Verloop van usb naar scsi?

vbimport

geachte freakers
ik heb een klein vraagje

bestaat er een verloopje van USB ===> SCsI ?
het zit namelijk zo

vroeger had ik een scsi scanner gekocht
( scanner met scsi kaartje (isa)

nu heb ik een nieuwe pc
en daar zitten geen isa sloten meer in
dus nu zit ik wel in de knoei want kan ik geen foto’s meer scannen

bestaan er misschien andere nuttige verlopen ?
misschien van pci ===> isa

p.s. ik krijg mijne scanner ook niet geinstalleerd met em aan te sluiten op de printerpoort ( bios is goed ingesteld)

merk scanner : Prisa Acerscan 620s ( for scsi interface)

of hoe zou ik m’n scanner nog kunnen aansluiten ?
of wie zit er misschien met hetzelfde probleem
en heeft het al opgelost
'k zou graag van jullie horen
alle tips zijn welkom

merci

een ander scsi kaartje kopen kan wonderen doen

ik weet niet of je een zeer goede kwaliteitsscanner hebt maar voor een prikje heb je een nieuwe van het merk primax en die doet het goed genoeg voor de modale gebruiker.

Ik had hetzelfde probleem.

Ik had een hp5p scsi scanner die zat op een bijgeleverde isa scsi kaart.

op mijn huidige pc heb ik 6pci sloten maar geen enkele isa.

Dus nu heb ik maar een kabel gekocht die van usb naar scsi gaat, ik heb er 3500Bfr.(ongeveer 175Fl) voor betaald.

De kabel is zeer moeilijk te vinden in de winkel maar je kan hem bestellen uit de catalogus van BLACK BOOK.

Dit is een zeer gekende postorder bedrijf die werkelijk ALLES hebben, maar,… ze zijn niet van de goedkoopste.

Voor dat geld zou ik een PCI SCSI kaart kopen, die zijn goedkoper (tenzij je een Adaptec1690 koopt).

SCSI heeft een hogere bandbreedte dan USB en volgens mij ook nog eens minder processorbelastend.

Koop gewoon een standaard PCI SCSI kaartje en ik denk dat je de beste en goedkoopste oplossing hebt in dit geval.

ja ik zou ook voor da_taxman zijne mogelijkheid kiezen
maar toeval of niet

onze pa heeft nu ne pc gekregen ene pentium 133
zet i kdaar toch ff win98 op
en sluit ik daar de scanner op

nu nog een netwerkverbinding :slight_smile:

hmmmmmm volgens mij had microtech een usb 2 scsi kabel als ik het me goed herinderde. Ik weet zo snel niet zeker meer de website van de fabrikant maar zal wel iets in de trend van www.microtech.com of iets dergelijks zijn.

Alleen denk ik dat je eerst een moet kijken om wat voor scanner het gaat want de kabel zal denk ik niet het goedkoopste zijn waar ook nog bijkomt dat je niet zeker weet dat het apparaat vervolgens wel zo wil werken.

In iedergeval zo’n kabel bestaat maar of het de moeite waard is zou ik eerst wel goed afwegen voor de zekerheid.

175 piek voor eenkabeltje?! Heb vorige HCC voor me ma een usb scanner voor dat geld gekocht! 48bit hè! :stuck_out_tongue:

misschien dat ik dan uitga voor een nieuwe scanner
want scannen op een oude pc ( pffff )

wat zijn goed werkende en snelle scanners ?

[i]
wat zijn goed werkende en snelle scanners ?
[/B]

Wat is je budget?
Wil je een SCSI scanner, of is USB ook voldoende?
Voor welke doeleinden wil je de scanner gebruiken (alleen voor CD hoesjes, of wil je er meer mee doen?

Zelf ben ik tevreden met de HP 6300C, maar dit was een erg dure scanner.

Ik zou of voor Epson of voor HP gaan, maar Agfa en Microtek hebben ook hele goede scanners voor een mooi bedrag…het hangt er allemaal maar vanaf wat je er van verwacht en mee wilt doen.

mijn budget ( ah liefst zo laag mogelijk)
ik heb een usb poort ( maar scsi mag ook)

doeleinden : cd-hoesjes, fotos, tekst ( gewoon datgene waarvoor een scanner dient)

Originally posted by carlo vaesen

doeleinden : cd-hoesjes, fotos, tekst ( gewoon datgene waarvoor een scanner dient)

Duh
Scannen voor eigen print(er), scannen voor internet of scannen voor drukwerk (bij echte drukkerij), daar zit nogal verschil tussen…

Maar als je het zo stelt dan is elke scanner tussen de 200 en 350 gulden (*18,3 voor BEF) wel goed genoeg voor jou…dan heb je geen SCSI, maar USB…

Ga eens kijken op een beurs zou ik zeggen! Heb half jaar terug nog een 48bit scanner gekocht voor 175 piek en dat ding doet ut prima!! :wink:

Let bij de aanschaf van een scanner goed op de compatibiliteit met de verschillende OS’sen… zo is vaak de compatibiliteit van een SCSI scanner stukken beter dan die van een USB scanner… Win98/ME werkt altijd wel, Win2k is moeilijker en Linux is een ramp… vooral als het om USB gaat nogmaals…

Daarvanaf gezien: ik ken best wat mensen die een HP scanner hebben. Ik ken niet zoveel mensen die er ook echt tevreden over zijn. Ik spreek hier van zeer goedkope tot vrij dure scanners…

In mijn ogen is Epson momenteel de beste keus…

Let allereerst op of je SCSI Scanner ook echt wel standaard SCSI is ! Heel veel scanners van bijvoorbeeld Trust en zo die met een zogenaamd SCSI kaartje geleverd worden. Ook zijn er veel scanners op de markt die NIET van ID kunnen veranderen en termination niet kunnen schakelen (altijd termination , nooit termination , maar passieve terminator aansluiting niet voorhanden , etc)

Als je scanner gewoon "normaal SCSI"is , dan is er gewoon geen probleem natuurlijk.

Ikzelf heb een Mustek 120000 met SCSI ID’s schakeling en vaste SCSI termination (iets wat ik niet zo erg leuk vind , maar ja).

Pas er dus mee op , win veel info in op de websites van de fabrikanten !