Verkiezingen 2010: waar stemmen - waar kan ik stemmen?

vbimport

Waar kan ik stemmen? Ik vraag me af waar ik stemmen kan tijdens de verkiezingen voor de tweede kamer. Is het waar dat je alleen in je gemeente kan stemmen, net als bij de gemeenteraadsverkiezingen? Ik woon in Rotterdam maar moet voor mijn werk naar Amsterdam, kan ik ook in Amsterdam stemmen dan?

Als het goed is kun je overal in je eigen gemeente stemmen.

Je hebt een stempas gekregen waarmee je in elk stembureau kunt stemmen [B]binnen je gemeente[/B], zolang je maar je stempas en een geldig identiteitsbewijs voor identificatie bij je hebt…
Je kunt dus in de buurt van je werk stemmen, in de buurt van je huis, of in de buurt bij je minnares (of minnaar) :wink:

Als je in een andere gemeente wilt stemmen, heb je een kiezerspas nodig:

[B]Kiezerspas[/B]
Bent u op 9 juni 2010 niet in de gelegenheid uw stem in uw eigen gemeente uit te brengen, maar wel elders in Nederland? In dat geval kunt u een kiezerspas aanvragen bij uw eigen gemeente. Met de kiezerspas kunt u stemmen in alle Nederlandse gemeenten.
Het formulier hiervoor kunt u aanvragen bij uw gemeente. Bij de aanvraag moet u uw stempas voegen. Zorg dat uw gemeente uw ingevulde aanvraagformulier uiterlijk 26 mei 2010 ontvangt. U kunt bij uw gemeente tot en met 4 juni 2010 uw aanvraag ook mondeling doen.