Vermogen scooter

Hallo allemaal,

Ik heb een vraag nl.
Ik moet de 22 voorkomen voor oa. een te hoog vermogen van mijn scooter, mijn vraag is hiebij: Is hier de europese wetgeving van toepassing nl. dat je een vermogen van 4 Kw mag hebben of die z**k nederlandse.

Indien de Europese: Hoe kan ik dat bewijzen??

Alvast bedankt

zal even aan iemand van school vragen … die is zen brommerke om de 5dage kwijt en krijgt em altij trug … weet ni oe em het doet maar morge ofzo wel …

Er is op dit punt geen Europese wetgeveing die de Nederlandse wetgeving opzij zet.

Ieder land heeft in deze haar eigen regels en eigen strafmaatregels.

Voor brommers geldt een maximaal aantal CC als ik me niet vergis. Eveneens is het geluidsvolume bepalend, alsook de maximum snelheid. Daarnaast zijn er nog een aantal uiterlijke vereisten waaraan voldaan moet worden (werkende remmen, geel plaatje, etc)

Weinigen weten het nog en onze overheid wíl het liever niet weten, maar: sinds 1 augustus is het vermogen van bromfietsen en -scooters niet langer beperkt. Waren tot voor kort bromfietsen in Nederland wettelijk beperkt met een maximum vermogen van anderhalf kilowatt (ruim twee pk), thans kunnen zij over 4,5 kW (plusminus 6 pk) beschikken. Een gevolg van nieuwe Europese wetgeving. De Nederlandse overheid moet tandenknarsend brommers en scooters, met één, twee of zelfs drie maal groter vermogen, toelaten. Alleen de maximum snelheid blijft van kracht. Buiten de bebouwde kom mogen brommers vijfenveertig kilometer per uur, daarbinnen dertig km/u. Maar wie moet de nieuwe generatie snelle brommers gaan controleren? De politie kwam in het verleden al nauwelijks toe aan gericht toezicht. Kortom, de beer is los in brommerland!

Dit stond 4 jaar geleden al in de telegraaf daarom vroeg ik mij af of dit waar is of niet

Of dit waar is of niet, je kunt dit in de rechtszaal altijd als argument aanvoeren. Hierbij moet je natuurlijk vermelden dat je vertrouwt op de correctheid van een welbekend dagblad zoals de Telegraaf.

Originally posted by Dee-ehn
Hierbij moet je natuurlijk vermelden dat je vertrouwt op de correctheid van een welbekend dagblad zoals de Telegraaf.

Nee, dat doet je geloofwaardigheid goed :wink:

Het zou kunnen zijn dat het vermogen hoger mag zijn dan in het verleden (hoewel ik het me niet voor kan stellen), maar de normen voor snelheid en geluid blijven.

Als je nu eens een advocaat in de arm neemt … ?

Originally posted by Da_Taxman
Het zou kunnen zijn dat het vermogen hoger mag zijn dan in het verleden (hoewel ik het me niet voor kan stellen)…
Ik heb een jaar of 4 geleden ook zo iets gehoord, maar de politie hield stevig zijn mond (logisch).
Ik heb toen voor de schoolkrant meerdere politiebureaus gebeld met hoe het nou zat, maar er kwam geen eenduidig antwoord uit.

Ik heb geen idee hoe het nu is.

Originally posted by Da_Taxman

Nee, dat doet je geloofwaardigheid goed :wink:

Waarom niet? Ok, ik weet dat de Telegraaf de reputatie heeft een sensatie-blad te zijn, maar het blijft toch een officieel voorlichtings-medium.

Originally posted by Balrog
[B]Weinigen weten het nog en onze overheid wíl het liever niet weten, maar: sinds 1 augustus is het vermogen van bromfietsen en -scooters niet langer beperkt. Waren tot voor kort bromfietsen in Nederland wettelijk beperkt met een maximum vermogen van anderhalf kilowatt (ruim twee pk), thans kunnen zij over 4,5 kW (plusminus 6 pk) beschikken. Een gevolg van nieuwe Europese wetgeving. De Nederlandse overheid moet tandenknarsend brommers en scooters, met één, twee of zelfs drie maal groter vermogen, toelaten. Alleen de maximum snelheid blijft van kracht. Buiten de bebouwde kom mogen brommers vijfenveertig kilometer per uur, daarbinnen dertig km/u. Maar wie moet de nieuwe generatie snelle brommers gaan controleren? De politie kwam in het verleden al nauwelijks toe aan gericht toezicht. Kortom, de beer is los in brommerland!

Dit stond 4 jaar geleden al in de telegraaf daarom vroeg ik mij af of dit waar is of niet [/B]

Dit heb je helemaal juist, Dit is ingevoerd omdat het vermogen en de snelheid van de scooter nooit hetzelfde zijn(daarom klopt de rollerbank niet. die meet het vermogen en door middel van een grafierk meten ze dan de snelheid, terwijl ik rustig een scootertje met 4 kwat kan hebben die netje 55 loopt, is alleen maar een kwestie van afstellen)

Ja ik weet dat je met de rollerband geen snelheid kan meten maar hoe bewijs je dat??

en trouwens als je met een ciliinder van 4 tientjes en een navigator een vermogen hebt van meer dan 1,2 kw vraag ik me af wat die agenten met mijn scooter hebben uitgevoerd…

kijk of ze ergens een vormfout hebben gemaakt. Hebben ze zich bij jouw aanhouding niet iets niet volgens het boekje gedaan?

want als zij zich neit aan het boekje hoduen, ga jij vrijuit :slight_smile:

Originally posted by Totibbs
[B]kijk of ze ergens een vormfout hebben gemaakt. Hebben ze zich bij jouw aanhouding niet iets niet volgens het boekje gedaan?

want als zij zich neit aan het boekje hoduen, ga jij vrijuit :slight_smile: [/B]

en daarom , verwacht je een te hoge boete of rekening , neem een advocaatje mee , krijg je meestal gelijk schikking… die hebben helemaal geen zin om voor zo’n straf een paar uur naar het geleuter van een advocaat te luisteren :slight_smile:

Euh hallo, weet je wel wat een advocaat kost!! Ik denk dat je even veel gaat kosten als een flinke prent! Je bent waarschijnlijk tussen de 16 en 18 en je zit nog bij pa en moe thuis, dus dan krijg je zeker geen akte van onvermogen. Dus pay big time!

Zeg gewoon dat die scooter niet van jou is en dat je hem zonder toestemming hebt meegenomen. Dat wil wel eens werken…

Of win advies in bij de rechtswinkel, das niet zo kostbaar…:smiley:

good luck! you’ll need it!!

P.s. FUCK DA POLICE:Z

Ja een avocaat is heel duur, maar dat ze de bekeuring pas na vier maanden hebben opgemaakt zou dat een vormfout kunnen zijn of is dat heel normaal, maarja ga vanmiddag eens langs bureau rechtshulp kijken wat die te zeggen hebben.

Originally posted by Marsz-=FX
Euh hallo, weet je wel wat een advocaat kost

daarvoor zijn nu rechtsbijstandsverzekeringen , en als zijn pa 1tje heeft kan hij daar mooi van meeprofiteren :slight_smile:

en je moet ook geen moscovitch inhuren…

maar dat buro voor rechtshulp is idd een goed idee