Vernietig de pc's van downloaders van illegale muziek maar

Uit de televaag :

"Geef mensen die illegaal muziek downloaden één, hooguit twee keer een waarschuwing. Maar vernietig hun computer in het geval ze voor de derde maal auteursrechtelijk beschermde muziek binnenhalen. "

Dat is de suggestie die de voorzitter van een Amerikaanse senaatscommissie, senator Orrin Hatch van Utah, dinsdag tijdens een commissiezitting over schendingen van auteursrecht van de hand deed.

Een dergelijke aanpak van internetters is evenwel in strijd met de Amerikaanse anti-hackwetgeving. Bovendien is onduidelijk in hoeverre zo’n tegenaanval technisch mogelijk is.

Het feit dat over een dergelijke maatregel wordt gesproken geeft aan dat politiek en muziekindustrie vrijwel machteloos zijn als het gaat om het indammen van het downloaden van auteursrechtelijk beschermde muziek.

Orrin , kom maar op !

if it is WAR they want:a ,

it is WAR they will get:( . . . .

die gast wil een cyber oorlog, of spoort hij niet helemaal. . . :confused:

als dit mag, dan breekt de HELL los:a :a :a

See Yah . . .:cool:

Vernietig iemand die drie keer een tasje rooft.

Realistisch zeg…

Only in America…

geeft aan in hoeverre ze zichzelf wederom serieus nemen, en daarbij ook hoe professioneel hun politiek is opgezet :slight_smile:

Ben ik blij dat ik hier woon. :stuck_out_tongue:

zou dat alleen gelden voor de usa of ook voor de rest van de wereld?

(backdoor via windhoos om vervolgens je hd te laten crashen of zo)

klinkt meer als een bejaarde die ook eens iets heeft gehoord en iets teveel geld van de musicbiz heeft gekregen (wat weer betaald is door de mensen die eerlijk hun cd’tjes kopen)

ik vraag me inderdaad af hoe ze dit willen doen
vragen ze nederland dan om uitlevering van je pc? :stuck_out_tongue:
denk niet dat ze iedere pc die ze maar willen kunnen vernietigen via het internet

Originally posted by Drip
[B]if it is WAR they want:a ,

it is WAR they will get:( . . . .

die gast wil een cyber oorlog, of spoort hij niet helemaal. . . :confused:

als dit mag, dan breekt de HELL los:a :a :a

See Yah . . .:cool: [/B]

Hij spoort gewoon niet…

Een voorstel presenteren om pc’s van muziekdownloaders te vernietigen, is niet echt verstandig. Daar is de Amerikaanse senator Orrin Hatch nu ook achtergekomen. Een groot aantal hackers bracht een bezoekje aan zijn website. En dan wordt er wel eens iets gevonden, zoals websoftware die ‘gestolen’ is.

De Republikeinse politicus kwam enkele dagen geleden in het nieuws toen hij suggereerde om illegale downloaders die al meerdere malen waren betrapt zwaar te straffen, bijvoorbeeld door hun pc te vernietigen door virussen te verspreiden. Omdat zo’n daad niet is toegestaan onder de huidige Amerikaanse wetgeving, moest er een aanpassing komen zodat houders van auteursrechten toch ongestraft mochten overgaan tot hackaanvallen. De suggestie van Hatch komt wat overeen met het ingetrokken wetsvoorstel van Amerikaans parlementslid Jay Berman.

De senator heeft zijn opmerkingen inmiddels wat afgezwakt. In een recent persbericht stelt hij dat hij geen voorstanders is voor “zware maatregelen, tenzij meer gematigde niet werken”. Hatch zei dat zijn ‘vernietig-de-pc’-houding bedoeld was om de IT-industrie aan te moedigen om een oplossing voor het probleem te zoeken.

Intussen hebben hackers ontdekt dat de website van Hatch een JavaScript-menusysteem gebruikt van een Britse firma zonder daarvoor te betalen, meldt Wired. In de broncode wordt ook geen vermelding gemaakt van copyright. hoewel dit een vereiste is van de bijhorende licentie. Meteen een bron van veel sarcastisch commentaar, want als Hatch zijn voorstel zou verruimen tot mensen die software stelen, zou zijn eigen server er aan moeten, wordt fijntjes opgemerkt.

bron: zdnet

:smiley:
Lekkere webdesigners heb je dan, moeten een website maken voor een senator maar houden zich niet aan de licenties :slight_smile:

Helemaal gelijk in , maar het softwarehuis van die java dingetjes heeft de licientie LATER aangepast. Het was origineel vrij voor gebruik en pas LATER is het hele licentieapparaat veranderd.

Het is volledig legaal om dit te doen (mits dit in de disclaimer staat) , maar je moet bedrijven een redelijkerwijs tijd geven om dit aan te passen.

Originally posted by theunbeatable
[B]

Hij spoort gewoon niet… [/B]

dus jij vind het niet erg als je systeem vernield wordt. . of doe je het er voor. . . .

vb. je draait niets vermoedend 3 keer een mp3 en na de 3e keer bang. . . je bootsector’s van al je schijven zijn vernield, of je krijgt een virus en dit verzend zich via you acount naar iedereen uit je adres boek . . . leuk he. . :stuck_out_tongue:

nou ik vind van niet :frowning:

die gene die dit leuk vind DIE SPOORT NIET:a :a

see yah . . . :frowning:

k geloof nie dat je de hele post heb gelezen of wel? Dr staat toch duidelijk in de quote "die gast wil een cyber oorlog, of spoort hij niet helemaal. . . ", waarop ik zei dat hij niet spoorde. ff een lesje Nederlands: Die verwijst naar Orrin. lol

mzzls

oke . . . .:wink:

kwam er well verkeerd uit . . . :bigsmile:

maar nu is het duidelijk. . . mijn exusses . . .:bigsmile: :bigsmile:

excuses aanvaard :smiley:

mzzls