Verkeerde login naam win2000

vbimport

Tijdens de installatie van Windows 2000 heb ik vermoedelijk per ongeluk mijn login naam gebruikt bij domein. Resultaat is dat met inloggen hij deze naam met een 1 erachter weergeeft. Dit is me de eerste keer niet opgevallen (pas toen ik geen toegang had op het netwerk).

Naam aangepast (ik ben tenslotte eigen baas op het systeem). Probleem is nu dat de Loginnaam1 niet meer bestaat, maar met opstarten wel steeds onder die naam automatisch wil opstarten.

Met zoeken in m’n configuratiescherm kom ik niet verder. Op het net ook niet. Dus hier maar weer beland. Iemand enig idee hoe ik dit aanpas?

Je kunt bij Microsoft TweakUI neerhalan, waarmee je de autologin kunt wijzigen. Werkt makkelijk en goed :).

Start Menu >> Settings >> Control Panel >> Users and Passwords schijnt het ook in te staan.

Een stap-voor-stap uitleg vind je hier

Hartelijk dank. TweakUI was idd de oplossing om die registerverwijzing even aan te passen. Wist niet dat die ook onder 2000 draaide.

Met die tweede hint:

Start Menu >> Settings >> Control Panel >> Users and Passwords schijnt het ook in te staan.

kwam ik niet verder. Eerder had ik hier wel de naam aangepast, dus weer LoginNaam ipv LoginNaam1.

Maargoed, het loopt weer.