doet al elektronisch aangifte”.

De belastingdienst meldde in april dat steeds meer Nederlanders belastingaangifte doen per floppy of modem. Voor de inkomstenbelasting over 2002 maakte driekwart van de belastingplichtigen er gebruik van. In 2002 was dat nog tweederde, het daar daarvoor eenderde.

Goed meneer Zalm. Ik daag U uit. U installeert de belastingsdiskette voor 2002 en terwijl ik kijk vult U hem foutloos in. Kunt u dat niet zonder hulp (Van Da Taxman bijvoorbeeld) , dan gaat U in de hoek staan en schamen. En misschien Uw hersens voor ZINNIGE wetgevingen gebruiken.

Lijkt me erg vreemd om dit te verplichten, je kunt immers niet van de burgers eisen een (Windows) PC thuis te hebben?

Ik kan me goed voorstellen dat er genoeg mensen momenteel geen computer zouden willen, en er ook niet meer over zouden nadenken deze aan te schaffen.

De electronische aangifte is een goed idee (goedkoper, sneller en milieuvriendelijker), maar het verplicht stellen lijkt mij een onhaalbare zaak.

Originally posted by Dee-ehn
[B]Lijkt me erg vreemd om dit te verplichten, je kunt immers niet van de burgers eisen een (Windows) PC thuis te hebben?

Ik kan me goed voorstellen dat er genoeg mensen momenteel geen computer zouden willen, en er ook niet meer over zouden nadenken deze aan te schaffen.

De electronische aangifte is een goed idee (goedkoper, sneller en milieuvriendelijker), maar het verplicht stellen lijkt mij een onhaalbare zaak. [/B]

Da’s ook zoiets… Heb jij een belastingsdiskette gezien die op Linux , Solaris , Mac OS, PS2 of Xbox werkt ?

Ik ben dus , ook als ik bijvoorbeeld een ontzettend arm huishouden heb , VERPLICHT een Personal Computer met Microsoft Windows aan te schaffen ?

Die ik dan wel weer gedeeltelijk van de belastingen kan aftrekken dankzij die klote diskette van ze.

"Voor de inkomstenbelasting over 2002 maakte driekwart van de belastingplichtigen er gebruik van. In 2002 was dat nog tweederde, het daar daarvoor eenderde. "

Plot het grafiekje en je ziet dat ie afbuigt. Parabooltje. Tenzij ze willen dat kinderen, kleinkinderen de aangiftes gaan invullen van de ouwetjes, of bv armen die geen centjes hebben voor een pc.

Ik zie dit echt niet gebeuren. Zalm heeft een behoorlijke plaat voor zijn kop en geen realistische kijk op dit gebeuren.

dat gaat toch niet. . .

ik weet, hier in de freakers world zijn er geen mensen die GEEN pc hebben.
maar er is ook nog zoiets als oude mensen, heeele oude mensen die weten niet eens wat een diskete is, laat staan wat je daar mee moet doen. de mensen in de bijstand, enz, enz, enz. . . .:bigsmile:

je snapt het al. . . dit wordt heeelemaal niks, in ieder geval niks goeds. . . :stuck_out_tongue:

well,

See yah . . . .:cool: