?verdwijnen van .xls bestand?

vbimport

Ik doe een floppy met .doc bestanden in mijn diskdrive en zie dat het benodigde bestand hier niet op staat, ik doe dus een ander floppy met een .xls (excel) bestand erin om deze op mijn Hd te plaatsen en daarna op dat 1e floppy erbij te zetten.

Nu is het volgende aan de hand. Het floppy waar het .xls bestand op zou moeten staan bevat nu alleen maar dezelfde bestanden als die van het 1e floppy terwijl er naar dat 1e floppy alleen maar gekeken is.

Wat moet ik doen om dat excel bestand terug te krijgen (hij was er echt dus hij moet nog ergens zijn)

Heb je al een keer gerefreshed (F5), dat je wel zeker weet dat je de contents van de tweede diskette te zien krijgt?

Of dat je de diskette wel degelijk vervangen hebt?

Als je namelijk nog verder weinig gedaan hebt (kopiëren/verwijderen of ook maar de inhoud op scherm gehad hebt) dan kan het niet weg zijn (of je hebt virus).

Ja ik heb gerefreshed in de volgende vorm:

1.)Venster van diskette gesloten en weer opnieuw opgestart
2.)In 2 andere computers de inhoud van de diskettes bekeken.

Er is alleen gekeken naar de inhoud van de eerste diskette en geen commmando’s gegeven van kopieren verwijderen etc. maar op de een of andere manier is het toch van de een op de ander terecht gekomen

Heel erg vreemd…
Heb je niet per ongeluk vergeten het *.xls (Excel Sheet) bestand op diskette te kopiëren vanaf de computer waar het origineel op staat en per ongeluk twee keer dezelfde batch (groep bestanden) gekopieerd?

Ik kan iets anders niet bedenken namelijk

ik snap het ook allemaal niet zo echt meer.

De bestanden die op eens tevoorschijn zijn gekomen zijn niet goed te openen in Word (toch is het een .doc) sommige zijn wel te openen en bevatten delen van het excel bestandje. Raar dus.

Misschien moet ik dan heelmaal de bestanden uitzoeken die een dele van het excel bestandje bevatten en dan die in 1 .xls bestand teruggooien.

Maar wat er allemaal precies is gebeurd met het floppy weet ik ook niet, want het is ‘veroorzaakt’ door de secretaresse van m’n vader. Ik dnek dat ik het hierbij laat zitten en dan moet je het maar opnieuw doen (was niet zoveel hoorde ik)

Oh ja voor ik het vergeet, je d8 een virus.

Nou mijn virus scanner kan de bestanden niet openen/scannen. Het lijkt dus alsof de bestanden er wel staan maar dat ze er niet zijn. 1 van de opeens verschene .doc bestanden veroorzaakte een melding van mijn virusscanner, maar na regelmatig scannen en proberen vond hij toch geen virus.

Het is raar maar waar, ik denk toch dat een virus op de computer waar het is gebeurd het msschien heeft veroorzaakt.

Helaas, ze moet het opnieuw maken, want ik heb geen zin om dagen na te gaan wat waar hoort en dan terug brengen naar 1 bestand.

Bedankt voor de hulp